Van G20 6.2 dsl laatikko.

autoharrastukseen liittyvää
arskame

Van G20 6.2 dsl laatikko.

Viesti Kirjoittaja arskame »

Terve! mulla on alkanu toi ylivaihde temppuilemaan, tasasella kun ajelee niin kokoajan laittaa ylivaihdetta päälle ja pois. laatikon öljyistä en tajuu mitään :) oon joku 100 kertaa koittanu kattoa niitä mutta aina tikku ihan punasena pitkälle yli "sallitun" rajan. johtuu ilmeisesti siitä etten tajuu miten sitä tikkua pitää kahtella.. kone lämpösenä+kierrättää kaikki vaihteet läpi n3sec jokaista vaihdetta ja sitten parkille ja avot! tikussa pitäs näkyä joku raja? mulla tikku on n20cm ihan punasena enkä mitään rajaa ole nähnyt. auto kumminki toiminut reilun vuoden "vaihteiston" osalta aivan mainiosti. elikkä kysymyksen kuuluu :) jos jollain teistä ammattilaisista ois jokupäivä tässä lähiaikoina aikaa kahtoa toi mun laatikkoöljyn määrä ja näyttää mulle että miten sitä tikkua oikein kahtellaan niin ois mahtava juttu. öljyt oon vaihdattanu 2kertaa vuoden sisään laatikkoon ja koneeseen että kyllä sinne ilmeisesti on oikea määrä laitettu joskus sitä öljyä. mutta nytten olen ollu vähä huolissaan kun laatikko alkanu sekoilemaan.

Jos täältä löytyis joku asiantuntia mua neuvomaan ton tikun käytössä niin ilmoitusta vaan!

ps. tulen tietenkin paikanpäälle näyttämään ettei muille aiheudu minkäänlaisia kustannuksia.

Asustelen tässä helsingissä eli suhteellisen lähialueilta jos apua löytyis.

Ja tietenkin Laatikko on TH700

T.Arto
cheyenne

Re: Van G20 6.2 dsl laatikko.

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

Toi ylivahteen hyppiminen lienee seurausta TV-vaijerin säätöjen virheellisyydestä...
Toivottavasti joku lähempänä oleva osaa tuonkin Sinulle säätää/ opastaa ... :)
arskame

cheyenne kirjoitti:Toi ylivahteen hyppiminen lienee seurausta TV-vaijerin säätöjen virheellisyydestä...
Toivottavasti joku lähempänä oleva osaa tuonkin Sinulle säätää/ opastaa ... :)
Toivottavasti! meikällä tuppaa olee peukalot keskellä kämmeniä tän Amerikanihmeen kanssa:)
Reuhkapelti

Viesti Kirjoittaja Reuhkapelti »

Noinhan ne kuvaamallasi tavalla laatikkoöljyt kuuluu tarkistaa. Vielä varmuudeksi: Mä ajan ekaks laatikon lämpöiseksi, sit auto tasaiselle pysähdyksiin, kepistä kaikki pykälät läpi ja sit parkille. Tikun pyyhin tässä vaiheessa puhtaaksi ja sit dippaan sen sinne putkeensa ja ulosvedon jälkeen öljypinta pitää olla siististi siinä ylämerkin kohdalla. Ja pidän sen tikun kärkeä alaviistoon, ettei valu ja sotke. Taitaa mullakin olla öljyä pitkin tikkua, jos suoraan ajon jälkeen kattoo sitä, ilman mainittua "välipyyhkäisyä". Tekeekö muut sen noin?
TV-vaijeri on mulle ihan utopiaa. Eli en tosiaan oo asiantuntija millään tavalla :lol: .
arskame

Reuhkapelti kirjoitti:Noinhan ne kuvaamallasi tavalla laatikkoöljyt kuuluu tarkistaa. Vielä varmuudeksi: Mä ajan ekaks laatikon lämpöiseksi, sit auto tasaiselle pysähdyksiin, kepistä kaikki pykälät läpi ja sit parkille. Tikun pyyhin tässä vaiheessa puhtaaksi ja sit dippaan sen sinne putkeensa ja ulosvedon jälkeen öljypinta pitää olla siististi siinä ylämerkin kohdalla. Ja pidän sen tikun kärkeä alaviistoon, ettei valu ja sotke. Taitaa mullakin olla öljyä pitkin tikkua, jos suoraan ajon jälkeen kattoo sitä, ilman mainittua "välipyyhkäisyä". Tekeekö muut sen noin?
TV-vaijeri on mulle ihan utopiaa. Eli en tosiaan oo asiantuntija millään tavalla :lol: .
Kyllä juuri tuollalailla olen tehnyt sen ja silti öljyt on 10cm yli yläräjan ... eikä ole todellakaan mitään siistiä viivaa :) koko tikku ihan öljyssä.
TIIKERI

Viesti Kirjoittaja TIIKERI »

Apua löytyy,laita vaikka puh. nro. yv:llä,niin säädetään tv-vaijeri niin kuin pitää
TIIKERI
VTCF 1286
Ei se mitä nostaa penkistä, vaan pankista
http://cid-06bc636b5cdbd160.spaces.live.com/photos/
VUODEN TIHRU 2008 ja PARAS UUSI IDEA 2008
Jartsa

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

arskame kirjoitti:
Reuhkapelti kirjoitti:Noinhan ne kuvaamallasi tavalla laatikkoöljyt kuuluu tarkistaa. Vielä varmuudeksi: Mä ajan ekaks laatikon lämpöiseksi, sit auto tasaiselle pysähdyksiin, kepistä kaikki pykälät läpi ja sit parkille. Tikun pyyhin tässä vaiheessa puhtaaksi ja sit dippaan sen sinne putkeensa ja ulosvedon jälkeen öljypinta pitää olla siististi siinä ylämerkin kohdalla. Ja pidän sen tikun kärkeä alaviistoon, ettei valu ja sotke. Taitaa mullakin olla öljyä pitkin tikkua, jos suoraan ajon jälkeen kattoo sitä, ilman mainittua "välipyyhkäisyä". Tekeekö muut sen noin?
Kyllä juuri tuollalailla olen tehnyt sen ja silti öljyt on 10cm yli yläräjan ... eikä ole todellakaan mitään siistiä viivaa :) koko tikku ihan öljyssä.
Oliko oikea tikku :shock:
EX-Chevrolet Chevy Van 6.5 d Starcraft1994 NYM-94
EX-Chevrolet Chevy Van 6.2 d C-TECH1990 NYE-58
EX-Chevrolet Chevy van 6.2 d NHF-64
EX-GMC Vandura 6.2 d NYE-16
arskame

Jartsa kirjoitti:
arskame kirjoitti:
Oliko oikea tikku :shock:

Todennäkösesti :) semmonen levee missä lukee kaikki ohjeet ja mitä öljyy pitää pistää... en oo kyllä varma että onko just Vanin tikku mutta jonkun jenkin kuiteski :)
cheyenne

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

No useinhan se putki on sisältäkin melko öljyssä heti ajon jälkeen...
Siksi itse usein annan käydä noin 5 minuuttia (tupakan verran) paikoillaan vaihde P tai N asennossa... Senjälkeen tikku ylös > pyyhkminen ja uusi virallinen katsonta.
arskame

Re: Van G20 6.2 dsl laatikko. "Korjattu"

cheyenne kirjoitti:No useinhan se putki on sisältäkin melko öljyssä heti ajon jälkeen...
Siksi itse usein annan käydä noin 5 minuuttia (tupakan verran) paikoillaan vaihde P tai N asennossa... Senjälkeen tikku ylös > pyyhkminen ja uusi virallinen katsonta.

Kyllä oon aina useamman minuutin ootellu ajon jälkeen, koitan huomenna viel kahtella niit öljyi. :)
Vastaa Viestiin