Joku puhui tuossa, että bensakone kuluttaa enemmän jos käy kylmänä. Mitähän tästä farenhait lämpömittarista pitäisi lukea kun ei tuo kovin lämpimältä näytä ?
WinAldl ohjelma näyttää kuitenkin n. 87 celsiusta.
Mitähän tämä akkumittari yrittää näyttää ?
Kuvassa moottori sammuneena.
Lämpömittarin asteikko on about 40-125 näillä kotimaisilla yksiköillä. ja asteikko on lineaarinen. Mulla on tuo neula aina lämpimällä koneeella pystyssä
Ja akkumittari menee nollille (8V) kun virrat pistää pois. Virrat päällä mulla menee tuohon paksuun valkoiseen viivaan asteikon keskellä. (n. 13V)
Ja öljynpainemittari näyttää paunoja neliötuumalle. 60psi on about 4 baaria. Eli juuri ja juuri sopiva paine lämä tiskissä ajoon.....
Eli siis paksujen viivojen mukaan...
Taitaa siis kone käydä liian kylmänä... Jos tuo paksuviiva olisi 180 f, niin se tarkoittaisi 82 c astetta...
Eli edessä taitaa olla termarin vaihto...
Mulla lämpötila seilas keskimmäisen ja siitä vasemmanpuoleisen viivan välissä(termari sökö), laitoin uuden ja nyt pysyy keskiviivalla ja milli kumpaankin suuntaan max. Latausmittari on punasella alueella kokoajan, jos siitä laskee alemmas niin ei lataa. Öljynpaine tyhjäkäynnillä lämpösenä toi yksneljäsosa, ajossa puolessa välissä.
Victim nro 1123 rides a Chevy Astro 4wd -93
"If It Wasn't For Bad Luck, I Wouldn't Have No Luck At All", A. King
mulla öljynpaineet kylmänä tossa toiseksviimesessä viivassa,lämpimänä ne on aikalailla neulanverran alle puolivälin.koneessa on toki kunnon dieselöljyt eikä mitään synteettisiä koneen tappajia.näähän luokitellaan raskaskoneiksi eikä kiihdytysautoiksi
riisseli vani ja aina kädet mustana
nyt vielä bensaki ja aina vaan mustemmat kädet
kylmänä paineet kolme neljäsosaa, eli öljyt jähmeempänä. Kesällä mä käytän 15-40 öljyä ja talvella 10-30. Pariin kertaan tulee kumpiakin vaihdettua kauden aikana. Termarin vaihto on suht helppo homma. Lasket ensin lapolla muutaman litran syylarista nestettä veks jotta nestepinta laskee koneessa. Termarinkotelon pinnapultit on se v-mäisin homma, ne kun tuppaa katketa helposti vaikka kuinka varovasti irrottais. Uusi tiivari ja tiivisteliimaa mukaan niin pitäis onnistua
Victim nro 1123 rides a Chevy Astro 4wd -93
"If It Wasn't For Bad Luck, I Wouldn't Have No Luck At All", A. King
mulla kylmänä näyttää mittari tosiaan viisarin verran vajaa tosta viimesestä viivasta ja talvella välillä menee ihan viimeseen viivaan, lämpösenä laskee kyllä sit tohon puoleen väliin. kierroksilla.
Chevy Suburban 6,5TD -97
ex kulkineet:
Chevy Van G30, 305V8 -90
GMC baron cruiser 6,2D -91
Chevy van G30 6,5D -95
niiden termarinkopan pulttien päähän kannattaa varovasti koputella vasaralla ennen kun alkaa kiertää auki(rauta ja alumiini ei oo paras yhdistelmä)se auttaa kyllä ja ei tarvi edes kovaa takoa.takasin kun kierrät niin kannattaa laittaa kuparitahnaa kierteisiin
riisseli vani ja aina kädet mustana
nyt vielä bensaki ja aina vaan mustemmat kädet
Mitenkähän mahtaa käydä, kun takana on katolla lisälämppäri. Että jos termarin aukaisee, niin tuleeko kaikki vedet ulos ?
Mitenkähän se vesi siellä kiertää...
Jos tulee kaikki vedet ulos, niin samalla voisi tehdä vesitilojen putsauksen... Toisaalta sitten voisi laittaa lohkolämmittimenkin...
Ja taas kierre on valmis =)))
Toisaalta jos lykkää uuden tiivisteen siihen veden pulputuksen keskelle niin pitääköhän se... Tiiviste liimaa laitan kyllä molemmille puolille.