g20-88vm bensa ses-valo ei näytä vikakoodeja
-
mahotonpena
g20-88vm bensa ses-valo ei näytä vikakoodeja
Valo on välillä ajossa syttynyt, pitkissä veätyksissä isolla tiellä, joka minun mielestä viittaisi egr-toiminnan häiriöihin. No tänää ajattelin kattoo vikakoodit, sillotin pistokkeesta a-b navat, virrat päälle, valo välähtää vaan kerran ja jää palamaan.... mikäköhän tämän aiheuttaa??? Järjestelmä kuitenkin toimii kun ajossakin on syttynyt
-
mahotonpena
Re: g20-88vm bensa ses-valo ei näytä vikakoodeja
Onko nuo johdot tuosta testipistokkeesta suoraan moottorinohjainleitteelle? Vai kiertävätkö minkälaista lenkkiä? Vikavalo palaa taas mutta ei näytä vieläkään vikakoodeja kun yrittää lukea niitä.... nyt olis kyllä avut/hyvät vinkit paikallaan jotta sais tuon pirssin pelittää....
Näin kaukoparannuksena ainoa neuvo minkä voi antaa on, että hanki ko. ajoneuvon korjaamomanuaali, jossa on kytkentä kaaviot. Niiden avulla mittaat ECM:n ja ALDL-pistokkeen välisten johtimien kunnon.
Koska et saa VCM:ään yhteyttä ja SES-valo toimii satunnaisesti, ilman varsinaista vikailmoitusta, viittaa joko liittimien tai johtimien huonoon kuntoon, maadoituspuolta unohtamatta.
Mutta ilman kytkiksiä tuollaisia asioita on lähes mahdoton alkaa penkoa.
Koska et saa VCM:ään yhteyttä ja SES-valo toimii satunnaisesti, ilman varsinaista vikailmoitusta, viittaa joko liittimien tai johtimien huonoon kuntoon, maadoituspuolta unohtamatta.
Mutta ilman kytkiksiä tuollaisia asioita on lähes mahdoton alkaa penkoa.
-
mahotonpena
tähän ongelmaan löysin alkuviikosta syyn.oli tuo kuskinpenkki mulla kokonaan pois niin pisti yhtäkkiä johonpää silmää(mikä sattui tolokuttomasti) niin edellinen omistajahan ol pistäny sivareilla kaikki testipistokkeelle menevät johot poikki!!!!!!! nyt kun tuota autoa on vuodenpäivät tuossa tullu kateltua ja laiteltua niin oon pikkuhiljaa tullu siihen tulokseen että sillä kaverilla ei oo ollu muita työkaluja käytössä kun erinäisiä pihtejä!!!!!!!!
mutta nyt toimii ja saa luettua vikakoodit......pelolla odottelen uusia ongelmia!