Väliseinän asennus

Tänne voitte jättää keskusteluja koriasioista
alaskan pete

Väliseinän asennus

Viesti Kirjoittaja alaskan pete »

G20 Vanissa 3 erillistä penkkiä joista keskipenkki taaempana. Tavaratila kokonaan avoin. Väliseinä hankinnassa lämmön takia ja soittokamojen kuljetuksen. Kävin tänään katsastuskonttorilla kysymässä niin seinän asennukselle ei oo estettä mutta kuulemma pitäisi laittaa heti penkkien taakse. Olin kaavaillut eri paikkaa itte. Aken sivuilla puhutaan jotain että pitää jäädä 3 kuutiota tavaratilaa ni eiks sen vois laittaa about sille paikalle jossa seinä olisi jos ois takapenkitkin ? Sillon ois lämmintä tilaa hiukka enempi ja keskipenkkiläinen voisi nukkua välitilassa. Oon ainakin nähny sellasen myynnissä olevan jossa seinä oli niin asennettu.
Pitääks se seinä jotenki hyväksyttää konttorilla vai ajeleeks vaan ja laittaa seinän miten huvittaa eikä mieti turhia.
Fuller

Re: Väliseinän asennus

Viesti Kirjoittaja Fuller »

Autosi on todennäköisesti rekisteröity aikoinaan verottomana pakettiautona. Väliseinän sijoituksessa kannattaa olla tarkkana, ettei tule veroseuraamuksia. Mittanauha ja kalkulaattori kehiin.
Seinän hyväksymisestä ei ole tietääkseni vaatimuksia. Kannattaa pitää mielessä että Trafin ohjeet on vain ohjeita. Ne eivät ole pakottavaa säännöstöä kuten lait ja asetukset.
Tällä tarkoitan sitä että katsastusmiehen tulkinta josain konttorilla voi olla eri kuin toisella. Kuitenkin vain ja ainoastaan laissa säädetyt asiat on pakko olla kuten ne on kirjoitettu. Kaikesta muusta voi vääntää kättä tai etsiä konttorin jossa asiat sujuu.
Kapu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kapu »

Helpottaa kummasti, kun kerrot että mikä vuosimalli, mitä lukee otteessa (istumapaikat, onko väliseinä kirjattu)
VTCF ry jäsen 532
West Vanners
EZ-Vanners of Mass

Chevrolet Express "Lunavan" 1997
Wille
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wille »

määrittääkö väliseinä sen mistä alkaa tavaratila vai voiko tavaratilassa olla väliseinä erottamassa tavaratilan 2 eri osaan?
ja jos sitä ei ole ollut aikoinaan niin eihän se voi vaikuttaa verotukseen jos sinne ei lisäistuimia sijoita. mun käsityksen mukaan pakettiauton tavaratila alkaa kuskinpenkin selkänojasta, korjatkaa jos olen väärässä
Elämää ruosteisten pakettiautojen parissa vasta vuodesta 1994.
vtcf 448
BUMBA

Viesti Kirjoittaja BUMBA »

Wille kirjoitti:määrittääkö väliseinä sen mistä alkaa tavaratila vai voiko tavaratilassa olla väliseinä erottamassa tavaratilan 2 eri osaan?
ja jos sitä ei ole ollut aikoinaan niin eihän se voi vaikuttaa verotukseen jos sinne ei lisäistuimia sijoita. mun käsityksen mukaan pakettiauton tavaratila alkaa kuskinpenkin selkänojasta, korjatkaa jos olen väärässä
Et ole...
Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.
alaskan pete

Vuosimalli -90. Kolmelle rek.pakettiauto. Ei oo väliseinästä mainintaa. En aio muutenkaan laittaa sitä pysyvästi paikalleen vaan jollakin pikalukoilla silloin ku tarvii nostaa seinän pystyyn. Jep. Nettiautossa tosiaan on myynnissä samanlainen auto ku mulla jossa väliseinä on keskellä autoa. En tiä miten se on sit katsastettu.
http://www.nettiauto.com/chevrolet/chevy-van/4504884
eemu

Viesti Kirjoittaja eemu »

teet siihen väliseinään esim 30x30 senttisen aukon niin silloin tila on yhtenäinen
Wille
Viesti:

BUMBA kirjoitti:
Wille kirjoitti:määrittääkö väliseinä sen mistä alkaa tavaratila vai voiko tavaratilassa olla väliseinä erottamassa tavaratilan 2 eri osaan?
Et ole...

Juuri näin, älä kysele katsastusmiehiltä mitä saa tehdä ja mitä ei. kyse on aika pitkälti kyse tulkintatavasta. älä vaan lisäpenkkejä laita ja varsinkaan pehmeitä se on rikos pahimmasta päästä
vtcf 448
cheyenne

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

Jos ei väliseinästä ole merkintää, niin silloin sen tosiaan voi laittaa vaikka pitkittäis-suuntaisena jos haluaa. Eli laitat siihen mihin haluat, etkä puhu katsastuksessa siitä mitään.
Itsehän olen vain pois noita ottanut oli ne missä kohdassa tahansa eikä merkittynä otteeseen.
BUMBA

Viesti Kirjoittaja BUMBA »

alaskan pete kirjoitti:Vuosimalli -90. Kolmelle rek.pakettiauto. Ei oo väliseinästä mainintaa. En aio muutenkaan laittaa sitä pysyvästi paikalleen vaan jollakin pikalukoilla silloin ku tarvii nostaa seinän pystyyn. Jep. Nettiautossa tosiaan on myynnissä samanlainen auto ku mulla jossa väliseinä on keskellä autoa. En tiä miten se on sit katsastettu.
http://www.nettiauto.com/chevrolet/chevy-van/4504884
Puutuuhan tuosta "kolmaskin penkki"keskeltä?ja toi jos sattuu vittumaisen kytän kohdalle ja autossa tuo "weiderin"penkki tossa niin "räps"valokuva ja verolappu taattu....eikä ole mitään "essson"baari juttuja,näitä on käyny :!: Mutta miten seinä tossa on niin......ota mitta käteen ja mittaa kuutiot pituusxleveysxkorkeus=seinä siihen.....niin on laillisessa paikassa.Ja sen voi tehdä pikalukoilla niin saa pois tai siirtää minne vaan...... :?:
Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.
alaskan pete

kiitos vinkeistä ! seinä on vielä kangasalan romiksella autossa kiinni hintaan 50 e. toivottavasti saan sen kohta ni pääsee mittaileen. puusepän taidot on nolla prosenttia niin parempi ostaa ku tuskailla saha kädessä ja naula sormessa.
erä-koira

Viesti Kirjoittaja erä-koira »

pystyyks muuten lailisesti siirtää tota väliseinää taakse päin että tavaratila pienentyy ja matkustamo puoli isontus?
chevrolet chevy van g20 6,2 belair
chevrolet chevy van g20 4,3 musta exä
Wille
Viesti:

erä-koira kirjoitti:pystyyks muuten lailisesti siirtää tota väliseinää taakse päin että tavaratila pienentyy ja matkustamo puoli isontus?
kuka tietää missä se seinä on alunperin ollut? tavaratilahan alkaa kuskinpenkin selkänojasta ja päättyy takaoviin, kaikki mitä siinä välissä on on tavaratilaa ja siellä nyt monilla sijaitsee tilapäisistuimia.
vtcf 448
erä-koira

ottees on merkintä liikenneministeriön päätöksen mukainen tavaratilan korkeus 131 cm ja tilavuus 7.1 m3 tai korkeus 151 cm ja tilavuus 8.2 m3. tuli se vain mieleen kun oon kahtonut nettiautos että joillakin on vaneissa taempana se väliseinä
Kapu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kapu »

tavaratilan tilavuus ei vaikuta väliseinän paikkaan. Tavaratila on aina samankokoinen väliseinän paikasta huolimatta. Ainoa mihin tuo lause vaikuttaa, on se että se määrää väliseinään "suksiluukun".
VTCF ry jäsen 532
West Vanners
EZ-Vanners of Mass

Chevrolet Express "Lunavan" 1997
erä-koira

Kapu kirjoitti:tavaratilan tilavuus ei vaikuta väliseinän paikkaan. Tavaratila on aina samankokoinen väliseinän paikasta huolimatta. Ainoa mihin tuo lause vaikuttaa, on se että se määrää väliseinään "suksiluukun".
jep siis saan siirtää väliseinän takaovien eteen
Vastaa Viestiin