Mikä ohjain yksikkö on ....
Kuskin puolella seinän sisällä ala osas, meinaan vaan mitä tekee, ja ihmettelin huolto ystävällistä sijoitus paikkaa, ei siinä mitään vikaa pitäis olla.
Moi
Näitä erilaisia boxeja olen itekkin ihmetellyt...
Mulla on siellä seinän ja käsijarrun välissä 2 boxia.
Auto siis Chevy Van -90 5.7 bensa

Mika
Näitä erilaisia boxeja olen itekkin ihmetellyt...
Mulla on siellä seinän ja käsijarrun välissä 2 boxia.
Auto siis Chevy Van -90 5.7 bensa

Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Independent Vaners
-
Eagle_no1
Jep se toosa siellä seinän sisällä on ns. päätietokone ja se sekoilee välillä "kuuluu tapoihin" ei muuta ku virrat poijes 10min ni on taas ku uus. elikkäs akun navoista piuhat poijes.MS kirjoitti:Jep ! sori laitoin vähän epäselvästi,tarkoitin ovi aukon takapuolella, siinä kuskin selkänojan kohdal lattian rajan yläpuolella
osuiskohan nyt oikeean paikkaan
Moi
Mulla on kuskin penkin alla 3 boxia.
Kävin ostamassa uuden käsikirjan Alfamerista: Chilton GM Full-size vans 87-97 repair manual. Vaikka tuntuu paljon keskittyvän v6 koneeseen ja uudempaan korimalliin, niin aika hyvin on kartat mitä mihinkin sijoitettu.
Kuvat on yhtä huonoja kuin aina ennenkin. Pelkästään TBI koneeseen keskittyvää kirjaa ei tuntunut olevan. Pari TPI kirjasta kyllä.
Eli Chevy van 5.7 -90 bensa penkin alta löytyy:
- Electronic Control Module ECM, eli siis se moottorin ja sähkölaatikoiden ohjausyksikkö. Myös nimiä Povertrain Control Module PCM, Vehicle Control Module VCM.
- Electronic Spark Control module ESC
- Fuel module
Vhs kasetin kokoinen kiiltävä on ECM, mutta mitenkähän on kahden pienemän mustan muovisen laita ?
Oikeastaan vähän ihmettelen tuota ECM laatikkoa, kun ei oikein nuo tapit sovi noihin reikiin ja muutenkin vähän epäsopivan oloinen tuohon... että oliskohan ehkä vaihdettu... Mistähän löytyisi, että mikä tietokone tässä pitäisi olla ?

Sen lisäksi mikähän mahtaa olla vasemman lokasuojan alla piilevä boxi ???

Mika
ps. Myös kuskin penkkiin menee 1 musta johto... Johto on kyllä katkaistu, että olisko ollut taskumatin lämmitys piuha =)
Mulla on kuskin penkin alla 3 boxia.
Kävin ostamassa uuden käsikirjan Alfamerista: Chilton GM Full-size vans 87-97 repair manual. Vaikka tuntuu paljon keskittyvän v6 koneeseen ja uudempaan korimalliin, niin aika hyvin on kartat mitä mihinkin sijoitettu.
Kuvat on yhtä huonoja kuin aina ennenkin. Pelkästään TBI koneeseen keskittyvää kirjaa ei tuntunut olevan. Pari TPI kirjasta kyllä.
Eli Chevy van 5.7 -90 bensa penkin alta löytyy:
- Electronic Control Module ECM, eli siis se moottorin ja sähkölaatikoiden ohjausyksikkö. Myös nimiä Povertrain Control Module PCM, Vehicle Control Module VCM.
- Electronic Spark Control module ESC
- Fuel module
Vhs kasetin kokoinen kiiltävä on ECM, mutta mitenkähän on kahden pienemän mustan muovisen laita ?
Oikeastaan vähän ihmettelen tuota ECM laatikkoa, kun ei oikein nuo tapit sovi noihin reikiin ja muutenkin vähän epäsopivan oloinen tuohon... että oliskohan ehkä vaihdettu... Mistähän löytyisi, että mikä tietokone tässä pitäisi olla ?

Mika
ps. Myös kuskin penkkiin menee 1 musta johto... Johto on kyllä katkaistu, että olisko ollut taskumatin lämmitys piuha =)
Van 4x4
Independent Vaners
Independent Vaners
-
Eagle_no1
-
sport truck
magenta kirjoitti:
ECM boxi ja numero pitäs olla 1227747...yleisin TRUCK-boxi
Näissä sisustetuissa/muutetuissa VAN:ssa boxi siirretty usein omalta paikaltaan kuskinpenkin alta muualle,koska autoon asennettu usein kääntyvät kapteeninpenkit...Stargraft -> seinässä jne.
Tuolla numeroita-> http://chevythunder.com/gm_throttle_bod ... n_pg_1.htm
HOT FUEL MODULE...kierrättää bensaa hetken ruiskun läpi koneen sammutuksen jälkeen ettei bensat "kiehu" jos kone kuuma.
ESC - Electronic Spark Controll eli nakutustunnistus boxi joka saa tiedon nakutustunnistimelta ja käskyttää ECM boxia myöhästämään sytkää max 20 ast.
Takajarrujen ABS boxi,joka estää takajarruja lukkiutumasta jarrutuksissa,ei vastaa normaaleja ABS jarruja,vaan korvaa oikeastaan toiminnallaan perinteisen kuormantunnistavan venttiilin !!
Tätä ei ole uudemmissa autoissa Astro,Van etc., joissa normaali 4-pyörä ABS-järjestelmä.