Chevy 1500
Chevy 1500
Ostin jonkin aikaa sitten tämmösen 4.3 litrasen pick upin ja se on silloin tällöin vähän savutellut ja syönyt öljyä. Nyt se alkoi syömään enemmän ja pullautti toisenpuolen venttiilikopan tiivisteen ulos. Tässä on aavisteltu että se on venttiilivarrenkumi sökönä ja mietinki että mistä löytyis kyseiselle osale hinta? Jos tulee mieleen mikä muu vika voi olla niin ehottele muukin apu on tarpeen on nimittäin eka jenkki itellä.
Re: Chevy 1500
PCV-venttiili todennäköisesti tukossa. Jos kampikammion paine ei pääse purkautumaan hallitusti venttiiliin kautta, se purkautuu hallitsemattomasti. Voi pullauttaa kampiakselin stefan pois paikoiltaan, tai niinkuin tässä, venttiilikopan tiivisteen, mikä on kyllä käsittääkseni enämpi harvinaista. Mutta moottoriurheilussa on kaikki mahdollista.
Venttiilivarsien kumien kovettuminen ja kuluminen on yksi syy lisääntyneelle öljynkulutukselle ja öljynkäryiselle pakokaasulle.
Itse käytän osien hankkimiseen hämeenlinnalaista firmaa nimeltä SouthWest Trade Oy.
Venttiilivarsien kumien kovettuminen ja kuluminen on yksi syy lisääntyneelle öljynkulutukselle ja öljynkäryiselle pakokaasulle.
Itse käytän osien hankkimiseen hämeenlinnalaista firmaa nimeltä SouthWest Trade Oy.
Minä kuulun niihin onnekkaisiin joilla laina astrolla pullahti kampiakselin takastefa irti, koko kone oli muutenkin ihan tukossa ja illan sain käyttää paikkojen putsaamiseen ja elvyttämiseen jotta pystyi taas ajamaan iloisin mielin.
Elämää ruosteisten pakettiautojen parissa vasta vuodesta 1994.
vtcf 448
vtcf 448
Jos öljynkulutus ja myös moottorin huohotus ovat lisääntyneet radikaalisti, voi olla syytä epäillä myös esim. katkennutta männänrengasta. Voisi olla hyvä ajatus tehdä jokaiselle sylinterille puristuspainemittaus, ja jos joltain sylinteriltä tulee poikkeava mittaustulos, nin kyseiselle sylinterille ohivuotomittaus.