89...6.2 NAPUTTAA

Nokivasaroiden oma palsta
rokkela

89...6.2 NAPUTTAA

Viesti Kirjoittaja rokkela »

89...270 tonnia ajettu 6.2 riiseli,,,,olen vaihtanut öljyjä ohuempaan ja paksempaan,,,on laitettu red linea ja on laitettu kakstahti öljyä löpön joukkoon,,,NAPUTTAA...niinkuin apparin puolelta tulis ???ja välillä kuulostais niin kon häviäis,,,heti kun käynnistää menee hetki ennen kuin alkaa,,,kierrosten mukaan kovenee....mikä hitto???? henkikin tuntus olevan...se vähäinen,,,tallella,,,joku kysy,,vaihteista,,,hyvin pelaa,,,turbiinin pään stefa vuotaa,,,mut hyvin vaihtaa,,,,jostain ajoituksesta mainitsi joku??nää riisselit mulle aika avaruus tiedettä,,,,ei kellää hyvää konetta ois myydä?? onko paha vaihtaa?? voisin ostaa vaiks vaihdettuna,,töineen,, jos turun läheltä löytys joku?????kon itellä töis kiirettä,,,
Sampo

Re: 89...6.2 NAPUTTAA

Viesti Kirjoittaja Sampo »

rokkela kirjoitti:olen vaihtanut öljyjä ohuempaan ja paksempaan,,,on laitettu red linea ja on laitettu kakstahti öljyä löpön joukkoon,,,NAPUTTAA...niinkuin apparin puolelta tulis ???
Olisko hydr.venttiilin nostaja jumittunut pohjaan..tai muukin vika venttiilikoneistossa,keinuvipu etc..
Onko ääni "kevyen ohut,metallinen"-ei siis raskaan oloinen kumea kuten alakerran äänet.Ja nokka-akselihan pyörii toki puolella kampuran nopeudesta ja sen 8koneen taajuuden kyllä oppii kuulemaan,milloinka kukin venttiili liikkuu-jos on vikaa.Tarkoitan että erottaa aika helposti kampikoneiston äänistä.

Mitä öljyjä tarkalleen ottaen olet käyttänyt?
Kokeile 10W30 tai 10W40 Delvac,jos mahdollista.Pitäs pysyä paikat auki ja karstat pois.
Itse ajelen vielä kesälläkin 10W30:lla kun en viitsiny vaihtaa,niin vähän kilsoja talven jälkeen vasta.
Tosin aivan eri V8 dieselmoottori,enkä tuota 6,2 tunne mutta joitan veikkauksia tässä silti :wink:

Ja voihan tuo olla vaikka suutinvikakin,vaikkakin alkaa vasta koneen hetkisen käytyä..Siinäkin oma hommansa alkaa muttereita vuoronperään aukomaan jos haluaa selvittää mikä suutin,tosin sulla vain 4 apparin puolen pyttyä työn alla ettei niin paha rasti :)
Dodge RAM Van 350Diesel
rokkela

Viesti Kirjoittaja rokkela »

delvac...on öljynä ja kuulostas yläkerta ääniltä..ehkä...ja koneen vierest vaikee paikallistaa mut hanttarin pakarista kuuluu (tuplaputket molemmist sivuista),,,enää tosin ei kuulu kon ei ees käynnisty...meinas lähtee,,,kävi vajail 10 sekkaa ,,,,sammu ja siihen hyyty....
juubo

Viesti Kirjoittaja juubo »

itellä teki 6.5D saman kaltaista naputusta kylmällä kelillä keväällä. ja nyttemmin kesällä vaan ja ainoastaan nesteen dieselillä!! onko sattumien yhteiskauppa vai onko suuttimet tiensä päässä ja tarkalla polttoaineen laadusta tms.
kuulu apukuskinpuolelta ja edestä
Vastaa Viestiin