Vortec 5.7 öljyt, mitä suosittelette?

Ruiskukoneiden keskustelut
janne635

Vortec 5.7 öljyt, mitä suosittelette?

Viesti Kirjoittaja janne635 »

Eli autoni on Chevy van 5.7 vm. 1997, mitä öljyä suosittelisitte autooni? Autossa tällä hetkellä sisällä 15w40 mineraali litkut. Uskaltaako laittaa esim. synteettistä 5w40 öljyä?
leka

Re: Vortec 5.7 öljyt, mitä suosittelette?

Viesti Kirjoittaja leka »

Diesel sen olla täytyy.....
VTCF 1457
ManseVans
JulleRopaaja

Viesti Kirjoittaja JulleRopaaja »

Itse olen omassa nykyisessä (GMC 5,7 Vortec 1998) ja entisissä (bensa ja diesel) vaneissa, sekä myös asiakkaiden vastaavissa autoissa käyttänyt puolisynteettistä Mobil Fe 5w-30 öljyä, täyttää kaikki vaatimukset, toimii Suomen olosuhteissa kesät talvet moitteetta ja on hinnaltaan erittäinkin kohtuullinen. Vastaa jopa viskositeetiltään GM:n vaatimuksia. Samaa öljyä olen myös käyttänyt kaikissa noissa omissa harraste/käyttöpeleissä eli Jaguareissa, muissa jenkeissä ym vekottimissa..... jopa Volgassa k.o. öljy toimii hyvin :shock:
GMC Savana 1500 Imperial 5,7 Vortec H-A 1998 "eesti maffiakärry.."
vtcf 1313
KuuVans
"Ohjusaliupseeri ja automekaanikko/autoalan yrittäjä"
Mattius

Viesti Kirjoittaja Mattius »

Diesel-motoristina (auto) ihmettelen edelleen, sitä sitkeää väitettä, että synteettisten öljyjen käyttö 6,2 litraisissa olisi varmimpia tapoja hankkia konevaurio?

Liekkö asiassa perää?

Kyse on tietysti keskustelussanne osasynteettisestä ja bensiini-moottorista. Sinänsä alhainen viskositeetti on OK matalaviritteisessä vähänajetussa moottorissa, joka on Suomi-käytössä.

JK. Käväisin tuossa Ford-sivuilla välissä. Eräs kertoi hydrauli-nostinvikojen aiheutuvan matalakitkamoottoreissa erityisen kuristusventtiilin tukkeutumisesta liian paksun viskositeetin omaavien öljyjen käytön seurauksena... arvelisin kylläkin vian aiheutuvan öljyn "pikeentymisestä", minkä voisi ajatella johtuvan lähinnä ongelmista jäähdytysjärjestelmässä. Oli asiallista tekstiä tuo V8-Magazinen öljy-artikkeli!
Ainoastaan usko!
Vastaa Viestiin