G-20 jouset
G-20 jouset
Minkälaiset jouset ois hyvät vaniin?Sopivan jäykät ja sopivan matalat!?Entäs etuvakaaja,vois olla vähä jäykempi...konin säädettävät iskarit on jo joka kulmassa.Niin,ja diesel kone keulalla 
Re: Jouset
etupään vakaajat on muistaakseni olleet kaikki samanlaisia ja puslia saa kaupasta ainakin itse ostin pirkkalan south west tradelta. ainakin etupään keinuminen väheni kummasti maantie nopeuksissaMAKE kirjoitti:Entäs takapää? Mites itse vakaaja,eikö tarvii jäykempää?Mistäs niitä jäykempiä puslia sais?
Elämää ruosteisten pakettiautojen parissa vasta vuodesta 1994.
vtcf 448
vtcf 448
Moi !!!
Takapäähän lehtijousien uusi taonta ja lisäjousi tai sitten ilmapussit.
Mä sain viimeksi Part Cornerista vai oliko Metro autosta erikoiskovat kallistuksenvakaajan kumit, jotka oli jopa aika vaikeet saada paikalleen, mut nyt menee Konin iskareilla ja ko. alustalla tosi nätisti kurvit ja vaikka hieman kovemmallakin vauhdilla.
Mutta mulla tietysti on erikoisrakennettu Ambulanssin Diesel alusta ja nykyään bensakone eli sekin saattaa vaikuttaa ajettavuuteen paljon.
Terkuin !!!
Takapäähän lehtijousien uusi taonta ja lisäjousi tai sitten ilmapussit.
Mä sain viimeksi Part Cornerista vai oliko Metro autosta erikoiskovat kallistuksenvakaajan kumit, jotka oli jopa aika vaikeet saada paikalleen, mut nyt menee Konin iskareilla ja ko. alustalla tosi nätisti kurvit ja vaikka hieman kovemmallakin vauhdilla.
Mutta mulla tietysti on erikoisrakennettu Ambulanssin Diesel alusta ja nykyään bensakone eli sekin saattaa vaikuttaa ajettavuuteen paljon.
Terkuin !!!
Moi
Renkaat kai vaikuttaa ajettavuuteen kanssa... Ainakin G30 16.5 renkaat oli älyttömän jäykät vai mistä johtuu, että terävässä kuopassa tärähtää niin, että paikat meinaa tippua hampaista ?
Toisaalta jos laittaa matalaprofiilirenkaat niin kai niidenkin joustovara on aika pieni ?
Vanhemmissa, ilmeisesti 70-luvun Chevyissä oli pienemmät kumityynyt edessä, että jos meinaa tuoretta madaltaa, niin täytyy myös kumeja pienentää. Ja muistaakseni niitä ei saa ite muotoilla vaan pitää olla "alkuperäiset" ?
80-luvun Chevy vaneissa on mun mielestä oudon lyhyt joustovara ennen kumityynyjä muutenkin...
Mika
Renkaat kai vaikuttaa ajettavuuteen kanssa... Ainakin G30 16.5 renkaat oli älyttömän jäykät vai mistä johtuu, että terävässä kuopassa tärähtää niin, että paikat meinaa tippua hampaista ?
Toisaalta jos laittaa matalaprofiilirenkaat niin kai niidenkin joustovara on aika pieni ?
Vanhemmissa, ilmeisesti 70-luvun Chevyissä oli pienemmät kumityynyt edessä, että jos meinaa tuoretta madaltaa, niin täytyy myös kumeja pienentää. Ja muistaakseni niitä ei saa ite muotoilla vaan pitää olla "alkuperäiset" ?
80-luvun Chevy vaneissa on mun mielestä oudon lyhyt joustovara ennen kumityynyjä muutenkin...
Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Independent Vaners
-
verkonpaino
Onks kukaan tehny noita alatukivarsien puslia nailonista? Meneekö liian jäykäks? Itellä tossa varmi rojektissa alatukivarsien puslat muoviset ja ylätukiaiset sit vakiot. Ajokäytös: Auto menee just sinne minne käskee eikä keulassa ole yhtään letkuamisen tuntua. En tiedä sit minkälainen on pitemmällä tähtäimellä toi ajomukavuus kun toi on vielä rojekti vaiheessa mut tällä hetkellä oon tyytyväinen tohon jämäkkyyteen.
Ot.vast./ost. HALPA henk.mallin GM 350 Bens. pap., EI saa olla muutos% otteessa. Vaik. rul. ja SAA olla laho jos paperit on kunnossa.
nykanen.esa.amk@gmail.com
nykanen.esa.amk@gmail.com
Kyll se niin että tiskeiltä noit on turha hakee, Siis sata kilosia. Kauppiaat on niin nuukia, että henkilökuntakin mahtuu saunan panelien väliin. Kokemuksia on 7 ukkoo ja 1000 kg saunan lauteilla naantalissa ja mä siel panelin raossablazoffer kirjoitti:ECO-alustasarjat! Nyt hyvin varustetuista lihatiskeistäJuki kirjoitti:Hyvä keino keulan laskemiseen on käyttää yli 100 kilosta kuljettajaa...![]()
mut siel ainaki lämpöä riittiJartzu kirjoitti:Kyll se niin että tiskeiltä noit on turha hakee, Siis sata kilosia. Kauppiaat on niin nuukia, että henkilökuntakin mahtuu saunan panelien väliin. Kokemuksia on 7 ukkoo ja 1000 kg saunan lauteilla naantalissa ja mä siel panelin raossablazoffer kirjoitti:ECO-alustasarjat! Nyt hyvin varustetuista lihatiskeistäJuki kirjoitti:Hyvä keino keulan laskemiseen on käyttää yli 100 kilosta kuljettajaa...![]()
Tää keskustelu menee kyllä aikas kauas jousista. mutta pakko jatkaa viel. Jaa muka lämminta, yhet heitteli kiukaan kiiä lauteille, hien sai kuumassa suihkussa tai lauteilla hyppynarun kanssa.baby kirjoitti:mut siel ainaki lämpöä riittiJartzu kirjoitti:Kyll se niin että tiskeiltä noit on turha hakee, Siis sata kilosia. Kauppiaat on niin nuukia, että henkilökuntakin mahtuu saunan panelien väliin. Kokemuksia on 7 ukkoo ja 1000 kg saunan lauteilla naantalissa ja mä siel panelin raossablazoffer kirjoitti: ECO-alustasarjat! Nyt hyvin varustetuista lihatiskeistä![]()
Re: G-20 jouset
Oisko kellää havaintoo,että saako tallinnasta jousia vaniin ja ovatko paljonki halvempia!?
tos pihas on purussa vani G20 -89 6.2 diesel, jos oot nopee saat jouset siitä.. pilkka hintaan
0503214724
0503214724
Minua taasen kiinnostaisi laittaa täysi ilma-alusta vaniin, eli ihan pussittaa tuo rännäli. Saisi korkeutta muuttaa ihan portaattomasti ja meetingeissä ei tarvitsisi kiivetä niin korkealle nukkumaan 
Onko ideoita?
Onko ideoita?
GMC Vandura G2500 * Geneva luxury motor van* & Chevrolet Chevy Van g20 Starcraft SL -98 & Dodge Ram Van B250 * Rat look* Ja monta eurokikotinta.
Moi !!!
Mulla on ollut tuo ilma-alusta jo suunnitelmissa pitkään ja itseasiassa viety jo niin pitkälle, että siihen soveltuva sarja on ollut tallissa jo joitakin vuosia. Suurin ongelma on vain tuo ajan riittäminen, että ne saa kiinni rakenteilla olevaan projektiin, joka tuntuu pölyttyvän kun odottaa toisen projektin edistymistä. Tämä toinen kyllä nähdään tämän kesän tapahtumissa vaikka sekin muuttaa vielä ulkomuotoa ensi talvena ennen näyttelykauden alkua (tai näin on tyttären kanssa ainakin suunniteltu). Ehkä jos ottaisi tavoitteeksi saada tämän ilmajousitetun projektin valmiiksi 30v juhlameettiin 2014
Muuten kumpikaan näistä projekteista ei ole Chevy vaan molemmat on Mopar konsernin tuotteita vuosilta 1977 ja 1989
Terkuin !!!
Mulla on ollut tuo ilma-alusta jo suunnitelmissa pitkään ja itseasiassa viety jo niin pitkälle, että siihen soveltuva sarja on ollut tallissa jo joitakin vuosia. Suurin ongelma on vain tuo ajan riittäminen, että ne saa kiinni rakenteilla olevaan projektiin, joka tuntuu pölyttyvän kun odottaa toisen projektin edistymistä. Tämä toinen kyllä nähdään tämän kesän tapahtumissa vaikka sekin muuttaa vielä ulkomuotoa ensi talvena ennen näyttelykauden alkua (tai näin on tyttären kanssa ainakin suunniteltu). Ehkä jos ottaisi tavoitteeksi saada tämän ilmajousitetun projektin valmiiksi 30v juhlameettiin 2014
Muuten kumpikaan näistä projekteista ei ole Chevy vaan molemmat on Mopar konsernin tuotteita vuosilta 1977 ja 1989
Terkuin !!!
No mitenkäs meinasit toteuttaa lehtijousellisen perän korkeus-säädön pusseilla, kun ne lehtijouset siellä on. Pitäisi melkein nelilinkki tuenta tehdä, jotta hyvän saisi. Siis ideana nyt se, että korkeutta voi muuttaa tontista- taivaaseen. Siinä ei lehtijousta voi väliin enää jättää.
?
?
GMC Vandura G2500 * Geneva luxury motor van* & Chevrolet Chevy Van g20 Starcraft SL -98 & Dodge Ram Van B250 * Rat look* Ja monta eurokikotinta.
edisoni kirjoitti:No mitenkäs meinasit toteuttaa lehtijousellisen perän korkeus-säädön pusseilla, kun ne lehtijouset siellä on. Pitäisi melkein nelilinkki tuenta tehdä, jotta hyvän saisi. Siis ideana nyt se, että korkeutta voi muuttaa tontista- taivaaseen. Siinä ei lehtijousta voi väliin enää jättää.
?
Jos hyvän haluaa tehä niin silloin nelilinkit ,itellä pussit odottaa vielä pajan pöydällä etupää on suurinpiirtein suunniteltu ja osat odottaa asennusta.
Meinasin ensin taakse jättää pelkät päänorrat pussien avuksi muttei tohdi nekun ei ole oikein kestävät pelkästään.Tällähetkellä lehtiä vähennetty ja ilmaiskarit takana edessä lyhennetyt jouset ja pussit sisällä.
Noita nelilinkki rakennussarjoja on ebaysta saatavilla ja itelle hommasin pussit ja kompuran ebayn kautta sähköventtiilit on paikallisesta pneumatiikapuljusta ja säiliö mikäliepönttö.
Chevy Van 350TBI -91 HA
Notta tuata taitaa krannis olla parempaa ropsua
katselin nuita nelilinkki rakentelusarjoja, mutta en äkkiseltään g20 vaniin löytänyt.... Oletko mistäpäin maailmaa metsästänyt? Usa:sta itse katselin.
Minkäslaiset pussukaiset sulla juge on tulossa? Laita vaikka privalla jos et muuten kehtoo. Itse olen meinannut Tätä settiä eteen ;
http://www.ebay.com/itm/70-95-Chev-G-20 ... 500wt_1089
Noh, alta touhutonnin ei taida päästä, vaikka miten yrittäisi. Toisaalta, hydraulialustakin kiinnostaisi
Minkäslaiset pussukaiset sulla juge on tulossa? Laita vaikka privalla jos et muuten kehtoo. Itse olen meinannut Tätä settiä eteen ;
Noh, alta touhutonnin ei taida päästä, vaikka miten yrittäisi. Toisaalta, hydraulialustakin kiinnostaisi
edisoni kirjoitti:katselin nuita nelilinkki rakentelusarjoja, mutta en äkkiseltään g20 vaniin löytänyt.... Oletko mistäpäin maailmaa metsästänyt? Usa:sta itse katselin.
Tuo sarja mulla on tällä hetkellä alla tää tulee jousien sisään,Pöydällä odottaa dominator merkkiset pussit jotka tulee site ilman jousia eli pelkillä ilmapusseilla eteen D2500 ja taakse D2600. Ebaystä haku Dominator ja airfil niin näet kompuroitakin ja ne nelilinkit oli yleismalliset eli sorvaa ja sovita mutteipa ne kummalisia oo muutama putki ja niveliä.
niijoo kylläpä se tonnurainen näihin menee helposti ainakin jos laitta nuo sähköventtiilit mikkä mulla on.....
Chevy Van 350TBI -91 HA