Tervehdys vaan kaikille ja pari kysymystä vanista..

Täällä keskustellaan sähköistä, valoista jne.
Tuura

Tervehdys vaan kaikille ja pari kysymystä vanista..

Viesti Kirjoittaja Tuura »

Oon ajellu nyt muutaman kuukauden erittäin tyytyväisenä :D vanilla(6,5d st -98) pohjanmaan lakeuksilla ja päätinpä kirjautua täs surffailes tälle hyvälle sivustolle.Täältä tuntuu löytyvän mukavasti nippelitietoa tällaselle ekan vanin omistajalle..Lueskelin noita juttuja ja kyselisin vähä vinkkejä:

- Nopeusmittari "tarttuilee"ajoittain...onko mitää ite tehtävis?

- Ajovalosummerin lisäksi kuuluu toinenki vähä samankaltainen ääni(kun virta on kytkettynä) joka sammuu auton käynnistyttyä..oon luullu sen olevan normaalia mut kertokaapa onko näin?

-Ja vielä kolmanneks:tää ei liity sähköihin mut luin jostain moottoriöljytilavuuden olevan tuo 6,5litraa..pitääkö paikkansa? muistelin vaan et olis varaosakaupas sanonu sen olevan jotain n.7,5litraa ku viimeksi öljyjä hain

Iso kiitos jo valmiiksi vastauksista!
rasse
Viesti:

Re: Tervehdys vaan kaikille ja pari kysymystä vanista..

Viesti Kirjoittaja rasse »

Se öljytilavuus on viralliseti 7,0 qts elikkäs 6,65 litraa (7x0,95)...
Ettei se ylim ääni ole vain esim turvvyön hälyytin...
Omat toilailut ... http://kurunrinne.suntuubi.com
Nykyiset kulkineet: V70-01, Civic -88 ,Knaus Azur590-94,ChevyVan 6.2D -89 "veturi/projekti"
Tuura

Viesti Kirjoittaja Tuura »

Tänks jo tuosta tarkasta litramäärästä....Mut se ääni ei oo kyllä turvavyön häly...se loppuu samantien ku kone hyrähtää käyntiin oli vyö kii tai ei(mittaritaulus vilkkuu merkkivalo jos vyö ei kiinni) ..uskoisin sen liittyvän jotenki hehkuun koska
tää ääni muuttuu vähäsen sillon ku hehkun valo sammuu...täytyypä ottaa oikein asiaksi ja tutkia mistä se lähtee...jää vaivaamaan kaikki tommoset selittämättömät äänet
poitsu

Viesti Kirjoittaja poitsu »

..uskoisin sen liittyvän jotenki hehkuun koska
tää ääni muuttuu vähäsen sillon ku hehkun valo sammuu...

hehkut ottavat melko kovasti virtaa ja jännitteen putoaminen voi vaikuttaa tuon summerin ääneen.
Lepaaa

Viesti Kirjoittaja Lepaaa »

Tuura kirjoitti:
- Ajovalosummerin lisäksi kuuluu toinenki vähä samankaltainen ääni(kun virta on kytkettynä) joka sammuu auton käynnistyttyä..oon luullu sen olevan normaalia mut kertokaapa onko näin?
Mun ymmärtääkseni se on ajoneston summeri...
VTCF 1479
GMC Vandura 2500 Baron Cruiser
Caprice Classic Brougham Sedan
Express Van

Viesti Kirjoittaja Express Van »

Tere, en tiedä mikä summeri se on mutta mulla se on ainakin pitänyt koko ajan ääntä aina ennen käynnistystä. Auto ollu mulla ajossa kolme ja puoli vuotta. Eli ei varmaa ainakaaan mikää vikailmoitus.
jamppa59

Viesti Kirjoittaja jamppa59 »

Tuura kirjoitti:Tänks jo tuosta tarkasta litramäärästä....Mut se ääni ei oo kyllä turvavyön häly...se loppuu samantien ku kone hyrähtää käyntiin oli vyö kii tai ei(mittaritaulus vilkkuu merkkivalo jos vyö ei kiinni) ..uskoisin sen liittyvän jotenki hehkuun koska
tää ääni muuttuu vähäsen sillon ku hehkun valo sammuu...täytyypä ottaa oikein asiaksi ja tutkia mistä se lähtee...jää vaivaamaan kaikki tommoset selittämättömät äänet
Itse lopetin tuon ärsyttävän summerin soimisen nykäisemällä piuhat irti liittimistä kuskinpenkin alta. Tuli siitä turvavyön lukitsija kappaleesta noi johdot.
Ainakin -90 vanissa se oli turvavyön muistutin ja loppui myös heti kun pisti auton käyntiin.
cheyenne

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

Toi nopeusmittarin häiriökäyttäytyminen johtuu joko siitä lootan takimmaisesta pienestä sähköisestä anturista, liittimestä.... Mittariston takana olevista lisäpalikoista tai itse mittarista....

Viimein jotain positiivista huomasin tosta mun ylisähköisestä Vanista: Siinä ei ole yhtään noita summereita :D :D :D
Polotti

Viesti Kirjoittaja Polotti »

Miäkää en nyt muuta vastausta osaa tähän summerin syvimpään olemukseen saatikka sen tarkoitukseen vastata.. Sen sijaan esitänki, että mistähän löytyy ko summeri, jotta saan sen lopettamaa huutamisen?
wilba

Viesti Kirjoittaja wilba »

Mulla oli summeri kuskin jalkotilassa sulakkeitten alapuolella mustalaatikko joka aika iso summeriksi (n.3cmx7cm) ja paljo lattaliitin napoja. Vähä jännitti et mitä muuta se laatikko hoitaa mut en ole vielä huomannut et mitään oleellista puuttuisi :lol:
BaTTman

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Meillä loppu mittariston tökkiminen kun lastutti ja poisti ajoneston :o .
wilba

Viesti Kirjoittaja wilba »

löyty vanista vissiin jonkin sortin lohko lämppäri :shock:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

ja sit löyty kans kone huoneesta ilmeisesti jokin alipaine letku mikä oli tulpattu. toinen pää meni jonnekkin kojelauvan sisään
onkohan kellään tietoo mihin toi kuulusi ja mitä se tekee?
C-1500_89

Viesti Kirjoittaja C-1500_89 »

Toi lohkolämppäri on amerikkalainen alkuperäisvaruste ja toimii 110v jännitteellä, joten ei toimi suomessa. Onhan noihin rakennettu jotain tasasuuntaajia väliin mutta kerokoon siitä enemmän ketä niitä on rakennellut :D
C1500 6.2D + SM465 -89
Vastaa Viestiin