Auto on vm -90. Penkinlämmityksen haluaisin toimimaan. Sähköpenkille tulee kaksi paksumpaa johtoa ja kolme ohuempaa johtoa. Onko niistä joku se, joka antaa virtaa lämmitykselle vai pitäisikö se tulla jostain muualta.
1. Onko penkin alla jotain releitä tms ongelmakohtia, jotka kannattaisi tarkistaa, ennenkuin penkin verhoilua alkaa purkamaan? Mittausta, mistä?
2. Missä lämpötilassa lämmittimen pitäisi alkaa toimia, ja milloin se menee pois käytöstä (automaattinen?)
Olisi oikein mukava, jos joku kertoisi asian oikein tarkasti niin saisi lämmityksen kuntoon...
-Jacka-
Starcraftin sähköpenkin lämmitin
-
peterka
Penkin alla on rele, jota ohjataan kyynärnojan valon yhteydessä olevan automaattikytkimen kautta (jonkinlainen kalvokytkin). Kun lämmitin on päällä, niin keltainen valo syttyy. Toinen paksu johto (mulla punainen) on lämmittimen syöttövirta pääsulakkeelta konetilasta. Toinen (mulla valkea) piuha on maadoitus. Ohuet piuhat releelle tulevat kytkimeltä (4 kpl) sekä lämmitinelementistä (2 kpl). Sitten on penkin alla tiätysti penkin sähkösäädon piuhat erikseen, jos sulla semmoinen on autossa...nekin tulevat pääsulakkeilta konetilasta...että piuhoja kyllä riittää
.
Ota lattiamatto irti, niin piuhoja on helpompi selvitellä. Lämmittimen/ sähkösäädön maadoitus on ainakin mulla tehty penkin jalan vieressä lattiaan ja voi olla hapettunut. Kannattaa varmaan tarkistaa aivan ensimmäiseksi
.
Voit testata lämmitystä ohittamalla releen ja katkaisijan väliaikaisella kytkennällä. Kytkentälämpötiloista ei kyllä oo tietoo...
Eräs autoverhoilija kertoi, että jenkkivehkeissä on yleensä niin pehmeät istuintoppaukset, että lämmitinelementit eivät meinaa kestää, vaikka istuimiin vaihtaisikin uudet lämmittimet. Pitää jämäköittää toppauksia samalla. Muuten homma menee hukkaan
.
Ota lattiamatto irti, niin piuhoja on helpompi selvitellä. Lämmittimen/ sähkösäädön maadoitus on ainakin mulla tehty penkin jalan vieressä lattiaan ja voi olla hapettunut. Kannattaa varmaan tarkistaa aivan ensimmäiseksi
Voit testata lämmitystä ohittamalla releen ja katkaisijan väliaikaisella kytkennällä. Kytkentälämpötiloista ei kyllä oo tietoo...
Eräs autoverhoilija kertoi, että jenkkivehkeissä on yleensä niin pehmeät istuintoppaukset, että lämmitinelementit eivät meinaa kestää, vaikka istuimiin vaihtaisikin uudet lämmittimet. Pitää jämäköittää toppauksia samalla. Muuten homma menee hukkaan