Bensa vanin osto!

Ruiskukoneiden keskustelut
Jani80

Bensa vanin osto!

Viesti Kirjoittaja Jani80 »

Elikkäs oon ostamassa 5.7 bensa vania vm-87... kuin kestäviä tollaset on? jotku sanonu että kestää paremmin kuin 6.2 diesel... ja ne on vissiin ruisku vehkeitä?
dieseli

Viesti Kirjoittaja dieseli »

kyllähän noi kestäviä pelejä on.sen kyllä huomaa kuinka autoa on pidetty.kaikkihan kestää jopa dieseli kun huoltaa ajoissa.ainakin mun nakussa häviää kori ennen kun kone,tosin öljyt vaihdetaan viidentonnin välein.kun ajat sillä kato kuinka laatikko vaihtaa lämpimänä.itellä ollu laatikko ongelmia ja se on kallista touhua ellei osaa ite tehdä :D
riisseli vani ja aina kädet mustana
nyt vielä bensaki ja aina vaan mustemmat kädet
keikka

Viesti Kirjoittaja keikka »

mulla bensa vani 5.7 v8 vm 86 kaasariversio ajettu 221 tuhatta 350:llä laatikolla pelannut erittäin hyvin pientä laittoa mut ton ikäisellä rupee olemaankin.laatikko kestävä kolmiportainen öljyt vaihdetaan noin 5000km välein ym. bensaa kuluu noin 14-15 satasella riippuen jalasta.että kyllä on kestävä auto.toiset tykkää dieselistä mut minä bensasta.
pete

Viesti Kirjoittaja pete »

ainaski perse kestää paremmin jos kone laukeaa....kyllä kait se on hiukan makuasia kummasta tykkää ja paljonko ajaa.todellisuudessa 6.2d ja 5.7tbi kuluttaa maantiellä aikalailla saman (litramäärän),mutta kaupungissa eroa tulee nakun eduksi.jos auto ympärivuotisessa ajossa niin naku vaatii talvella herkemmin roikkaa ja kovin lyhkäsessä kaupunki/työmatka-ajossa ei ehkä aivan paras(tai ainaki sääli ajaa jos kone aina kylmä)ja aika paljo myynnissä noita 200-300tkm ajettuja rempattuja nakuja???itse en ainakaan huolis lohkovikasta.ennemmin 500tkm ajettu korkkaamaton kone.jos bensaan päädyt niin taitaapi olla aikas ehdoton toi 5.7 5.0 kuulostaa olevan huomattavasti janosempi ja laiskempi. ja peltejähän näissä ei oo missään versiossa/mallissa ellet itse harsi kasaan :D
Hellurei se on pillu ruotsiksi!
Beenari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beenari »

Mulla on kaksi G20:stä jossa on - yllätys, yllätys - alkuperäiset takaovet virheettömässä kunnossa. Samoin helmoista ei löydy sanomista.... Eli on olemassa myös vaneja jotka ovat saaneet joskus kunnolista kohtelua ja pellit sen mukaiset....mutta niitä on HARVASSA
-81 G20 305+700
-82 G20 305+350

Vain KÖYHILLÄ on kiire
Jani80

minkälainen huoltaa tommonen 5.7 bensa? minkälaisilla väleillä pitää öljyt vaihtaa koneeseen/laatikkoon/perään? ja onko semmosesta ihan ympäri vuotiseksi perhe-autoksi? kauhee vani kuume!!
Beenari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beenari »

Helppohoitoinen.

Itse vaihdan öljyt koneeseen 7500km välein (oma valinta) joka toinen kerta öljynvaihdon yhteydessä vaihdan myös laatikon öljyt+suodattimen. Peräöljyistä lähinnä tarkistan että on tarpeeksi eikä ole muuttanut väriä.

Öljynvaihdon yhtedessä tarkistan myös ilmanputsarin kunnon sekä tulpat. Jos on vähänkään sanomista niin vaihtoon menee.... Ja moottoriöljynvaihdon yhteydessä vaihdan aina myös suodattimen. Sekä rasvaan alustan nivelet.

Eipä hirveemmin ole tarvetta suurempiin huoltoihin, kun muuten hoitaa hyvin.
-81 G20 305+700
-82 G20 305+350

Vain KÖYHILLÄ on kiire
Miksu

Viesti Kirjoittaja Miksu »

Ei kai toi nyt nii paha oo. Säilyyhä ladakii kunnon huollolla niiku kaikki.
Pitää vaa muistaa tehä paskasetkii hommat ni hyvi se varmaa pelittää :D :D :D
VTCF 1251
G20 5.7l bensa Starkki.(natsku)
Jani80

joo :D ens viikolla käyn hakeen 5.7 bensa vanin vm-87!! kiitti neuvoista!!! :D
dieseli

Viesti Kirjoittaja dieseli »

onnittelen hyvästä valinnasta :D ja ei kun mukaan joukkoon tummaan(ainakin kädet aina mustana)
riisseli vani ja aina kädet mustana
nyt vielä bensaki ja aina vaan mustemmat kädet
ROku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROku »

Onnea, hyvä valinta.

Ps. 350:n ei muuten alunperin ollut vakio kone vaan 327:n stroukkeri, mutta se osoittautui niin kestäväksi että siitä tuli tuotanto-malli eli "vakio" kone.
GM:n insinöörit olivat jopa niin itsevarmoja koneen ylivoimaisuuden suhteen että tekivät siitä ilman suurempia muutoksia Dieselin (=350dx:n)..
Toimivaa laitetta ei kannata yrittää korjata...
toyopet
Viesti:

Viesti Kirjoittaja toyopet »

ROku kirjoitti:Onnea, hyvä valinta.

Ps. 350:n ei muuten alunperin ollut vakio kone vaan 327:n stroukkeri, mutta se osoittautui niin kestäväksi että siitä tuli tuotanto-malli eli "vakio" kone.
GM:n insinöörit olivat jopa niin itsevarmoja koneen ylivoimaisuuden suhteen että tekivät siitä ilman suurempia muutoksia Dieselin (=350dx:n)..
350D/DX on muuten oldsin koneesta kehitelty ja ei se ilman suurempia muutoksia dieseliksi vääntynyt.
Tavalliseen oldsin pikkulohkoon verrattuna runkolaakerit on suuremmat (samat kuin olds-isolohkossa) ja muutenkin lohkon valu on vähän järeämpää. Samalta se pääpiirteissään kuitenkin näyttää kuin bensamallikin.
:)

Rautalangan vääntäjä
Vastaa Viestiin