öljy
Re: öljy
Mobil delvac vai mikäsenyoli oon ite käyttänyt eikä ole ollut öljyn kanssa ongelmia
EX-Chevrolet Chevy Van 6.5 d Starcraft1994 NYM-94
EX-Chevrolet Chevy Van 6.2 d C-TECH1990 NYE-58
EX-Chevrolet Chevy van 6.2 d NHF-64
EX-GMC Vandura 6.2 d NYE-16
EX-Chevrolet Chevy Van 6.2 d C-TECH1990 NYE-58
EX-Chevrolet Chevy van 6.2 d NHF-64
EX-GMC Vandura 6.2 d NYE-16
itel nyt teboilin hpd 10w-30w diesel moottori öljy.. traktoreis ja kaivureis käytös ympäri vuoden niin myös vanis.. kuumana tyhjäkäynnil mul mittari nousee viisarin verran oli öljynä mikä tahansa.. eikä ole kone hajonnu.. varmaan joku laakeri jo 502tkm kulunu ni laskee paineet.. kylmänä melkein puolivälis paineet..
van g20 vm91
jäsen nro 1635
jäsen nro 1635
-
jope_harju
Nostetaanpa tätä senverran kun pian tulee tuo öljynvaihto ajankohtaiseksi. Ja suosituksia tuntuu olevan yhtä paljon kuin suosittelijoita.
Itse suunnittelin Delvacceja kohtuullisen hinnan ja hyvien kokemusten tähden mutta BUMBA tyrmäsi ajatuksen täysin
Ja lisäksi tuntuu olevan siitäkin montaa mieltä, että mitä viskositeettia sinne pitäisi laittaa. Ja toiset sanovat että mikä tahansa nykyöljy on riittävän hyvää. Ja entäs se talviasia sitten, eli joillain pyörii kesät talvet 15W40 ja toiset laittaa 10W30 talveksi. Mites tuohonkin pitöisi suhtautua?
Ja vielä tässä tämmönen minimalistinen hintavertailu esim.
- Delvac 10W30 / 15W40 ~ 3,25€/litra
- Valvoline MaxLife Diesel 10W40 ~ 7€/litra
- Kendall Super-D XA 15W40 ~ 12,50€/litra
Niin voiko tuostakaan sitten päätellä yhtään mitään, eli onko kalliimpi aina parempi vai onko kaikki vaan markkinamiesten keksintöä ja isompi hinta parempaa katetta öljynjalostamoille?
Minä ainakin olen aivan pihalla näiden öljyasioiden kanssa.
Kerrotaanpa loppuun vielä asian ulkopuolelta mutta asiaan liittyen että vaimon Saabissa vatkaantuu GM:n oma moottoriöljy joka on kaiken lisäksi edullista. Toisten mielestä se on siis kuraa, toisten mielestä aivan toimivaa. Itse en ole nähnyt tarpeelliseksi vaihtaa kalliimpaan. Varsinkin kun niitä litkuja kumminkin on taas vaihdettu n.5tkm välein. Ehkä teen vielä jonkun testin joskus.
Itse suunnittelin Delvacceja kohtuullisen hinnan ja hyvien kokemusten tähden mutta BUMBA tyrmäsi ajatuksen täysin
Ja lisäksi tuntuu olevan siitäkin montaa mieltä, että mitä viskositeettia sinne pitäisi laittaa. Ja toiset sanovat että mikä tahansa nykyöljy on riittävän hyvää. Ja entäs se talviasia sitten, eli joillain pyörii kesät talvet 15W40 ja toiset laittaa 10W30 talveksi. Mites tuohonkin pitöisi suhtautua?
Ja vielä tässä tämmönen minimalistinen hintavertailu esim.
- Delvac 10W30 / 15W40 ~ 3,25€/litra
- Valvoline MaxLife Diesel 10W40 ~ 7€/litra
- Kendall Super-D XA 15W40 ~ 12,50€/litra
Niin voiko tuostakaan sitten päätellä yhtään mitään, eli onko kalliimpi aina parempi vai onko kaikki vaan markkinamiesten keksintöä ja isompi hinta parempaa katetta öljynjalostamoille?
Minä ainakin olen aivan pihalla näiden öljyasioiden kanssa.
Kerrotaanpa loppuun vielä asian ulkopuolelta mutta asiaan liittyen että vaimon Saabissa vatkaantuu GM:n oma moottoriöljy joka on kaiken lisäksi edullista. Toisten mielestä se on siis kuraa, toisten mielestä aivan toimivaa. Itse en ole nähnyt tarpeelliseksi vaihtaa kalliimpaan. Varsinkin kun niitä litkuja kumminkin on taas vaihdettu n.5tkm välein. Ehkä teen vielä jonkun testin joskus.
- Chevy Van G30 '96, 6.5D+4L80E -
Oon käyttäny nuita kaikkia
Ja sanotaanko että delvaccia piti lisäillä useemmin (luokkaa litra/1tkm) ja valvolinet ku laitto ni 5tkm ei ole tarvinu ku vajaa litra kaataa lisää...eli ainaki mun mylly syö jatkossa valvolinea ku tuli nii pieniruokaseksi
Ja sanotaanko että delvaccia piti lisäillä useemmin (luokkaa litra/1tkm) ja valvolinet ku laitto ni 5tkm ei ole tarvinu ku vajaa litra kaataa lisää...eli ainaki mun mylly syö jatkossa valvolinea ku tuli nii pieniruokaseksi
1. luokan lippu nyt vaan maksaa enemmän.
-
jope_harju
No se Valvolinen käyttö ainakin hilussin tapauksessa on ikäänkuin malsanut itsensä jo takaisin
Onko nimenomaan tuota öljyä ollut jonka mainitsin eli MaxLife Diesel 10W40? Siinä olisi myös kokeilun paikka ensi kesäksi erääseen Volvoon joka kyllä osaa kadottaa öljynsä. Mihinkään se ei vuoda eikä tupruta sinistä mutta katoaapi vaan
Onko nimenomaan tuota öljyä ollut jonka mainitsin eli MaxLife Diesel 10W40? Siinä olisi myös kokeilun paikka ensi kesäksi erääseen Volvoon joka kyllä osaa kadottaa öljynsä. Mihinkään se ei vuoda eikä tupruta sinistä mutta katoaapi vaan
- Chevy Van G30 '96, 6.5D+4L80E -
-
rockraiteri
näissäkin näköjään syönnin suhteen eroja, katoin juuri 1tkm jälkeen vaihdosta niin 1/4 hävinnyt tikusta tavaraa vaikka delvacit sisällä 
Chevy Van Starcraft G30 6.5 diesel
Väännetään puukkoa....delvakki ja teboilit on ruumiin pesuöljyjä
ite käytän ainoastaan kendaalia,mutta ei valvolinekään huono ole,amerikan laitteisiin suunniteltu 
Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.
tuo teboilin hpd olikin 10-40w mitä veljel on tynnyri.. se ajaa 400-600tuntia koneil tuol öljyl ja hyvin toimivat.. joten vanin 5tkm menee varmasti.. kesät talvet.. oonkin vissiin 3tkm ajanu öljyn vaihdon jälkeen ja viiminen tuhat en oo kyl tikkua nostanu.. täytyy muistaa joku pvä kurkata.. ite en ainakaan näe syytä mitään kalliimpia älppiä tuohon laittaa..
van g20 vm91
jäsen nro 1635
jäsen nro 1635
Tulipa itekki kaadettuu koneeseen valvolinen maxlife dieselit ku tuntu toi tb shpt 10-30 maistuvan tolle koneelle vähän liikaakin, tosin tiputtelee ja hikoilee vähäsen sieltä sun täältä.
82vm g20 nokivasaralla
ex 92vm astronautti
ex 92vm astronautti
tommonen öljy käykö 6.5 vapari vaniin? http://www.motonet.fi/fi/tuote/599554/M ... CFCG-4-20l
Omassa 6.5 vaparissa ollu tota motoxin öljyä ja ei tarvitse ainakaan 5tkm välillä lisätä. Paineet samat kuin muillakin litkuilla. Ainakin ite tyytyväinen ollu.