Millä kiillotat alumiinia?

Tänne voitte jättää keskusteluja koriasioista
Regency

Millä kiillotat alumiinia?

Viesti Kirjoittaja Regency »

Eli lähinnä tars saada astinlautoihin lisää kiiltoa. Millainen jälki tulee esim. lasikuulapuhalluksesta?
Javelin

Viesti Kirjoittaja Javelin »

Jos hapettumaa haluat pois, kuten oletan, niin itse olen käyttänyt siihen jotain hiontavahaa. Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä, mutta mielestäni laasikuulapuhalluksella saavutetaan paremminkin mattamainen kraateripinta.
Beenari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Beenari »

Jos väkisin haluaa puhaltamalla homman hoitaa niin suosittelen että käytät puhallusaineena ruokasoodaa. Kyseinen aine ei tehoa alumiiniin mutta kaikkeen paskaan, maaliin, hapettumiin kyllä. Puhalluksen jälkeen jäljellä on vain puhdas alumiini.

Jos et usko niin kokeile ensin vaikka tyhjällä limutölkillä. Pienen puhallussession jälkeen sinulla on ehjä, klommoton alumiinitölkki ilman maaleja. Edellyttäen tietenkin että tölkki oli klommoton hommaan ryhdyttäessä.

Eikä ole ongelmaa puhallusjätteen kanssa, puhallusaine on näppärästi pestävissä tallin lattialta pois eikä tuki lattiakaivoa
-81 G20 305+700
-82 G20 305+350

Vain KÖYHILLÄ on kiire
Miksu

Viesti Kirjoittaja Miksu »

No itse en ole noin isoa alaa tehnyt mutta luulisin että autosolin Kromglans hoitaa hienosti jopa levikkeet jos aikaa ja vaivaa jaksaa nähdä :) Olen kuullut että myös koneellisesti ovat käyttäneet :?:

Tietysti jos pahasti menny hapelle ni en usko toho :!: :!: :!:

Oli meinaan vanteissa ihan per&%¤#ninen duuni
VTCF 1251
G20 5.7l bensa Starkki.(natsku)
ÄRRRÄ

Viesti Kirjoittaja ÄRRRÄ »

Javelin kirjoitti:Jos hapettumaa haluat pois, kuten oletan, niin itse olen käyttänyt siihen jotain hiontavahaa. Korjatkaa viisaammat jos olen väärässä, mutta mielestäni laasikuulapuhalluksella saavutetaan paremminkin mattamainen kraateripinta.
Oikeassa olet, lasikuulapuhallus tekee mattapinnan, ei kiilloita ollenkaan. Rättilaikka ja hiontavahaa, sillä alkaa kiiltää. Mutta esim astinlaudat ei ihan pieniä osia ole, kova homma kiilloittaa. Ja vielä kovempi homma saada pysymään kiiltävinä. Tuppaa hapettumaan, lakka ei tahdo kiiltävässä pysyä. Vaha estää hapettumasta mutta.. harva niitä jaksaa jatkuvasti vahailla.
Regency

Viesti Kirjoittaja Regency »

Juu ei jaksa hirveesti hinkata kun tälllä autolla ajetaan joka päivä.
blazoffer

Viesti Kirjoittaja blazoffer »

Mothers ja piste.

http://www.mothers.com/products/

Tuolta kun etsit niin löytyy aineet joka lähtöön.

Suomessa myy...joku vauhtiputka tuo oli.

Kysy oisko US-Partsissa.
1108
T-roy

Viesti Kirjoittaja T-roy »

Viimekesänä autoa vahatessa tuskailin tikkaiden
kanssa(myös alua), kun ei vahat auta.

Appiukko tuli apuun otti Vimiä,nykyään Cif tai jotain.
Hetken se hinkkaili ja se rupes kiiltää ku papin... :oops:

Sitte vetelin vahan päälle ja koko kesän näytti hyvältä.
Tänä kesänä taas uusiks.
"Kun Herra ei huoli ja Piru ei pidä kiirettä,
niin mikäs tässä on ollessa."

cHEAVY VAN
ROku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROku »

Joo Vim tai alumiinikattiloiden yms. puhdistusaine (ei vain enää nykyisin tahdo kaupoista löytyä kun alumiini pantiin pannaan :cry: ) toimivat hyvin....
Toimivaa laitetta ei kannata yrittää korjata...
Eagle_no1

Viesti Kirjoittaja Eagle_no1 »

Venol nimisen tahnan olen huomannu olevan tehokkaimman ja sillä samaisella kiillotan myöskin rosteri karjapuskurinkin.
dieseli

Viesti Kirjoittaja dieseli »

ei ole huono aine tuo autoglymin metel polishkaan.sillä olen jammun kromit ja alumiinit kiillotellu ja hyvin kiiltää ja aika helpolla :D :D :D :D
riisseli vani ja aina kädet mustana
nyt vielä bensaki ja aina vaan mustemmat kädet
Hanxi

Viesti Kirjoittaja Hanxi »

Konstit on monet, näköjään. Lisäänpä tähän vielä omani: pahimmat hapettumat ja röpöttymät poistan Pata-Patalla ja viimeistely hoituu Autosolilla.
Jartzu

Viesti Kirjoittaja Jartzu »

:twisted: Jepulis! konstit on monet, kun mummo Datsunia pyyhki. COCISTA ALUMIINIFOLION KANSSA. Alumiinifolio ja cocis tekee saman kun noi muut aineet. kiiltävää tulee. En tiedä mikä cociksessa on, kait se on se sokeri ja folion alumiin. Saahan ainakin syyn käydä ärrällä hakee lantrinkii :roll:
Juge

Viesti Kirjoittaja Juge »

nyt on tullut CRC:ltä uutta ainetta rosterin ja vastaavien metallien suoja/puhdistusaine,vaikutta aika toimivalta sitä kun laittaa niin puhdistuu
hyvin ja jättää suojakalvon eikä jää enää sormenjälkiä niin helposti,mitä yleensä jää 8)
Chevy Van 350TBI -91 HA
Notta tuata taitaa krannis olla parempaa ropsua
Harri

Viesti Kirjoittaja Harri »

Itse putsasin justiinsa Patapatalla ja kyllä niistä paljon puhtaammat tuli, tosin ei ainakaan noin vähällä hinkkauksella kiiltämään vielä hirveesti alkanut mutta eihän se hyvä ole sekään jos hirveesti häikäisee 8)
vtcf 1202
vang20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vang20 »

Mä putsasin viime kesänä puskurit plus muut kromi- ja alumiiniosat ensin varovasti teräsvillalla ja sitten jollain metallin kiillotusaineella kiiltäväksi. Samalla tulee suojapinta päälle.
Victim nro 1123 rides a Chevy Astro 4wd -93
"If It Wasn't For Bad Luck, I Wouldn't Have No Luck At All", A. King
Anssi Koljonen

Viesti Kirjoittaja Anssi Koljonen »

Tässä on nyt pata-patat ja fareclat (G3) kokeilltu ja ei oikeen vakuuta.
Kohteena siis alumiinivanteet(american racing outlaw II).
Sitten on vielä urakkana rosteritikkaat ja rosteri karjapuskuri, sekä peilien taustat.
Sormet kipeenä. :evil:
Chevy van g20 -90 punainen
Tissit nähty
saperu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja saperu »

Hanxi kirjoitti:Konstit on monet, näköjään. Lisäänpä tähän vielä omani: pahimmat hapettumat ja röpöttymät poistan Pata-Patalla ja viimeistely hoituu Autosolilla.
Eikös pata-pata tee naarmuja varsinkin kromipintaan? Meinaan mulla on kromivanteet jotka pitäis kiillottaa...
Asioilla on tapana järjestyä...
Anssi Koljonen

saperu kirjoitti:
Hanxi kirjoitti:Konstit on monet, näköjään. Lisäänpä tähän vielä omani: pahimmat hapettumat ja röpöttymät poistan Pata-Patalla ja viimeistely hoituu Autosolilla.
Eikös pata-pata tee naarmuja varsinkin kromipintaan? Meinaan mulla on kromivanteet jotka pitäis kiillottaa...
Olen kuullut näin että niin kauan kun pata-patassa riittää sitä saippuaa niin ei naarmuta.
Tissit nähty
vang20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vang20 »

Yhdet aluvanteet jotka oli pahasti hapettuneet herätin henkiin käyttämällä ensin vesihiomapaperia (veden kanssa :? ) ja sitten teräsvillaa kiillotusaineen kanssa. Sitten ikuisuuksiin jatkuvaa kiillotusta rätillä ja tahnalla. Kromipintaan ei mun mielestä kannata käyttää mitään hiovaa ainetta tai esinettä. Tolla teräsvillalla voi ottaa pois ne pienet ruostepilkut ym muun tiukassa olevan lian. Kevyellä kosketuksella.

Ota ne tikkaat palasiksi ja sitten vaan he-le-ve-tin-mois-ta hankaamista rätin ja kiillotusaineen kanssa. Sama homma puskureille ja peileille( ei kannata tosin pistää palasiksi 8) )
Victim nro 1123 rides a Chevy Astro 4wd -93
"If It Wasn't For Bad Luck, I Wouldn't Have No Luck At All", A. King
Flea

Viesti Kirjoittaja Flea »

Alumiinin saa kuulemma pysymään kiiltävänä, kun pyyhkäisee kiillotuksen jälkeen Sinolia pintaan. Ei pitäis hapettua... ja pata-pataa olen käyttänyt itse sekä puskurien, vanteiden että tikkaiden yms. kiilotukseen.
Anssi Koljonen

Re: Millä kiillotat alumiinia?

No nyt löyty menetelmä jolla nuo vanteet putsaan.
On vaan työläs mutta ei se tuu ku manulle illallinen.
Eli käsipelillä vesihiontana 240,600 ja 1200 papereilla ja sitten tahnat.
Laitan kuvia kun saan ekan valmiiksi.
Tissit nähty
Vastaa Viestiin