Heikko lämmitys chevy van 98
Heikko lämmitys chevy van 98
Moi! Mulla on vähän ongelmia mun sisälämmityksen kanssa...
Luulin eka vika oleva termostaatteiss mutta ne ovat nyt uudet ja moottorilämpö nousee pikkasen enemmän, mutta ei sisälämpö...
Sit rupesin tutkimaan tulo ja meno-vettä lämpöpattereille... lämpötilaero on...
Nyt kysymykseen, mun vanilla on laitettu t-kappaleet molemmille patteri-letkuille ja pitkä letku niitten välissä joka kiertää toisesta letkuista noin 1,5m taaksepäin ja takaisin toiseen.
Miksi näin, voiko olla jotain jos shuntti on vaihdettu jossain vaiheessa tai mikä järki tämä kiertotiellä voi olla?
Ja voiko tää olla heikon lämmön syy? Pitääkö vesi aina päästä kiertämään patteriletkuissa?
Luulin eka vika oleva termostaatteiss mutta ne ovat nyt uudet ja moottorilämpö nousee pikkasen enemmän, mutta ei sisälämpö...
Sit rupesin tutkimaan tulo ja meno-vettä lämpöpattereille... lämpötilaero on...
Nyt kysymykseen, mun vanilla on laitettu t-kappaleet molemmille patteri-letkuille ja pitkä letku niitten välissä joka kiertää toisesta letkuista noin 1,5m taaksepäin ja takaisin toiseen.
Miksi näin, voiko olla jotain jos shuntti on vaihdettu jossain vaiheessa tai mikä järki tämä kiertotiellä voi olla?
Ja voiko tää olla heikon lämmön syy? Pitääkö vesi aina päästä kiertämään patteriletkuissa?
Re: Heikko lämmitys chevy van 98
Sisäkennolle menevä vesi on niin kuumaa, että putkeen on ikävä koskea. Jos tuntuu haalealta niin sitten ei vesi varmaankaan kierrä sisäkennossa. Se yleensä selittää jos ei kabiini lämpee.
VTCF ry jäsen 532
West Vanners
EZ-Vanners of Mass
Chevrolet Express "Lunavan" 1997
West Vanners
EZ-Vanners of Mass
Kiitos vastauksesta!
Joo tiedän että letkut pitää olla kunnon lämpimiä...
Mietin nyt vaan onko tuo taaksemenevä lenkki tarpellinen, ja mikä syy voi olla että semmonen on siihen laitettu?
Autolla ei oo ollut lämpöä takaosastossa koskaan.
Lenkki lämpenee enempi kuin kennolle menevät putket.
Voiko tää poistaa ilman että muita ongelma syntyy, tai onko sillä jotain että vesi pitää päästää kiertämään vaikka shuntti on kiinni?
Toivottavasti saan asia selitetty että te ymmärrätte, vaikka rantaruottalainen ei äidenkielellä kirjoittaa
Joo tiedän että letkut pitää olla kunnon lämpimiä...
Mietin nyt vaan onko tuo taaksemenevä lenkki tarpellinen, ja mikä syy voi olla että semmonen on siihen laitettu?
Autolla ei oo ollut lämpöä takaosastossa koskaan.
Lenkki lämpenee enempi kuin kennolle menevät putket.
Voiko tää poistaa ilman että muita ongelma syntyy, tai onko sillä jotain että vesi pitää päästää kiertämään vaikka shuntti on kiinni?
Toivottavasti saan asia selitetty että te ymmärrätte, vaikka rantaruottalainen ei äidenkielellä kirjoittaa
Jos se lenkki lämpee enemmän, niin sanoisin että se on aika varma merkki että kenno on tukos. Siitä mikä se on, en osaa sanoa kun ei oo oma auto nyt tos vieres että vois verrata.
VTCF ry jäsen 532
West Vanners
EZ-Vanners of Mass
West Vanners
EZ-Vanners of Mass
Semmonen ajatus mulla oli, että jos tuo extralenkki on laitettu valmiiksi takalämppäriks samalla kuin starcraft laittoi sisusta sille...
Mun mielestä vesi pitäis virtaa helpommin lenkkin läpi kuin ylös kennolle... Ja vaikka se on tukossa vähän, pitäis jäädä enemmän painetta kennolle jos poistan lenkin... Mutta voinko kokelia ilman ongelma?
Mun mielestä vesi pitäis virtaa helpommin lenkkin läpi kuin ylös kennolle... Ja vaikka se on tukossa vähän, pitäis jäädä enemmän painetta kennolle jos poistan lenkin... Mutta voinko kokelia ilman ongelma?
Mun mielestäni mikään lenkki ei pitäis vaikuttaa.
Kennolle menevät letkut pitää molemmat olla tosi kuumia. Jos ei, nii se on tukossa.
Putsaus:
Irrota molemmat kennolle menevät putket. Päästä letkulla kennonputsausainetta ja anna vaikuttaa.
Huuhtele vesiletkulla kunnolla.
Tuo on yleispätevä ohje, en ole vanista joutunut tekemään, muista jenkeistä kyllä.
Jos letkut on kuumat niin läppä voi jumittaa, se on joko läppämoottorista tai läpästä/akselista johtuvaa.
Kennolle menevät letkut pitää molemmat olla tosi kuumia. Jos ei, nii se on tukossa.
Putsaus:
Irrota molemmat kennolle menevät putket. Päästä letkulla kennonputsausainetta ja anna vaikuttaa.
Huuhtele vesiletkulla kunnolla.
Tuo on yleispätevä ohje, en ole vanista joutunut tekemään, muista jenkeistä kyllä.
Jos letkut on kuumat niin läppä voi jumittaa, se on joko läppämoottorista tai läpästä/akselista johtuvaa.
VTCF ry jäsen 532
West Vanners
EZ-Vanners of Mass
West Vanners
EZ-Vanners of Mass
Juu, olen miettinyt että koko järjestelmä pitäis huudella puhdistusaineella kuin ei oikein pääse pästämään puhdistusainetta kennolle kuin sieltä mistä saan ne irroitettu helpommin putket menee suoraan ylöspäin -> vaikea saada muuta kuin vettä sinne...
Onko täällä joku kuin tietää jotain enempää tuosta lenkistä ja miksi se on siinä, jos aloittaisin sieltä?!
Onko täällä joku kuin tietää jotain enempää tuosta lenkistä ja miksi se on siinä, jos aloittaisin sieltä?!
Nojoo... viikko sitten mä huutelin kenno vesillä ja näyttis tuleva hyvin läpi.
Takalämppärin extralenkki on myös poistettu...
Ny on semmonen homma että lämpöä tulee kunnolla VÄLILLÄ
Se voi vaihtua parissa sekunnissa lämpimästä kylmään ja takaisin...
Kuin lähtee kylmällä autolla se voi välillä alkaa tulla lämpöä pari kilometrin jälkeen ja joskus pitää aja 7-8 ennen se tulee...
Mistäs tämä voi johtua?
Takalämppärin extralenkki on myös poistettu...
Ny on semmonen homma että lämpöä tulee kunnolla VÄLILLÄ
Se voi vaihtua parissa sekunnissa lämpimästä kylmään ja takaisin...
Kuin lähtee kylmällä autolla se voi välillä alkaa tulla lämpöä pari kilometrin jälkeen ja joskus pitää aja 7-8 ennen se tulee...
Mistäs tämä voi johtua?