Nafta vuotaa taas...

Nokivasaroiden oma palsta
Rokrami

Nafta vuotaa taas...

Viesti Kirjoittaja Rokrami »

Viimeisten suuttimien paluulähdöt on tulpattu kumitulpilla. Mulla on jo kolmannet tulpat menossa kahden vuoden sisällä kun ovat haljenneet piloille. Konekoppajumppa alkaa pelkästään noiden nypyköiden takia jo riepomaan, joten oliskohan jollakin mielessä jotain kestävämpää patenttia vai olenko ainoa tässä maassa joka painii asian kanssa?
Harri

Viesti Kirjoittaja Harri »

...sieltäköhän se löpön "tuoksu" mullakin tulee ? :?
vtcf 1202
vang20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vang20 »

Mistä olette muuten hankkineet tota suuttimiin sopivaa letkua ja klemmareita. Mitkä on letkun mitat(ulko, sisä) jos meen sellaista kyselee. Ei viitti irroittaa ja kävellä kauppaan, ei ole kakkosautoa.
Victim nro 1123 rides a Chevy Astro 4wd -93
"If It Wasn't For Bad Luck, I Wouldn't Have No Luck At All", A. King
Rokrami

...sieltäköhän se löpön "tuoksu" mullakin tulee ?
Todennäköisesti... Ensin Käryttelee eteenkin lämpimällä koneelle ja kun tulppa halkeaa kunnolla niin sitten lorottelee ihan reippaasti. Harmittavinta tässä on se että nafta valuu suoraan pakosarjojen päälle.

Nuo paluupuolen letkut ei kaipaa klemmareita eli ne vaan työnnetään kiinni. Letkua varmaan saa ihan autotarvikeliikkeistä tai dieselkorjaamoilta. Us-partskin on joskus myynyt ac delcon sarjaa jossa on kaikki paluuputket.
Jos suinkin ehdin ja muistan niin mittaan nuo koot...
Harri

Viesti Kirjoittaja Harri »

Tartteekin ottaa asiaksi penkoa vähän siellä konehuoneessa, jos vaikka löytyis vuotopaikka...
vtcf 1202
kimis

Viesti Kirjoittaja kimis »

mulla oli kans tuo vika,hetken luulin että koko kiesi syttyy palamaan ku konepellin avasin ja sininen sauhu nousi sieltä.

sit konekopan avauksen jälkeen luulin et just rempattu kone on hajonnu ku toinen puoli oli kuin uitettu,mutta onnex vika olikin vain yksi halvatun kumitulppa.

onx kukaan tukkinu sitä reikää vaikka tinaamalla,vai onko se kovinkin tärkeä?????
Rokrami

Mulla noiden letkujen ulkohalkaisija on 7mm ja sisä 3 mm. Vanhat paluuletkut oli ihan tavallista kangaspunos pintaista polttoaineletkua, uudet ilman punoksia...
Rekke

Viesti Kirjoittaja Rekke »

....
Viimeksi muokannut Rekke, 29 Tammi 2012, 21:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
vang20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vang20 »

No mä kyselin swt-hämennlinnasta ja sieltä tiedettiin kertoa että oikea koko on 2.8 mm ja hyväksi havaittu merkki gates. Imupuoli on 10 mm ja paluu 4/16 tuumaa eli 6 mm. Tota 2.8 mm letkua ei vaan tunnu löytyvän mistään. Otin sitten suuttimen mukaan autotarvikeliikkeeseen ja sieltä löytyi sopivaa letkua; 3.2 mm gates. Vikaan suutinpaluuseen kannattaa laittaa pala letkua ja siihen tulpaksi ruuvi ja klemmari. Mulla on ainaskin kestänyt.
Victim nro 1123 rides a Chevy Astro 4wd -93
"If It Wasn't For Bad Luck, I Wouldn't Have No Luck At All", A. King
Vastaa Viestiin