Navigaattorit
Navigaattorit
Minkälaisia kokemuksia on navigaattoreista/GPS:stä autokäytössä, onko hyötyä vai haittaa? Itse olen joskus käyttänyt vanhaa Magellanin GPS:ää sen verran autossa että tarkastin nopeusmittarin virheen, mutta siihen loppuu minun kokemukset. Tie(työ)kartta on riittänyt tähän asti, mutta kaveri kehui oman navigaattorinsa maasta taivaaseen, ja tietysti se jäi mietityttämään..
-J-
-J-
VTCF 1200
Dodge Maxiwagon -89
Dodge Maxiwagon -89
Itse en ole vielä tuntenut tarvetta hankkia ko:vekotinta, mutta eräällä tutullani on kyseinen härveli ja sen hankinnan myötä hukannut suuntavaistonsa ja kyvyn lukea tienviittoja. Myönnän, että pitemmillä reissuilla erämaahan siitä voisi olla hyötyä jos ei tunne paikkoja eikä ole karttaa mukana. Varmastikkin kätevä laitos jos käyttää tervettä järkeä ja laite on hyvä. 
VTCF 1251
G20 5.7l bensa Starkki.(natsku)
G20 5.7l bensa Starkki.(natsku)
Moi !!!
Mulla on ollut käytössä muutaman vuoden PC-pohjainen ratkaisu ja se on hyvin toiminut, mutta kun kartta ei käänny niin välillä pohjoisesta -> etewlään tullessa meinaa mennä oikeet ja vasemmat sekaisin. Ohjelmana on Genimapin GT+ reittikartta ohjelmisto.
Nyt taas tästä päivästä on ollut kokeessa kännykkään tuleva Navicore ohjelmisto ja lyhyen kokeilun jälkeen tuntuu varsin onnistuneelta ratkaisulta. Ja varsinkin ääniohjaus edelliseen nähden on mahtava parannus.
No kokeilen näitä ristiin tulevana viikonloppuna kun menemme Hulabaloon, Artjärvelle niin todelliset erot tulee esiin.
Ja kaikesta huolimatta näihin vempeleisiin ei saa luottaa sokeesti kun yhdistelmäpituus on melkein 13 metriä.
Terkuin !!!
Mulla on ollut käytössä muutaman vuoden PC-pohjainen ratkaisu ja se on hyvin toiminut, mutta kun kartta ei käänny niin välillä pohjoisesta -> etewlään tullessa meinaa mennä oikeet ja vasemmat sekaisin. Ohjelmana on Genimapin GT+ reittikartta ohjelmisto.
Nyt taas tästä päivästä on ollut kokeessa kännykkään tuleva Navicore ohjelmisto ja lyhyen kokeilun jälkeen tuntuu varsin onnistuneelta ratkaisulta. Ja varsinkin ääniohjaus edelliseen nähden on mahtava parannus.
No kokeilen näitä ristiin tulevana viikonloppuna kun menemme Hulabaloon, Artjärvelle niin todelliset erot tulee esiin.
Ja kaikesta huolimatta näihin vempeleisiin ei saa luottaa sokeesti kun yhdistelmäpituus on melkein 13 metriä.
Terkuin !!!
Tere,Miksu kirjoitti: Varmastikkin kätevä laitos jos käyttää tervettä järkeä ja laite on hyvä.
jep, meitillä on käytössä kanssa toi navikoren kännykkä ohjelma ja onhan se ollut näppärä (kun vaan oppis kunnolla käyttämään) mutta opetellaan ja eihän mihinkään apulaitteeseen voi sumeesti luottaa . . .
* vtcf 1296 * * vtcf 1548*
*kaisa & kari*
Chevy van g20 -90 (Rouva)
Chevy van g20 -86 (Mörkö)
Chevy van g20 -89 (Poitsu)
Dodge ram 250 -89 (Rampe)
*kaisa & kari*
Chevy van g20 -90 (Rouva)
Chevy van g20 -86 (Mörkö)
Chevy van g20 -89 (Poitsu)
Dodge ram 250 -89 (Rampe)
-
Micke
http://www.halvathinnat.com/product_info.php? tommonen tuli ostettu ja hyvin toimii karttaohjelma käytän genimap
Moi !
PC-pohjaisessa ratkaisussa mulla on Genimapin GT reittikartta + ohjelmisto ja GPS-antenni, joka liitetään USB-porttiin. GT karttaohjelmiston voi ostaa tai olen joidenkin kuulleen vuokranneen kirjastosta ja asentaneen omalle koneelle (päivitykset löytyy netistä). GPS-antennin saa vaikka Clas Ohlsonilta netistä tai suoraan myymälästä. Sit vain pientä asennustoimintaa ja virittelyä niin hetken päästä PC toimii paikantimena ja reitin opastimena. Kiva yksityisominaisuus on myös nopeusnäyttö kilometrin sadasosana eli sillä voi tarkistaa kivasti nopeusmittarin.
Terveisin !!!
PC-pohjaisessa ratkaisussa mulla on Genimapin GT reittikartta + ohjelmisto ja GPS-antenni, joka liitetään USB-porttiin. GT karttaohjelmiston voi ostaa tai olen joidenkin kuulleen vuokranneen kirjastosta ja asentaneen omalle koneelle (päivitykset löytyy netistä). GPS-antennin saa vaikka Clas Ohlsonilta netistä tai suoraan myymälästä. Sit vain pientä asennustoimintaa ja virittelyä niin hetken päästä PC toimii paikantimena ja reitin opastimena. Kiva yksityisominaisuus on myös nopeusnäyttö kilometrin sadasosana eli sillä voi tarkistaa kivasti nopeusmittarin.
Terveisin !!!
navigoidaan
Ittellä on TomTom tommosessa HP:n kämmenmikrossa ja toises autos on se Tomtom 300. Kummassakin on sama softa, mutta tota 300:sta on helpompi käyttää, kun ei tarvi vedellä erillisiä antennijohtoja.
Se on myös ollut varmatoimisempi, nimittäin toi HP on pari kertaa tiltannut.
Syksyllä kun käytiin Amin ja emännän kans Norjassa, niin hyvin näytti koko matkan, eikä tehnyt virheitä. Tietysti ihan kaikkia uudempia teitä se ei näytä.
Sen olen huomannut, että teiden nimiä on joskus väärin. Esim. vanhempien luo menevä Arontie on jostain kumman syystä kaikissa navisoftissa ja nettikartoissa "Äröntie"... Luulis ennemmin toisin päin...
Jos paljon kulkee ja on epävarma oudoissa kaupungeissa, niin kannattaa hankkia.
Ja muistaa, että halvalla ei saa hyvää. Laitteissa on eroja.
Se on myös ollut varmatoimisempi, nimittäin toi HP on pari kertaa tiltannut.
Syksyllä kun käytiin Amin ja emännän kans Norjassa, niin hyvin näytti koko matkan, eikä tehnyt virheitä. Tietysti ihan kaikkia uudempia teitä se ei näytä.
Sen olen huomannut, että teiden nimiä on joskus väärin. Esim. vanhempien luo menevä Arontie on jostain kumman syystä kaikissa navisoftissa ja nettikartoissa "Äröntie"... Luulis ennemmin toisin päin...
Jos paljon kulkee ja on epävarma oudoissa kaupungeissa, niin kannattaa hankkia.
Ja muistaa, että halvalla ei saa hyvää. Laitteissa on eroja.
Navigoinnista...
TomTom on ihan hyvä, mutta pienenä vihjeenä kerron, että ihan just ny ei kannata ostaa uutta, ennenku tulee uusitulla kartta-aineistolla. On nimittäin sen verran virheitä, että voipi tulla maaseutureissusta tosi ikimuistoinen... Kännyyn asennettava Navicore on jo uusilla kartoilla (Teleatlas 2006/1) että siihen voipi jo luottaakin... TomTomiin on tulossa kuulemma (maahantuojan tietoa) uusitut kartat kesä-heinäkuun vaihteessa. (Edellinen tieto oli touko-kesäkuu...
). Eli Tomtom käyttää kanssa tuota Teleatlaksen kartastoa...
-jj-
-jj-
Semper avarus eget!!
No niin, nyt on sitten (pienimuotoinen?) testi tehty. Ajeltiin Kajaanista Vekarajärven kautta yöksi Kouvolaan, käytettiin penskoja seuraavana päivänä Tykkimäessä ja toisen hotelliyön jälkeen takaisin kotiin. Reissussa opaskoiran virkaa hoiti TomTom Go 300, ja täytyy myöntää että hyvin hoitikin! Ainut paikka missä vekotin ei "ollut oikeassa" oli Mikkelin ja Varkauden välissä kun sinne oli tehty pätkä uutta tietä ja navigaattori yritti epätoivoisesti opastaa meitä pois sieltä pellolta jossa luuli vanin taivaltavan.
Laite opasti meidät suoraan hotellin pihaan, ja osoitteen syöttämisen jälkeen jopa paikallinen mäkkärikin löytyi ilman ongelmia. Kaiken kaikkiaan olin hyvin positiivisesti yllättynyt, jopa siinä määrin että samantyyppinen kapistus löysi tiensä meidän vanin hankintalistalle..
-J-
-J-
VTCF 1200
Dodge Maxiwagon -89
Dodge Maxiwagon -89
-
verkonpaino
Tulipa sitten hommattua toi tomtom one, kun oon muutaman kerran pelannut noitten karttakirjojen kans.... ei oo kovin turvallista touhua selata karttaa samalla kun ajaa...
Sain vielä kohtuu hintaan kun oli paikallisessa markantalossa viimeinen kappale => esittelymalli. Lähtöhinta oli 379 ja siitä tippui vielä kymppi pois. Oon kyllä nähny myytävän verkkokaupassa noita hieman alle 350€ mut oli "pakko" saada se just sillä hetkellä kun olin lähös reissuun. Tuli tossa mieleen et onko kukaan päivittäny tohon malliin tai vast. noitten kameratolppien paikkoja? Saishan ne tietysti laitettua itekin ilman päivityksiä mut ei viittis sen takia ajella kaikkia tolppateitä läpi, voi tulla loppupelis aika kalliiks näillä bensan hinnoil.. 
Ot.vast./ost. HALPA henk.mallin GM 350 Bens. pap., EI saa olla muutos% otteessa. Vaik. rul. ja SAA olla laho jos paperit on kunnossa.
nykanen.esa.amk@gmail.com
tuolta löytyy kaikenlaisia päivityslinkkejä tomtomiin
http://konttinen.1g.fi/tomtompoi/
http://konttinen.1g.fi/tomtompoi/
kaikki on opittava kantapään kautta
-
verkonpaino
Tuoltahan löyty hemmetisti kaikkea hyödyllistä päivitettävää!! Ystävällisesti kiittää hän. 
Ot.vast./ost. HALPA henk.mallin GM 350 Bens. pap., EI saa olla muutos% otteessa. Vaik. rul. ja SAA olla laho jos paperit on kunnossa.
Re: Navigoinnista...
... eikä muuten kannata ottaa ihan mitä sattuu gps:ää vaikka myyjä kuinka vakuuttelee ettei niillä ole eroja. Mulla on Insmat:in InsSiRF III ( http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=0973 ) pitäisi olla tällä hetkellä herkin GPS ja sen saa ladata (nokia-)kännyn laturilla.jasu kirjoitti:TomTom on ihan hyvä, mutta pienenä vihjeenä kerron, että ihan just ny ei kannata ostaa uutta, ennenku tulee uusitulla kartta-aineistolla. On nimittäin sen verran virheitä, että voipi tulla maaseutureissusta tosi ikimuistoinen... Kännyyn asennettava Navicore on jo uusilla kartoilla (Teleatlas 2006/1) että siihen voipi jo luottaakin... TomTomiin on tulossa kuulemma (maahantuojan tietoa) uusitut kartat kesä-heinäkuun vaihteessa. (Edellinen tieto oli touko-kesäkuu...). Eli Tomtom käyttää kanssa tuota Teleatlaksen kartastoa...
-jj-
Kyllä tolla kännyn Navicorellakin on pärjännyt ihan kivasti
Toimivaa laitetta ei kannata yrittää korjata...
http://www.kannettavat.com/garmin/nuvi_300.htm
tuommoone oli meillä ...kaverilla on pyörä ja käyttää siinä myös
..näpsäkän kokonen ,pisti minutkin miettimäään tuommosen
hankkimista
tuommoone oli meillä ...kaverilla on pyörä ja käyttää siinä myös
..näpsäkän kokonen ,pisti minutkin miettimäään tuommosen
"Holy shit! Fucking indians all over!"
+A tout le monde,A tous mes amis,Je vous aime,Je dois partir+
+A tout le monde,A tous mes amis,Je vous aime,Je dois partir+
Olisi tuossa joutava yksi vanha läppäri ja ajattelin, että josko siihen tuon gps vastaanottimen siihen laittaisin heittäisin koko roskan autoon. Onko kokemuksia eri ohjelmista. Mihin saa parhaiten päivityksiä, mikä on käytölleen paras. Onko joku ohjelma, mikä osais vielä puhuakin. Se olisi varmasti hyvä ominaisuus jossain vieraalla kylällä, kun ei ehdi koko ajan sitä karttaa tuijottaa.