hehkurele vaan sirisee
hehkurele vaan sirisee
Hehkurele vaan sirisee aattelinpa että vika releessä ja ostin uuden ja uusikin tekee samaa eli lämpimällä kelillä toimii moitteetta, mutta pienikin pakkanen ja rele vaan sirisee eikä hehkuta ollenkaan, eikä mokoma ilman hehkua lähde käyntiin vaikka dynamiitilla antaisi vauhtia kyseessä siis -90 6.2d vani.
Chevrolet silverado k3500 6,5TD -94
Re: hehkurele vaan sirisee
Mitenkähän mahtaa olla tuo virta puoli järjestyksessä.
Yleinen vika on kuulemma liian heikot tai huonokuntoiset akut, itsellä on 2 x 75 ampeerisia ja välitetty startti eli ei ongelmia vaikka pakkasta olisi enempiki.
Yleinen vika on kuulemma liian heikot tai huonokuntoiset akut, itsellä on 2 x 75 ampeerisia ja välitetty startti eli ei ongelmia vaikka pakkasta olisi enempiki.
Mulla on yksi suht uusi 180ampeerinen iso akku takapaksissa.
Minulla myös... Ja edessä "lopussa oleva" 75 "varalla"(piuhat kiinnitetään tarvittaessa)...JJS kirjoitti:Mulla on yksi suht uusi 180ampeerinen iso akku takapaksissa.
Mutta tuon sirinän syyksi voisin epäillä (vaikken mitään ymmärräkkään tekniikasta) että ei saa rele maata...
mikäs ois sen releen sähkökaavio. tuntuu kumminkin maa vika oudolta koska kumminkin lämpimällä kelillä pelaa 
Laita sähköpostiosoite, niin jonkunlaisen hehkureleen kuvan voin lähettää...
(en osaa kuvaa liittää omista tiedostoistani tänne).
(en osaa kuvaa liittää omista tiedostoistani tänne).
Kannattaa tarkistaa liitokset. >>>Akun (+ ja-),kaikki maaliitokset ja kiristä hehkureleelle menevät + piuhat....
Pitäis kyllä vetää jos uusi rele ja akussa kisua... (saattaahan olla ettei ole riittävästi akussa virtaa ja siksi temppuilee talvella koska yleensä talvella tuo jännitekkin saattaa olla alempi/ ei lataa akkua täyteen tuon kylmän takia niin nopsasti kuin kesällä). Tämä siis ihan mutuilua 12v. kokemuksella 6,2D -90:stä.....
Mitään omia virityksiä tai muita releitä ei kannata tehdä/käyttää koska on aika herkkiä palamaan nuo hehkut (siksi releen sisällä se ajastus piiri yms.).
Sisällä ei ole muutakuin tuo elektroniikka joka kyttää tuota hehkutusaikaa yms. ja itse kela/solenoidi joka kytkee virran noiden kahden + kaapelien välille sellaisella lattamallin kärjellä/palasella...>>>hehkut saa virtaa akulta....
Vanhemmissa 6,2 on sitten erillainen rele jota ei pidä sekoittaa uudempaan (uudemmissa kantikas ja vanhemmissa tais olla pyöreenmallinen)
Pitäis kyllä vetää jos uusi rele ja akussa kisua... (saattaahan olla ettei ole riittävästi akussa virtaa ja siksi temppuilee talvella koska yleensä talvella tuo jännitekkin saattaa olla alempi/ ei lataa akkua täyteen tuon kylmän takia niin nopsasti kuin kesällä). Tämä siis ihan mutuilua 12v. kokemuksella 6,2D -90:stä.....
Mitään omia virityksiä tai muita releitä ei kannata tehdä/käyttää koska on aika herkkiä palamaan nuo hehkut (siksi releen sisällä se ajastus piiri yms.).
Sisällä ei ole muutakuin tuo elektroniikka joka kyttää tuota hehkutusaikaa yms. ja itse kela/solenoidi joka kytkee virran noiden kahden + kaapelien välille sellaisella lattamallin kärjellä/palasella...>>>hehkut saa virtaa akulta....
Vanhemmissa 6,2 on sitten erillainen rele jota ei pidä sekoittaa uudempaan (uudemmissa kantikas ja vanhemmissa tais olla pyöreenmallinen)
Omat toilailut ... http://kurunrinne.suntuubi.com
Nykyiset kulkineet: V70-01, Civic -88 ,Knaus Azur590-94,ChevyVan 6.2D -89 "veturi/projekti"
Nykyiset kulkineet: V70-01, Civic -88 ,Knaus Azur590-94,ChevyVan 6.2D -89 "veturi/projekti"