Startti

Ruiskukoneiden keskustelut
magenta

Startti

Viesti Kirjoittaja magenta »

Moi

Startti sanoo joskus vain "klik".
Olisikohan tuo hiilistä johtuva häiriö ?

Onko startin irrotus vaan pultit irti ja asennus sama toisinpäin ?

Mitenkähän tuo startin purku ja hiilien vaihto ?

Tarviiko jotain erityistyökaluja ?

Mika
Van 4x4
Independent Vaners
dieseli

Viesti Kirjoittaja dieseli »

veikkaisin että sulla on solenoidi vika.ainakin dieselissä on startti kiinni venyvillä pulteilla ja ne on joka kerta vaihdettava uusiin.multa puuttu startin takapäästä se tuki ja kerran putos startti huoltiksen pihaan.ite sartin purkamisessa ja kasaamisessa ei ole mitään ihmeellista eikä tarvi mitään ihmejuttuja :D :D :D
riisseli vani ja aina kädet mustana
nyt vielä bensaki ja aina vaan mustemmat kädet
magenta

Startin solenoidi

Moi
Mitenkähän tuo solenoidi tarkistetaan, että onko vika siinä ?

Onkos se vaan jollain ruuvilla kiinni, että vaihto helppo ?

Mika

ps. Niin.... olihan se termarinkin vahto helppo, kunhan vaan purki ensin puoli autoa... =)))
Van 4x4
Independent Vaners
Micke

Viesti Kirjoittaja Micke »

Joo niikun diesel kertoi ilmeisesti solenoidin vika mulla oli samanlainen vika,mutta kannattaa varmasti tarkistaa hiilet samaten.Bensa startissa ei oo sitä takinmainen kiinnitys ollenkaan että se on helppo irroittaa ei muuta kun akkukaapeli irti ja startti kahdella pultilla
pertsatapani

Viesti Kirjoittaja pertsatapani »

Mulla se mielenkiintoinen vika on päällä, silloin tällöin startti vaan kliksuu toimii parikin päivää moitteetta ja taas.
Ostin uuden tartin 130e sama vika, laturissa oli huono diodisilta vaihdettiin uuteen ja sama vika vaan jatkuu ja useimmiten kun jätät auton sinne missä on paljon ihmisiä nii eiköhän kliksuttele siinä sitte?
niemikko

Viesti Kirjoittaja niemikko »

itellä tuntus olevan samanmoinen vika mutta luulin että johtuis jälkeenpäin asennetusta startti napista että joskus joutuu painaan parikertaa ennenkuin starttaa.
Micke

Viesti Kirjoittaja Micke »

Jos startti on vaihdettu se saattaa olla mahdoitusvika konen ja rungon välila jos kerran kliksuu,mutta jos se on hiljaa voi olla vikaa virtalukossa
magenta

Moi
pertsatapani kirjoitti:laturissa oli huono diodisilta vaihdettiin uuteen ja sama vika vaan jatkuu
ööö... siis jos ymmärrän oikeen niin tämä diodivika ei liittynyt starttiongelmaan ?
Mistäs tämmöisen diodisilta jutun voi tarkistaa ?
Pitikö vaihtaa koko laturi vai selvisikö jollain pinellä osalla ?

Itelläni on käsitys, että akku ei ole mikään superi. 10 vuotta vanha keltanen Optima. Tuossakin kai voi olla jotain... Hyvin antaa kyllä poltella valoja ja telkkaa katella...

Täytyy ensin tarkistaa tuota maadoitusta... mittari kai vaan koneen ja rungon valiin ja kattoo, että viisari heilahtaa...

Mika
Van 4x4
Independent Vaners
ROku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja ROku »

... tarkoitit varmaan akun miinus-navan ja koneen välille ja viisari EI saa ainakaan volttiasteikolla strartatessa paljoa heilahtaa.
Muuten kun kerran otat mittarin autotalliin niin mittaa samalla paljonko jännite-hviöä on plusnavan ja solenoinin akku-navan välillä ja vastaavasti solenoidilla startillemenevän narun välissä.
Joskus toi kaapeli joka tulee akulta solenoidille hapettuu poikki jos esim. kuori pääsee vaurioitumaan :(
Toimivaa laitetta ei kannata yrittää korjata...
TIIKERI

STARTTI

Viesti Kirjoittaja TIIKERI »

Tere
Minulla temppuili startti helmikuussa ja ajattelin myös,että se on sökö vaan ei ,vika löytyi virtalukonpohjasta.Ei enään päästänyt tarpeeksi virtaa startin päähän(kontakti häiriö). Virtaa tuli starttiin,muttei tarpeeksi
vansku

Viesti Kirjoittaja vansku »

Mun vanissa oli sama vika ja loppujen lopuksi syy oli aivan simppeli. Akun navat oli niin hapettunu, ettei saanut tarpeeksi virtaa :lol:
350tbi

Viesti Kirjoittaja 350tbi »

vansku kirjoitti:Mun vanissa oli sama vika ja loppujen lopuksi syy oli aivan simppeli. Akun navat oli niin hapettunu, ettei saanut tarpeeksi virtaa :lol:
Sama juttu minulla; useamminkin. Naparasva auttaa.
blazoffer

Viesti Kirjoittaja blazoffer »

En välttämättä lähtis paljon korjailemaan startin sisuskaluja.

Kaveri laski kerran kun peruskorjas 350:en startin: hiilet, ankkuri, liukurenkaat, rataat, solenoidi ja työ päälle (jolle harrastajahan ei laske hintaa) niin säästi 13€ vrt. uusi US-Partsista takuun kera.

Itse hain heti 1. naksun jälkeen uuden Keravalta. Ei tarvinut miettiä ja ihmetellä. Sama laturin kanssa, uutta suoleen kun vanha kuolee 8)
1108
Maria

Viesti Kirjoittaja Maria »

blazoffer kirjoitti:En välttämättä lähtis paljon korjailemaan startin sisuskaluja.

Kaveri laski kerran kun peruskorjas 350:en startin: hiilet, ankkuri, liukurenkaat, rataat, solenoidi ja työ päälle (jolle harrastajahan ei laske hintaa) niin säästi 13€ vrt. uusi US-Partsista takuun kera.

Itse hain heti 1. naksun jälkeen uuden Keravalta. Ei tarvinut miettiä ja ihmetellä. Sama laturin kanssa, uutta suoleen kun vanha kuolee 8)

Mie oon käynyt ADITAssa tollaisilla ostoksilla ja viimeeks taisin ostaa sieltä akun.

Blatseri muutaman kerran tehnyt sillai, ettei meinaa lähtee käymään.
500 kertaa ennen ja jälkeen lähtee käymään kuin rusakko makuulta mutta välillä tulee päivä ettei inahdakaan..
Oon vaan raakasti laittanut "väkisin" käymään, mitä turhaan jotain kulkinetta alkaa säälimään.
magenta

Startin klikkailu

Moi

Testailin noita maadotuksia ja hyvin tuntu kulkevan. Yleismittari piippas ja anto muistaakseni jotain 0,001 arvoja.

Sen olen huomannut, että jos ajaa vaikka 30 min., pysähtyy vaikka 5 min. ja starttaa niin kuluu vain naks. Heti kun taas kääntää avainta niin startti pyörittää ihan hyvin. Ihan kuin joku lämpenemis juttu...
Toisaalta jos ajaa tunnin niin pyörittää heti ekalla...

Mietin tuota virtalukon pohjaa... Minkähänlainen se on ? Voiko itse avata vai tarvitseeko jotain erikoistyökaluja ?
Kun esim. kääntää pysähdyksissä avaimen radionkuuntelu asentoon, niin pikkasen kun avainta tökkäsee tiettyyn suuntaan, niin lakkaa se ovi auki summeri pirisemästä...

Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Zimmerman

Viesti Kirjoittaja Zimmerman »

Kannattaa noin niinku ennaltaehkäisevänä toimenpiteenä huolehtia että on startin liepeillä se lämpösuojalevy tallessa, kun toisinaan voi startti halvaantua senkin puuttumisen takia(kuumenee liikaa) sitä tietenkin edesauttaa myös sisuksiltaan likainen starttimotoori.
VTCF No:1197
Pikkari se on tuo vinkuwaakkenikin
Ex- G20 NXV-78
Ex- G20 Zimmer "special"
Ex- GM Linttafarmi "Bulletproof"
hansu65
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hansu65 »

Moi !!!

Pexillä oli samanlaisia ongelmia, että kun lämpimänä sammutti niin sen jälkeen ei lähtenyt käyntiin. Lopulta viaksi ilmeni se, että koneen ja rungon välinen maajohto puuttui kokonaan tai jos oli paikalla niin ainakin käytännössä poikki. Eli kannattaa koneen maadotukset tarkistaa.

Terkuin !!!
Hansu
p. 040-842 1355
email jari.lankinen@ows.fi
Vastaa Viestiin