Tuulilasikorjaamoja?

Tänne voitte jättää keskusteluja koriasioista
Maria

Tuulilasikorjaamoja?

Viesti Kirjoittaja Maria »

Suositelkaas jotain hyvää tuulilasipajaa akselilla pääkaupunkiseutu/Tampere/Rovaniemi?
MS

Viesti Kirjoittaja MS »

:shock: Osuukohan Kuttilan autolasi mihin :oops:
keikka

Viesti Kirjoittaja keikka »

no joo osuuhanse mikkelikin tuolle välille jos ajaa rovaniemelle itäsuomen kautta olis täällä ainakin ykx johon olen itse tyytyväinen :lol: :lol:
peterka

Viesti Kirjoittaja peterka »

Oulussa LasiLipponen :D .
Maria

MS
Kuttila mennee Salon seudulle..
Mihin sen oli tarkoitus mennä?

keikka
Mikkelin kautta ei kyllä ole tullut pahemmin ajeltua pohjoisen reissuilla.
Jaa, no viimeks loppiaisena tultiin vitos-tietä, sitä aikaisemmin ihan käytiin siellä Farmari messuilla.

Hyvä peläytysotus se Visulahden dinosaurus siinä tien vieressä, siis sellaiselle joka ei k.o tietä pitkin ole ennen ajellut. 8)

peterka
Missäs se LasiLipponen on?
Oulusta en tunne hyvin muuta kuin keskustan, Raksilan, Heinäpään ja Limingantullin alue ja Kaukovainion, että..
Ja Kiiminki on kanssa aika tuttua aluetta.
keikka

mikäs tuulilasia vaivaa??joutusin viime kesänä vaihtaan tuulilasin ku lautanippu osu sillon lasi+vaihto makso mikkelin lasisarankilla 250 ekua ja tuohon ei käy liimalasi.
magenta

Liiimalasi tullilasina

Viesti Kirjoittaja magenta »

Moi

Mistä tunnistaa liimalasin ?
Olen kuullut, että kannattaa vaihtaa sitten tavalliseen jos vaihtaa. Miksikähän ?

Toisesta alakulmasta tiiviste irvistää ainakin sentin. Pitänee vähintään tunkea sikafleksiä taäyteen, ettei mene laittia alta...
Magentassa ei ollut ostettaessa mitään tiivistemassaa tuulilasin kehyksessä ja kuskin puolelta lattia olikin alkanut muhimaan.
Saakohan tuohon liimalasin jotain ainetta sinne tiivisteen alle ?

Mika
Van 4x4
Independent Vaners
keikka

lasi liikkeen kaveri sanoi ettei kannata edes laittaa liimalasia sillä alkaa vuotaan enkä ainakaan tiedä onko vaneihin edes laitettu alunperin. oikaskaa jos olen väärässä.
Maria

keikka kirjoitti:mikäs tuulilasia vaivaa??joutusin viime kesänä vaihtaan tuulilasin ku lautanippu osu sillon lasi+vaihto makso mikkelin lasisarankilla 250 ekua ja tuohon ei käy liimalasi.
se on alhaalta "halki" ja vimeinen tikki oli turvavälistä huolimatta kun yhden kuormurin lavalta tuli kiviä ja sen semmoista niskaan.
Tuulilasi on saanu siipeensä ja tekis mieli vaihdattaa se.

magenta

DVDplazalta lainattua
mutta liimalasi tarkoittaa liimaamalla auton koriin kiinnitettyä lasia joka toimii auton rakenteellisena osana, erotuksena tiivistelasiin joka on siis kumisella tiivisteellä kiinnitetty koriin eikä ole korin rakenteellinen osa.
Kuvasit tuossa laminoidun 2-kerroslasin joka on eri asia ja kyllähän niitäkin paikkaillaan poraamalla ja hartsimassalla täyttämällä ja usein se onkin kannattavaa, tuo uuden liimalasin liimaaminen auton koriin kiinni kun ei ole aivan triviaalia. Nykyisin käytännössä kaikissa autoissa käytetään näitä liimalaseja tuulilasina ja ovat ne yleensä tehty laminoidusta lasistakin. Tuossa laminoidussa lasissa on siis 2 lasikerrosta ja muovikalvo/kalvoja niiden välissä.
Zimmerman

Viesti Kirjoittaja Zimmerman »

Paikallisen varaosaliikkeen isäntä mulle sanoi näin...
Chevyn vaniloissa on molempii laseja pääasiallisesti ennen vm.90 tiiviste ja 90-uudempaan liimalasi. sekään ei ole vielä idioottivarma sääntö kun on jenkkilänpojat keksiny laittaa autoon tehtaalla sen mikä käsille sattuu :?
Omassani vm-83 G20 on tällähetkellä liimalasi joka hädintuskin mahtuu edes lasille tarkoitettuun aukkoon ja listat eivät istu olleskaan lasin kulmiin...
On varmaan joku taannoin huvikseen laittanut sen liimattavan version.
Tämä samainen varaosamies vielä muisti sanoa senkin että liima ja tiivistelasit ovat sitten erikokoiset jotta kukaan ei laittaisi väärää lasia autoonsa!!!
VTCF No:1197
Pikkari se on tuo vinkuwaakkenikin
Ex- G20 NXV-78
Ex- G20 Zimmer "special"
Ex- GM Linttafarmi "Bulletproof"
hansu65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hansu65 »

Moi !!!

Liimalasissa kiertää (muistaakseni) sellainen metallilista ulkopuolella, jossa on jatkot keskellä ylä- ja alareunassa. Tiivistelasissa (normaali) on pelkkä kumitiiviste ja keskellä tiivistettä ns. viilto josta tiiviste avataan. Nää on perustiedot eroista ja ymmärtääkseni ainakin 80-luvun loppupuolella asennettiin tehtaalla pääasiassa liimalaseja.

Jos on tiivistelasi niin vaihto on helppo tehdä itse muutaman henkilön voimin. Liimalasi on hyvä vaihtaa aina tiivistelasiin. Ensimmäisessä lasissa tiivisteen hinta kirpaiseen, mutta sen jälkeen asia helppoa...

Helsinkin alueella Konalassa oli ainakin aikoinaan firma joka vaihtoin kaikkiin Airport takseihin liimalasit tiivistelaseihin heti uutena. Firma taisi olla LasiHjelm en ole varma. Syy miksi ammattikäytössä olleisiin Vaneihin vaihdettiin tiivistelasit oli se, että lasin vaihto ammattimieheltä vei 1-2 tuntia ja taas auto oli ladulla. Kun liimalasin kanssa pitäisi malttaa vähintään 2 vuorokautta, että ne ei ala repeilemään irti. Ja moni yritys ei anna takuuta liimalasille kun ne melkein aina alkaa repeilemään irti ja vuotamaan :cry:

Terveisin !!!
Hansu
p. 040-842 1355
email jari.lankinen@ows.fi
keikka

ilmankos lasiliike ei suostunut laittaan liimalasia.mun vani vm.86.
hansu65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hansu65 »

Niin juuri...

Mulla yks. pikkupaja aikoinaan harjotteli ja parsi kokoon neljällä erikäynnillä liimalasia :oops:

Jonka jälkeen totesivat, että vie ammattilaiselle heidän laskuun ja sen jälkeen mulla oli tiivistelasi silloisessa dieselissäni (vm.89) :shock:

Terkuin !!!
Hansu
p. 040-842 1355
email jari.lankinen@ows.fi
peterka

Viesti Kirjoittaja peterka »

Lasiliike V.E. Lipponen on Oulun Limingantullissa paikallisen Volkswagen/Audi-liikkeen vieressä. Osoite: Nuottasaarentie 8 8) .

Vaniin löytyy sekä liima- että tiivistelaseja ja kiilakumitiivisteitä. Korjatakin laseja osaavat... ainakin kiven iskemiä yms.
Maria

peterka kirjoitti:Lasiliike V.E. Lipponen on Oulun Limingantullissa paikallisen Volkswagen/Audi-liikkeen vieressä. Osoite: Nuottasaarentie 8 8) .

Vaniin löytyy sekä liima- että tiivistelaseja ja kiilakumitiivisteitä. Korjatakin laseja osaavat... ainakin kiven iskemiä yms.
ok. tuttu tienoo :D

Tää ei oo kummassakaan jenkissä tää tuulilasi ongelma vaan tuossa pakollisessa käyttöranskalaisessa..
On vaan niin hirveet ruuhkat merkkikorjaamolla, että jos sais nopeiten jostain muualta.
Katsastukseen on aikaa toista vuotta, että siihen mennessä silti pitäis vaihtaa.
Lasin kunto ei kuulemma häiritse ketään muuta kuin minua..
:roll:
sikapoika

Viesti Kirjoittaja sikapoika »

Vastaa Viestiin