Puuosat

Tänne voitte jättää keskusteluja koriasioista
Jani80

Puuosat

Viesti Kirjoittaja Jani80 »

Miten tai millä nuo kojelaudan puuosat sais käsiteltyä? meinaa olla vähän kuluneen näköset :(
Eagle_no1

Re: Puuosat

Viesti Kirjoittaja Eagle_no1 »

Jani80 kirjoitti:Miten tai millä nuo kojelaudan puuosat sais käsiteltyä? meinaa olla vähän kuluneen näköset :(
Ota kaikki irti ja alotat hurjan hiomisen santapaperilla, ekaks num. 60, seur. num. 80 ja num 100 jolla viimeistelet hionnan.
Lakkauksen teet venelakalla, siinä on eniten UV suojaa mukana, ja ensimmäisen lakkaus kerroksen teet ohennetulla lakalla puolet lakkaa ja puolet ohjeen mukaista ohennetta, lakan kuivuttua kevyt hionta num 120 paperilla ja seuraavaksi ohentamatonta lakkaa vähintään kaksi kerrosta, kerroksien välillä hiot taas kuivaneen lakan kevyesti että saat uuden kerroksen tarttumaan. Ohennettu lakkaus sen takia että jos jää vanhaa lakaa niin se ei erotu niin selvästi.

Kysy lisää lakkauksesta jos tarvitset tietoa, sillä mulla on vain 15 vuoden kokemus puun lakkauksesta. :D :D
Jani80

Viesti Kirjoittaja Jani80 »

joo pittääpäs alkaa touhuumaan joku päivä :D kiitos hyvistä neuvoista :D :D :D täätyy kysellä sit viel tarkemmin kuhan lähen lakka ostoksille :D :D
magenta

Viesti Kirjoittaja magenta »

Eagle_no1 kirjoitti:Kysy lisää lakkauksesta jos tarvitset tietoa, sillä mulla on vain 15 vuoden kokemus puun lakkauksesta. :D :D
Moi

Onkos kokemusta miten saadaan semmoinen syyyyvä vaikutelma puuosiin, niin kuin uusissa vaneissa on ?

Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Eagle_no1

magenta kirjoitti:
Eagle_no1 kirjoitti:Kysy lisää lakkauksesta jos tarvitset tietoa, sillä mulla on vain 15 vuoden kokemus puun lakkauksesta. :D :D
Moi

Onkos kokemusta miten saadaan semmoinen syyyyvä vaikutelma puuosiin, niin kuin uusissa vaneissa on ?

Mika
Syyvyttä tehdään mm. lisäämällä lakan paksuutta ruisku lakkauksessa ja toinen mahdollisuus on käyttää ns. lakkakalvoa joka lasketaan puunpintaan ja kuivataan uunissa. Koti konstein onnistuu ainoastaa, monilla kerroksilla ja huolellisella kuivauksella välihiontoja unohtamatta.
kimis

Viesti Kirjoittaja kimis »

mistä puusta noi osat on tehty?
vtcf 885
Eagle_no1

kimis kirjoitti:mistä puusta noi osat on tehty?
Keltatammea on alkuperäiset osat.
Zimmerman

Viesti Kirjoittaja Zimmerman »

Ja unica super on lakka vai kuinka?
VTCF No:1197
Pikkari se on tuo vinkuwaakkenikin
Ex- G20 NXV-78
Ex- G20 Zimmer "special"
Ex- GM Linttafarmi "Bulletproof"
Eagle_no1

Zimmerman kirjoitti:Ja unica super on lakka vai kuinka?
Juu erinomainen lakka se on tuokin. Itse käytän sellaista lakkaa jossa ei ole mitään nimi textiä missään ainoastaan varoitukset lakan myrkyllisyydestä. :D :D :D
Vastaa Viestiin