Saa otaa kantaa ja saa auttaa
Saa otaa kantaa ja saa auttaa
eee
Viimeksi muokannut ropeman, 09 Helmi 2009, 15:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tervetuloa joukkoon ihmeelliseen
mulla on ollut sama vika n.3kk ja vikaa en ole löytänyt vielä.
ensin mulla herjas vikana tps:ää ja sen säädin niin sitte vikakoodi katosi mut valo jäi palamaan,kaikkia mahdollisia maadoitusvikoja en ole viel mittaillut
(ei jaksa) mut seurataan tilannetta
mulla on ollut sama vika n.3kk ja vikaa en ole löytänyt vielä.
ensin mulla herjas vikana tps:ää ja sen säädin niin sitte vikakoodi katosi mut valo jäi palamaan,kaikkia mahdollisia maadoitusvikoja en ole viel mittaillut
(ei jaksa) mut seurataan tilannetta
Chevy Van 350TBI -91 HA
Notta tuata taitaa krannis olla parempaa ropsua
Notta tuata taitaa krannis olla parempaa ropsua
Engin not running
Moi
Tuo Chiltonin kirja pistää vikakoodille 12:
No engine speed sensor reference pulses to the ECM. This code is not stored in memory and will only flash while the fault is present. Normal code with ignition "ON" engine not running.
Eli kyse ei oliskaan VSS vaan joku muu. Kirja ei kyllä kerro moisesta sensorista mitään...
Kun ei tallennu mihinkään vaan tulee vaan kun vika päällä, niin ei häviä ECM:n muistia tyhjentämällä.
Tällästä linkkiä löyty...
http://12v.org/engine/index.php?section ... 3&comp=g28
Onko kukaan kokeillut lukea Dieseliä WinAldl ohjelmalla ?
Ei kai se mitään anna jos ei otakkaan...
Periaatteessa kai samoja sensoreita siellä on...
Ainakin tämmöinen lähellä oleva ECM on tuettu 1228062 ...
http://www.gm-diesel.com/
Mika
Tuo Chiltonin kirja pistää vikakoodille 12:
No engine speed sensor reference pulses to the ECM. This code is not stored in memory and will only flash while the fault is present. Normal code with ignition "ON" engine not running.
Eli kyse ei oliskaan VSS vaan joku muu. Kirja ei kyllä kerro moisesta sensorista mitään...
Kun ei tallennu mihinkään vaan tulee vaan kun vika päällä, niin ei häviä ECM:n muistia tyhjentämällä.
Tällästä linkkiä löyty...
http://12v.org/engine/index.php?section ... 3&comp=g28
Onko kukaan kokeillut lukea Dieseliä WinAldl ohjelmalla ?
Ei kai se mitään anna jos ei otakkaan...
Periaatteessa kai samoja sensoreita siellä on...
Ainakin tämmöinen lähellä oleva ECM on tuettu 1228062 ...
http://www.gm-diesel.com/
Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Independent Vaners
Maadotusten tarkistusta
Moi
Hyvä että tupakkia riittää =)
Mitenkäs noita maadotuksia tarkistetaan... ?
Mika
ps. Ootko löytänyt sitä Engine speed sensoria ? Kuvia ?
Hyvä että tupakkia riittää =)
Mitenkäs noita maadotuksia tarkistetaan... ?
Mika
ps. Ootko löytänyt sitä Engine speed sensoria ? Kuvia ?
Van 4x4
Independent Vaners
Independent Vaners
Ihan yleismittarilla. Toinen karva johonkin runkoon kiinni tai akkuun (miinus napa) siten että sillä on kunnon kontakti. Sitten mittarin toinen karva kiinni siihen johtoon jonka pitäisi antaa laitteelle maadoitus. Sitten vain luetaan ylaismittarilta mikä on resistanssi tuolla välillä. Periaatteessa kaikki nollasta poikkeavat arvot on huonoja. Mutta vain periaatteessa, eli muutama ohmi sinne tai tänne. Kilo-ohmit sitten alkaa jo aiheuttaa kaikkea epämiellyttävää toiminnetta....
Ja ohjetta soveltaen. Eli voi myös mitata akun miinusnavan ja laturin kuoren välisen vastuksen. (laturi saa maadoituksen kuoresta) jne.
Sähkökaavio helpottaa kummasti. Ota valokopiot ja merkkaa kopioihin ohuella keltaisella tussilla kaikki johdot jotka pitää tarkastaa. Ja kun tarkastettu niin merkkaa vihreällä. Jos epäilet vikaa niin merkkaa jollakin muulla värillä.
Ja käy ne kaikki johdot läpi, ja vasta sen jälkeen sitten kyselemään neuvoa onko tämä arvo oikein.... Muuten saat ravata tietsikan ja tallin väliä loputtomiin
Ja ohjetta soveltaen. Eli voi myös mitata akun miinusnavan ja laturin kuoren välisen vastuksen. (laturi saa maadoituksen kuoresta) jne.
Sähkökaavio helpottaa kummasti. Ota valokopiot ja merkkaa kopioihin ohuella keltaisella tussilla kaikki johdot jotka pitää tarkastaa. Ja kun tarkastettu niin merkkaa vihreällä. Jos epäilet vikaa niin merkkaa jollakin muulla värillä.
Ja käy ne kaikki johdot läpi, ja vasta sen jälkeen sitten kyselemään neuvoa onko tämä arvo oikein.... Muuten saat ravata tietsikan ja tallin väliä loputtomiin
-81 G20 305+700
-82 G20 305+350
Vain KÖYHILLÄ on kiire
-82 G20 305+350
Vain KÖYHILLÄ on kiire
-
JulleRopaaja
Nro 12 ei ole vikakoodi vaan antaa sen aina kun aletaan itse lukemaan vikakoodit (itsegiagnoosijärjestelmä).
Itsellä on Vani -91 6,2D ja -88 Camaro 5.0 Tbi ja edellisiä autoja mm -86 Fiero 2.8EFi, Olds farkku ym GM:iä ja kaikissa antaa koodin 12, kun alkaa itse lukemaan koodeja. Vastaavat hommat myös muissa GM:ssä esim Opeleissa.
Vikavalon syttyminen pitäisi aina (siis jos diagnostikkajärjestelmä on kunnossa) johtua ECM:n havaitsemasta viasta joka tallentuu muistiin.
Itsellä on Vani -91 6,2D ja -88 Camaro 5.0 Tbi ja edellisiä autoja mm -86 Fiero 2.8EFi, Olds farkku ym GM:iä ja kaikissa antaa koodin 12, kun alkaa itse lukemaan koodeja. Vastaavat hommat myös muissa GM:ssä esim Opeleissa.
Vikavalon syttyminen pitäisi aina (siis jos diagnostikkajärjestelmä on kunnossa) johtua ECM:n havaitsemasta viasta joka tallentuu muistiin.
GMC Savana 1500 Imperial 5,7 Vortec H-A 1998 "eesti maffiakärry.."
vtcf 1313
KuuVans
"Ohjusaliupseeri ja automekaanikko/autoalan yrittäjä"
vtcf 1313
KuuVans
"Ohjusaliupseeri ja automekaanikko/autoalan yrittäjä"
rekisteröidyinpä sitte tännekkin, tuoreena vanin omistajana. Ja sitten asiaan minulla on vähän samankaltaisia oireita tuossa vanissa, mysteerio alkoi turbiinilukon sekoilusta, jonka vikaa jahdatessa laitoin puuttuneen service engine polttimon paikoilleen ja luin koodit herjas tps:sää (koodi 23) ja egr:ää (koodi33) nollasin vikamuistin ja ajelin pari päivää ja luin koodit uudestaan ja ei löytyny kuin tuo egr koodi myös turbiinilukon sekoilu loppui siihen, kummallista eikö vaan?. Mutta tuo service engine se vain palaa kokoajan, mikäli olen ymmärtänyt oikein egr:n puuttuminen aiheutttaa vain ajoittaisen valon vilkahtelun. Mistäs noita sähkökaavioita ois saatavana dieselin ecm.lle? vois sen avulla yrittää tutkia noit maadoituksia.
Pieni tilanne päivitys, turbiinilukko alkoi reistaamaan parin päivän kuluttua (vain lämpimänä) vika paikallistettu tps:ään, mittauksen jälkeen jätin tps töpselin irti jottei turhaan nyi lukkoa, ja kas kummaa ses valo sammui. Tänään sitte vaihdoin uuden tps anturin ja turbiinilukko pelaa taas ja yllätys yllätys myös ses valo palaa taas, eli jotenki tää tohon tps:ään ainaki miun kohalla liittyy, mut jos auto alkaa nyt pelata oikein (sormet ristiin) niin mie kyl annan asian olla ja nyppään polttimon pois tosta valosta.
ps. jonkiverran on heittoja tps:än hinnas: us center 279.95 ja us parts n.170 e
ps. jonkiverran on heittoja tps:än hinnas: us center 279.95 ja us parts n.170 e