Juu joku tuossa kerkesi hehkuttamaan, että termarin vaihto on pala kakkua...
On muuten ensimmäinen autonhuoltotoimenpide, missä on tarvittu Rautakankea
Itse termarin vaihto kesti n. 15 min. mutta se tukirauta tuulettajan hihnan kiristäjälle, joka on samassa pultissa kiinni =(
Ei auttanut muuta kuin löysyttää kiristäjän pulttia, että sai raudan pois tieltä. Ja sähköputki mene yli ja automaatin öljytikku menee virestä. Ei meinannut löytyä sopivaa avaintakaan millään. Pitää ostaa voinen hylsysarja, että piisaa. Mitähän ihmettä suunnittelijalla on taas ollut mielessä, kun on tämänkin keksinyt ? Toisaalta mahtaako tuo rauta olla niin hengentärkeä...

Raudassa oli sen verran sojotusta, että takaisin pulttiin kiinni ei todellakaan saanut millään muulla kuin Rautakangella =)
Jäljistä päätellen edellisillä asentajilla on ollut sama ongelma...
Taaskaan ei ollut tiivistettä lainkaan vaan gasketmasterilla itse tehty. Näyttää olevan aika toimivaa tavaraa =) Minä laitoin tiivisteen ja ohut kerros liimaksi molemmeille puolille tuota samaa kamaa.
Koko illan tappelin ja mikä oli lopputulos ? Liikkeellehän lähdin kun mittariston lämpömittari ei noussut kuin 1/4. No nyt kyllä lämmetessä nousee puoleen väliin (vanha germaanialainen taisi vain olla tarkempi tuon aukeamisen suhteen), mutta kun termari aukeaa, niin putoo samaan paikkaan. Eli turhaa työtä. WinAldl ohjelma kertoo, että lämmöt on n. 82c että olkoon =)
Tuossa tuulettajan hihnan jousessa on muuten merkki joka kertoo, että kun on kohdakkain, niin hihna pitää vaihtaa. Niin kuin tässä.

Mika