Puuosat
-
Eagle_no1
Re: Puuosat
Ota kaikki irti ja alotat hurjan hiomisen santapaperilla, ekaks num. 60, seur. num. 80 ja num 100 jolla viimeistelet hionnan.Jani80 kirjoitti:Miten tai millä nuo kojelaudan puuosat sais käsiteltyä? meinaa olla vähän kuluneen näköset
Lakkauksen teet venelakalla, siinä on eniten UV suojaa mukana, ja ensimmäisen lakkaus kerroksen teet ohennetulla lakalla puolet lakkaa ja puolet ohjeen mukaista ohennetta, lakan kuivuttua kevyt hionta num 120 paperilla ja seuraavaksi ohentamatonta lakkaa vähintään kaksi kerrosta, kerroksien välillä hiot taas kuivaneen lakan kevyesti että saat uuden kerroksen tarttumaan. Ohennettu lakkaus sen takia että jos jää vanhaa lakaa niin se ei erotu niin selvästi.
Kysy lisää lakkauksesta jos tarvitset tietoa, sillä mulla on vain 15 vuoden kokemus puun lakkauksesta.
MoiEagle_no1 kirjoitti:Kysy lisää lakkauksesta jos tarvitset tietoa, sillä mulla on vain 15 vuoden kokemus puun lakkauksesta.![]()
Onkos kokemusta miten saadaan semmoinen syyyyvä vaikutelma puuosiin, niin kuin uusissa vaneissa on ?
Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Independent Vaners
-
Eagle_no1
Syyvyttä tehdään mm. lisäämällä lakan paksuutta ruisku lakkauksessa ja toinen mahdollisuus on käyttää ns. lakkakalvoa joka lasketaan puunpintaan ja kuivataan uunissa. Koti konstein onnistuu ainoastaa, monilla kerroksilla ja huolellisella kuivauksella välihiontoja unohtamatta.magenta kirjoitti:MoiEagle_no1 kirjoitti:Kysy lisää lakkauksesta jos tarvitset tietoa, sillä mulla on vain 15 vuoden kokemus puun lakkauksesta.![]()
Onkos kokemusta miten saadaan semmoinen syyyyvä vaikutelma puuosiin, niin kuin uusissa vaneissa on ?
Mika
-
Eagle_no1