Mitä vani harrastus maksaa keskustelutuokio..

autoharrastukseen liittyvää
maikki

Mitä vani harrastus maksaa keskustelutuokio..

Viesti Kirjoittaja maikki »

Moikka.. Tää aihe tuntuu lipsuvan vähän joka osioon joten aloitan keskustelun ja oman mielipiteeni tässä. Oma vani harrastus ei kyllä ole tullut kovinkaan kalliiksi. Kolme vania ollu ja nyt on neljäs haussa. Kaikki vanini ovat ostaessa maksaneet alle 1000e ja kaikissa ollut myös leimaa jäljellä osassa enempi tai vähempi. Ensimmäiseksi olen heti sijoittanut 250-350 euroa ja ostanut kaikki mahdollliset öljyt,nesteet ja suodattimet uudet. Yhteen vaniin ostin plyyssiä 25m ja ovien tiivisteet, jota saa metri tavarana on paljon edellisempi kuin sarjat. Mulle tärkeinpiä asioita on et sisusta on kohtuu siisti,tekniika toimii, koska olen niitä harrastajia et se vani liikkuu tuolla tien päällä niin en juokse tien laidassa vanin vieressä kattelemassa et onko maalipinta virheetön ja kiiltääkö kromi / alumiinivanteet :mrgreen:
Tietenkään näillä minun käyttämillä euroilla ei koskaan saa hankittua sitä unelma vania :D mut enmä nyt niin tarvikkaan sitä näyttelykuntoista vantturaa :lol: eipähän tarvi murehtia jokaista pikku naarmua ja kiveniskua joka sais mun päiväni pilalle :P Ymmärän ja on myös ilo katsoa sellaisia harrastajia joilla on vanit viimeisen päälle. Mut kyllä pienelläkin rahalla voi vaneja harrastaa ja saada päivän pastamaan sinne risukasaan :lol: Ja muuten yksikään ostamani vani ei ole jättänyt mua tienpäälle et olisi mennyt rikki kai mulla joku ihme karma on vaik ostetut vanit onkin olleet muiden hylkäämiä halpoja reuhkoja :D
/// Pois tieltä risut ja männynkävyt täältä tullaan ///
pete

Re: Mitä vani harrastus maksaa keskustelutuokio..

Viesti Kirjoittaja pete »

Jos tarvii pitää kirjaa autoon menneistä euroista,on joko yrittäjä tai persaukinen :lol:
Enkä tarkoita ketään henkilökohtaisesti,mutta näin se vaan menee.. :mrgreen:
Hellurei se on pillu ruotsiksi!
Kylmä-Mika

Viesti Kirjoittaja Kylmä-Mika »

Eiköhän se maksa juuri niin paljon kun haluaa harrastukseen laittaa eli rahaa, verta, hikeä ja kyyneliä :lol: :lol:

Kaikki harrastuksethan maksaa, ei ole tullut laskettua paljon on mennyt noihin vehkeisiin rahaa :shock:
Midvanners
Hezzi

Viesti Kirjoittaja Hezzi »

Kylmä-Mika kirjoitti:Eiköhän se maksa juuri niin paljon kun haluaa harrastukseen laittaa eli rahaa, verta, hikeä ja kyyneliä :lol: :lol:

Kaikki harrastuksethan maksaa, ei ole tullut laskettua paljon on mennyt noihin vehkeisiin rahaa :shock:

enkä ihan heti viitsisi edes ruveta laskemaankaan.. :D :D
T-roy

Viesti Kirjoittaja T-roy »

Kaikki on menny mitä on saanut irrotettua.
Toiset laittaa rahansa veneilyyn,golffiin,mökkeilyyn,caravaanareiluun.....
"Kun Herra ei huoli ja Piru ei pidä kiirettä,
niin mikäs tässä on ollessa."

cHEAVY VAN
Rekke

Viesti Kirjoittaja Rekke »

....
Viimeksi muokannut Rekke, 29 Tammi 2012, 20:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
maikki

pete kirjoitti:Jos tarvii pitää kirjaa autoon menneistä euroista,on joko yrittäjä tai persaukinen :lol:
No huh huh ois taas pitänyt ymmärtää et jotkut ei ymmärrä lukemaansa :shock: EI SE VAAN MENE NÄIN!! En ole yrittäjä, en ole köyhä, en ole rikas,en pidä sentilleen kirjaa kulkuneuvojeni menoista, TARKOITUS OLI VAAN KERTOO ET PIENELLÄKIN RAHALLA VOI VANEJA HARRASTAA, kun lähes kaikki antavat (varsinkin miehet) ymmärtää et vanien harrastamiseen menee kaikki omat ja varastetut eurot :mrgreen: Kaikkihan on omasta valinnasta kiinni minä harrastan vaneja edullisesti ja toista harrastusta paljon enemmällä rahalla :lol: niin ja yhteen harrastukseeni ei mene senttiäkään rahaa :P
cheyenne

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

pete kirjoitti:Jos tarvii pitää kirjaa autoon menneistä euroista,on joko yrittäjä tai persaukinen :lol:
No itselläni on kokemusta kummastakin, eikä tosiaan kiinnosta mitä kuluu Autoon. Aina tietysti mahdollisimman vähän, joten siksihän näitä "pensarosvoja" käytänkin.
Eli osamaksullisia ei hankita (eihän semmoisiin ole varaa), ja riittävän yksinkertaiseen tekniikkaan ei tarvita tekniikan osaamista että sen saa edes lähes jatkuvasti pidettyä liikkeellä.

Ja tosiaan ei ole eroa sillä onko yrittäjä vai persaukinen, sillä yrittäjänä yleensä on molempia samaan aikaan :)
Kapu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kapu »

No nyt tuli helppo homma, täähän on selvää matematiikkaa :D

Ostin ensimmäisen vanin 1995. Sen jälkeen on ollut useampikin erilainen vani, nyt niitä on kolme.
Laskin että autoihin on mennyt tähän päivään asti 55000,- euroa. Tosin osa rahasta on tullut aina myytäessä takaisin.
Jokainen vani on maalattu, sitä on sisustettu ja pidetty hyvänä. Johinkin on mennyt enemmän kuin mitä vani itse maksoi. Siihen on mennyt vähintään 20000,- euroa.

Esim. Nykyinen 1997 express maksoi 1300,- euroa, mutta siihen mennyt melkein kymppitonni....

Näihin lukuihin ei ole laskettu normaaleja huoltoja, niitähän tarvitsee kaikki autot.

Elikkäs siis, voidaan ajatella että mitä jos olisin ostanut 95 vuonna uuden S Mersun. Siinä olisi kerralla mennyt se 40000,- mikä ainakin on palanut tähän harrastukseen....
Nyt olisi vanha laho mersu pihassa, naapuritkin naurais että onko vanha taxi. Samaisen ässämersun arvo on muutama tonni nykyään.

Elikkäs ainakin olen liki kaksi vuosikymmentä ollut onnellisempi vaniharrastaja. Ja vaikka toi vanikin on jo vanha, niin sen voi ajaa kaupan pihassa minkä auton viereen vaan ylpeänä :D
VTCF ry jäsen 532
West Vanners
EZ-Vanners of Mass

Chevrolet Express "Lunavan" 1997
Micke

Viesti Kirjoittaja Micke »

Minä en ainakaa moittii että tää on kallis harrastus. Kyllä rahaa saa menämään jos haluaa, mutta yleensä menee suht vähän. Olen koko ajan ajanut ainoastaan bensa vaneilla, ja mun mielästä ei ole tullut paljon muuta kuluja kun bensa ja sitten tietenkin öljyt ja vähän kulutus osia. Mulla oli vani käyttöautona monta vuotta, ja minusta tuntuu että se oli niitä halvempia käyttöpelejä mitä olen ikinä omistanut, ja kaikenlaisia autoja olen omistanut (25-30 kpl.) ei ykskää japsi ja yks ainioa dieseli ( mihin mä vaihdoin besakone). Viime vuosina on vani seisonut talvisin, ja niitä harrastus kuluja on lähinä bensa, mitä menee kun mä kesäsin ajaa meetinkeihin (noin 5000km/ kesä) Kaikki rakentaa oman budjetinsa mukaan vaneja, jotkut rakentaa hienoja näyttely autoja ja toiset vaan vähän muutoksia, mutta omasta mielästä on pääasia että jotain tapahtuu, koska tämä on hieno harrastus missä vani pitää olla ykköspaikalla. :D :D
Rekke

Viesti Kirjoittaja Rekke »

älä nyt maikki kihdytä suotta....
en minä ainakaan ole koskaan laskenut mitä se maksaa ...
ja tässä ollaan silti mukana.... :roll:
varaosien myyjä laskee ja minä maksan ja en kerro edes muorille ku ei se sillekkään kuulu.....
dieseli

Viesti Kirjoittaja dieseli »

no meikä ainakin on perseaukinen ja silti harrastan vaneja ja muita jenkinkekkaleita.kaikkihan tähän harrastukseen menee eikä oikeen meinaa riittääkkään :D
riisseli vani ja aina kädet mustana
nyt vielä bensaki ja aina vaan mustemmat kädet
pete

Viesti Kirjoittaja pete »

maikki kirjoitti:
No huh huh ois taas pitänyt ymmärtää et jotkut ei ymmärrä lukemaansa :shock: EI SE VAAN MENE NÄIN!! En ole yrittäjä, en ole köyhä, en ole rikas,en pidä sentilleen kirjaa kulkuneuvojeni menoista, TARKOITUS OLI VAAN KERTOO ET PIENELLÄKIN RAHALLA VOI VANEJA HARRASTAA, kun lähes kaikki antavat (varsinkin miehet) ymmärtää et vanien harrastamiseen menee kaikki omat ja varastetut eurot :mrgreen: Kaikkihan on omasta valinnasta kiinni minä harrastan vaneja edullisesti ja toista harrastusta paljon enemmällä rahalla :lol: niin ja yhteen harrastukseeni ei mene senttiäkään rahaa :P
Niin,KAIKKI EI VAAN YMMÄRRÄ LUKEMAANSA :wink: aivan niinku jollain ois menny palko nenuun......
Eikö tuo nyt oo selvää kysymättäki,että rahaa menee.Ja jos ei mee niin silloin sitä ei taida ollakkaan.
Jos kyseessä harrastus niin ilmanki varmaan vois olla ja silloin eurot säästys?Vai häh?
Hellurei se on pillu ruotsiksi!
maikki

No ei kyllä mene herneet ja halot nenään, jätän omaan arvoonsa noi jutut. On niin taas iloinen mieli ostin uuden,vanhan,käytetyn vanin (kuva avattaressa). Kohtuu siisti päältä ja sisältä, eikä ollut kalliskaan :mrgreen: :lol: Nyt vain vähän fiksaileen et alkaa tuntua omalta. Väliseinää pitää siirtää taaksepäin ja laittaa sinne sänky, niin voi ottaa päiväunet jos alkaa matkanteko väsyttää :P Kaikille mukavaa ja iloista mieltä. :mrgreen:
jyppeli

Viesti Kirjoittaja jyppeli »

Moro vaan. En silleen laskeskele, mitä tulee maksamaan, kun pikkarit ja vanit on samalla käyttöautoina aina ollut.
Sisustuksiin ja ulkokuoriin en satsaa kovinkaan paljoa, kunhan on siisti ja ehjä, ja jos jotain tehdään, niin itse tehdään sitten kaikki.
Yhteenvetona, omalla kohdallani, kulut on suurinpiirtein samat, kuin millä tahansa, hieman suuremmalla polttoaineen kulutuksella olevalla autolla.
Juu, että silleen.
loukusa91

Viesti Kirjoittaja loukusa91 »

5000-7000€ tähän mennessä, ja ei loppua näy... mikä harrastus se on jos ei maksa :lol:
vani on auto, kulkuneuvot erikseen.
Vastaa Viestiin