Vani "ryntäilee"

Nokivasaroiden oma palsta
BaTTman

Vani "ryntäilee"

Viesti Kirjoittaja BaTTman »

Elikkäs vani ois vuosikertaa 1998 chevyn expressi ja 6,5 td ompelukoneella. Ropleema seuraa tässä;

Heittää kaasut kaakkoon, mutta vain toviksi. Parempi selitys on ehkä että kierrokset käy täysillä tai kovilla/kovalla. Yleensä tyhjäkäynnillä, tai kun hidastaa=jalka pois kaasulta.
Näin siis emäntä raportoi minulle. Itse ikävä kyllä ajelen siltä melko harvakseltaa, eikä tuota ole minulle tehnyt...
Paitsi kerran kun cruise päällä kilkuttelin maantiellä. Tai ainakin luulisin että se teki sen, itse huomannut muuta kuin pari lyhyttä nykäisyä.

Ja tuota se tekee harvakseltaan, yleensä silloin kun emäntä on hidastamassa risteykseen ja täytyisi autoa väistää :lol: .
Eli täysin satunnaisesti... Yhdessä huollossa jo syöttöpumppua ehdoteltiin, mutta se on tietojeni mukaan vuosi sitten vaihdettu. Löytyisikö viisaammilta jotain varmempaa (eli halvempaa) diagnoosia?
Fage79

Re: Vani "ryntäilee"

Viesti Kirjoittaja Fage79 »

Mitäs jos vaikka ihan ITE kävisit koeajolla? Tai siis mä vaan en yleensä ole lähtenyt mitään suurempia remontteja tekemään emännän mutujen perusteella :lol:
G20 -90
Astro -92
VTCF 1531
Cowboy Vanners Finland
ilikka

Viesti Kirjoittaja ilikka »

Aika paljon juttua löytyy täältä keskusteluista pumpusta kun vaan jaksaa katella.. mut tuollaset ainakin löyty.. ihmetteleppä niitä..

http://www.teoriakoe.net/mainosjakonen/ ... =15&t=7343

http://www.overdrive.fi/forum/viewtopic ... irtopumppu

Voi olla apua tai sitten ei :D
Vtcf jäsen 1461. Sorry Boys Van Club Finland.
BaTTman

Juu onhan noita jo ihmetelty... Aattelin vaan jos jollaki ois samanlailla käyny. Ja mottihan tossa oli pari maitopurkkia isompi kuin 6,2 ja eikös näissä ole eri siirtopumppu?
Mitä itse olen noita vanhoja ketjuja vilkuillut, niin syöttöpumppu vian ilmetessä se "ryntäily" tapahtuu kun kaasua painaa. Ei siis tyhjäkäynnillä.

Ei p***ele jaksais lähtee 12 tunnin töitten jälkeen enää turhaan vanilla kruisaileen, kun töitten puolesta on toinen auto, jolla kurvailen jo 3 tuntia työmatkoja. Ja viikonloppuisin kyllä ajelen (jos ei kalja ole jostain syystä maistunut), mutta enimmäkseen maantiellä, en pientä nurkka pyöritystä mitä emännällä ajot enimmäkseen on. Tosin kyllä olen miettinyt että ei kait se nyt p***ele polkase kaasua samalla kun jarrua painaa, mutta eihän nyt kukaan niin voi tehdä...paitsi naiset :roll: .
Panze

Viesti Kirjoittaja Panze »

Syöttöpumppu tai Pmd. Jos oot Tampereen liepeiltä niin käytä Ylöjärvellä JM Garagessa diagnoosissa.
Sieltä saa ystävällistä ja asiantuntevaa apua.
http://www.jmgarage.net/
GM Tech 2
Snap-On MT-2500
AE+GMTD Scan tech
OBD2 Lastutukset kaikkiin merkkeihin.
https://www.facebook.com/Dtech.fi
BaTTman

Juu, tuollahan käytin heti sen öljyn vaihdossa. Asiantuntevaa ja hyvää palvelua tuntui olevan.
Pumppua hekin ehdotti...mutta jokin nyt kyllä pistää miettimään pari kertaa...
1. Pumpun pitäisi olla vaihdettu jo.
2. 1600 ecua on melko paljon rahaa pistää autoon. Eikä tämä sijoitus edes takaa sen toimivuutta.

JM garagella niille kompuuttereilla kahtoivat kyllä pumpun tuoton, ja oli OK.

Tänään kruisailin enemmän tuossa lähi nurkissa, eikä se kyllä minulle tuota tehnyt kertaakaan. Piti vielä kysyä emännältäkin ettei se nyt pole p***ele jarrua ja kaasua samaan aikaan....

Eli pidän tätä vikaa ominaisuutena niin kauan kunnes itse sen huomaan, tai auto jättää tielle... toivotaan ettei emäntä kolaroi :shock: .
iitakori

Viesti Kirjoittaja iitakori »

Varsin kummallisia asioita tapahtuu jos virtalukon kytkentäosa on hivenen pois paikoiltaan tai menossa rikki. Kone ryntälee ajossa ja nykii, lopuksi jää ykkönen päälle eikä vaihda siitä muuta. Tämä 4L80E lootalla. Laatikon kierroslukutiedot heittelee ja viimein puuttuu kokonaan. Osa sijaitsee ohjausputken päällä lähellä ylintä kiinnityspistettä. Iikorin mietteitä!
BaTTman

Täytynee tutkia sähköjä, kun cruisekin temppuilee. Eli ei toimi. Tai noh...ajan pirkkalan ohitustien ja cruise toimii taas kun pääsee kolmostielle. Lauantaina huomasin että ilman valoja se kyllä toimii. Mutta kun pistää valot päälle, niin cruise menee pois päältä. Mittarikin jää paikoilleen jos pitkään ajaa samaa nopeutta. Alkaa kyllä toimimaan kun käynnistää uudestaan.
Panze

Viesti Kirjoittaja Panze »

Jarruvalokytkin tai takalamppujen sähköissä häikkää jos cruise ei toimi valot päällä.
GM Tech 2
Snap-On MT-2500
AE+GMTD Scan tech
OBD2 Lastutukset kaikkiin merkkeihin.
https://www.facebook.com/Dtech.fi
BaTTman

No täytyypä niistä lähtee kahtomaan...kiitos.
Vastaa Viestiin