Paisuntasäilö

Nokivasaroiden oma palsta
vanimies

Paisuntasäilö

Viesti Kirjoittaja vanimies »

Mikähän on kun 6,2dieselin paisuntasäiliöstä häviää nesteet ?
Syyläri on aina ihan piripinnassa eli sieltä ei katoa mitään. Paisuntasäiliöön kun laittaa oikean määrän nestettä niin häipyy sieltä
melkeinpä ekka reissun jälkeen. Nyt olen ajellut muutaman tuhat kilsaa paisari tyhjänä. Eihän sillä suuresti ole merkitystä, pääasia on että syyläri on täys. Mietityttää vain että mihin se neste sieltä häviää.
Harri

Re: Paisuntasäilö

Viesti Kirjoittaja Harri »

Mulla pysyy paisuntasäiliössä mutta häviää syyläristä elikkäs keskimäärin toisella menee helevetin hyvin ja toisella huonosti :wink:
vtcf 1202
cheyenne

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

Oisko halkeama pohjassa?
vanimies

Ei siellä ole halkeamaa kun pohjalla olevaan syvennykseen jää aina vähän nestettä, oisko vajaa desi.
cheyenne

Saahan paisari "hengittää"? Eli jos ei paine pääse ulos kun tulee uutta työntää se vanhat ulos/ jäähtyessään vetää kaiken mimahdollisen takaisin syyläriin...
Tai ehkä halkeama on vähän ylempänä... Lämmin neste laajentaa jollin vuotaa, ja kylmänä ei pieni halkeama näy??
vanimies

Täytyy tsekata se paisari silleen että ottaa sen kokonaan pois. Tuntuis vaan että jos se oikein vuotaa niin näkyis sitä nestettäkin jossain.
Tiete jos se ajonaikana sopivasti puskee ne tielle. Auto on kuiva ja pihallakaan ei ole koskaan nestettä ollut.
jykä-68

Viesti Kirjoittaja jykä-68 »

-89 6,2D sama juttu,ei pidä nestettä paisuntasäiliös ja lopetin joskus pari vuotta sitten lisäämisen,hyvin pelaa ja syyläris neste pysyy
Micke

Viesti Kirjoittaja Micke »

Sama juttu mulla, ei pysyy paisuntasäiliössa mutta jäähdyttäjä on täynnä ja kone on 350 pensa
ikilika

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Eipä sitte tartte ittekkää olla huolissaan kun ei vedet pysy paisuntasäiliössä... Mikä on normaali lämpö, mittari on siinä alimman neljänneksen ja puolenvälin välissä? Ehkä lähempänä sitä neljännestä kuin puoltaväliä.
Gmc vandura 6.2 -88
cheyenne

ikilika kirjoitti:Eipä sitte tartte ittekkää olla huolissaan kun ei vedet pysy paisuntasäiliössä... Mikä on normaali lämpö, mittari on siinä alimman neljänneksen ja puolenvälin välissä? Ehkä lähempänä sitä neljännestä kuin puoltaväliä.
Noihin mittareihin ei kannata hirveen tarkkaan tuijottaa (ei kuitenkaan välttämättä oikein näytä)...
Itelläni on riittänyt ettei keitä... Ainakaan jatkuvasti 8)
jykä-68

Viesti Kirjoittaja jykä-68 »

siinä välillä se mullakin on,jos vetää vaunua niin lähes puolivälis ja pelkällä autolla lähempänä sitä neljänneksen viivaa
ikilika

Viesti Kirjoittaja ikilika »

Dodii, normi lämpö 8)
Gmc vandura 6.2 -88
Kyrdis

Viesti Kirjoittaja Kyrdis »

Vastavaan vielä omastakin puolestani että paisari tyhjenee, huomasin kun olin lisännyt niin säiliö tyhjä ja oli pukannut varmaan juuri lisäämiäni nesteitä poikkeen.. lämmöt normaalit ja letkuissa normipaineet ja puhaltaa lämmintä, eli taitaa ominaisuus olla paisarin tyhjenemin joillain.. :D
ESalo

Viesti Kirjoittaja ESalo »

tota tähän löysin itse ihan viisaan selityksen,itsellä g30 6,5 litrasella koneella.
kesällä saa lisätä nestettä usein,talvella ei niinkään. mutta oletteko huomennu että paisarinkorkin vierestä lähtee ylivuotoletku.
kesäisin kun tuon meidän vanin jättää parkkiin ja antaa koneen käydä niin oikealta eestä minne sel letkunpää menee alkaa tiputella nestettä.
ite on tullu lisättyä kyllä nestettä, kesällä tosin vettä mutta lisätty kuiteski.
kun tahtoo muuten lou kuulanttia polttaa.
BaTTman

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Häviää ne nesteen minultakin paisuntasäililöstä. Tovin päästä rupiaa lämmötkin nousemaan normi ajossa mittarin puoleen väliin ja välillä ylikin. Empä ole muistanut tarkistaa että onko syylärissä nestettä. Mutta jos paisuntasäiliöön lisää nestettä siihen max-viivaan tai yli, niin jossakin vaiheessa se pruuttaa ne jotakin kautta yli...mistä, en ole vielä paikantanut. Ei kuitenkaan paisuntasäiliön ylivuodosta.

Niin...ja minulla normi lämmöt on hieman alle varttimittarin. Lienee termarikin tulossa tiensä päähän.
roobbe

Viesti Kirjoittaja roobbe »

Nostetaanpas tätä lisäkysymyksellä.

Auto on -95 G30 6,5D ja olen ihmetellyt tuota paisuntasäiliön toimintaa kun sieltä tuntuu häviävän nestettä.
Olen täältä löytänyt tietoa että 6,2:ssa tämä oire on enemmän ominaisuus kun vika, mutta päteekö tämä myös 6,5:ssa?
Siinä on vähän vaikeaa tarkistaa onko syylärissä nestettä tarpeeksi kun ei ole erillistä korkkia syylärissä.

Puhaltaa sisällä lämmintä ja mittari pysyy ajossa siinä varttimerkinnän kohdalla. Huolestuttaa vaan kun ei pysy nesteet paisarissa. Auto muutenkin savuaa jonkin verran kylmänä joten vähän kaksipiippuista tässä vaiheessa, onko vika pumpussa vai meneekö pakkasnesteet väärään paikkaan... :twisted:
uuno

Viesti Kirjoittaja uuno »

Tekeekö lätäkköä auton alle?Mulla tihkuu raana mistä takalämppärin letkut lähtee toki ei ole sitä lämppäriä mutta letkut on.
Joskus on vuotamatta pitkänkin tovin.
rockraiteri

Viesti Kirjoittaja rockraiteri »

iteltä taas ruikkii vähän sieltä välistä missä se alumiiniputki yhtyy lohkon etuosaan ja mulla ainaki syttyy kojetaulussa low coolant valo jos sielä paisarisson liian vähä ainetta
Chevy Van Starcraft G30 6.5 diesel
Kapu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kapu »

Mulla oli joskus Astrossa kanssa niin, että nestettä sai lisäillä. Syyläri oli vaan tullut tiensä päähän, oli sen verran pientä reikää että vesi vaan haihtu kun syyläri lämpes.

Uus jäähdytin ja vedet alko pysyyn sisällä. Capricessa vesien katoaminen johtu rikkinäisestä vesipumpusta.

Kumpikaan vika ei tehny lätäköitä
VTCF ry jäsen 532
West Vanners
EZ-Vanners of Mass

Chevrolet Express "Lunavan" 1997
roobbe

Viesti Kirjoittaja roobbe »

Siinäpä pulma onkin. Ei synny lätäkköä auton alla.
Sellaista lisätietoa minulla on että syyläri on vaihdettu pari vuotta sitten edellisen omistajan toimesta kun siinä oli halkeama. Eli pitäisi olla ok.

Sen mitä huomasin, kun minulla oli pari päivää sitten koppa auki ohjaamossa, on että ylemmän syyläriletkun liitos termarikoteloon näytti olevan märkä. Sillä tavalla että termarin "kansi" märkä tiivisteen yläpuolella. En ehtinyt tutkia tarkemmin koska oli sen verran vähän aikaa silloin. Pitääpä tutkia, on mahdollista että vuotaa siinä vaikka kuinka paljon nestettä, mutta jos vuotaa tuossa kohdassa, niin nesteet ehtivät haihtua ennen kun ehtii valua maahan...

Tuo Low Coolant -valo ei ole koskaan syttynyt, olen vaan kuullut huhuja että sellainen on olemassa :) . Pitää toki avata koko mittaristo ja tarkistaa toimiiko valo ylipäätään, vilkkuvalo oikealle ei sekään toimi, joten en olisi yllättynyt jos siinä on muitakin valoja hajalla.
rockraiteri

Viesti Kirjoittaja rockraiteri »

sen low coolantin kuulus syttyä ku laittaa virrat päälle ja sammua parin sekunnin päästä, muistaakseni killutteli siinä absi valon alla
Chevy Van Starcraft G30 6.5 diesel
baby

Viesti Kirjoittaja baby »

toi astro mikä mulle tuli oli vesipumppu vikainen ja se kyllä heti nosti lämmöt tappii jo 10min tyhjäkäynnin aikana..ja valutti vedet läpi
Vastaa Viestiin