eikä käynnisty
eikä käynnisty
Mikähän mahtaisi auttaa kun 6.2D ei meinaa lähteä käyntiin polttoaineen suodattimen vaihdon jälkeen? Ilmausruuvia on käännelty ja starttailtu pari akullista. Dieseliä tulee suodattimelle , mutta jos avaa suuttimien muttereita niin sieltä ei tule oikeastaan mitään. Aiemmin auto sammuili tyhjäkäynnillä. Syöttöpumppu.. vai onko muita mahdollisuuksia? 91- on vuosimalli.
Re: eikä käynnisty
Oletko ilmannut myös pumpun ? Monesti käy niin että pelkkä suodattimen jälkeinen ilmaus ei riitä. Jos kupla on päässyt pidemmälle niin vaatii pumpun ilmauksen. Pumpun ilmausruuvin alta lähtee letku eli laita sinne joku astia alle ettei ole kaikki naftat maassa.
Jos sinulla on Vanin oma käsikirja niin siinä on hyvät ilmaus ohjeet. Tuleeko sieltä suodattimen ilmauksesta muuten edes naftaa ??
Onko suodattin oikea ja onko ne `siirtonastat´ varmasti oikein ?
Jos sinulla on Vanin oma käsikirja niin siinä on hyvät ilmaus ohjeet. Tuleeko sieltä suodattimen ilmauksesta muuten edes naftaa ??
Onko suodattin oikea ja onko ne `siirtonastat´ varmasti oikein ?
ja pumpun takaiskuventtiili...vai paluulinjan venttiili,vai mikä lie oikealta nimeltään,saattaa olla jumissa
"Pytyt on pystösä vaa vessasa"
Joo kiitosta vaan. Lähti käyntiin parin latailun jälkeen ja kun löytyi pumpun ilmausruuvi. Alkuperäinen vika vielä tallella eli sammuilee tyhjäkäynnillä ja nyt myös kun polkaisee kaasun pohjaan ja laskee jalan pois polkimelta. Tuli laitettua sähköinen siirtopumppu samalla.
Olisko se ennakonsäädin sökönä(kulahtanut)-mitä olen aikasemmin lukenut tai kuullut,nuo oireet tulis siitä.UGT kirjoitti: kun löytyi pumpun ilmausruuvi. Alkuperäinen vika vielä tallella eli sammuilee tyhjäkäynnillä ja nyt myös kun polkaisee kaasun pohjaan ja laskee jalan pois polkimelta.
En ole tiennytkään että Roosasta löytyy myös malli jossa on oikein ilmausruuvi..eipä ole näkynyt moista.Paluulinjan lähtö vain,messinkinipalla jonka sisällä lasikuulaventtiili.
Dodge RAM Van 350Diesel
Itsekkin olen siinä ymmärryksessä että pumpun ennakonsäädin olis kökkö kun tekee tuota.
Mulla muuten löytyy rempattua pumppua hyllystä jos tulee tarvetta.
Mulla muuten löytyy rempattua pumppua hyllystä jos tulee tarvetta.
GM Tech 2
Snap-On MT-2500
AE+GMTD Scan tech
OBD2 Lastutukset kaikkiin merkkeihin.
https://www.facebook.com/Dtech.fi
Snap-On MT-2500
AE+GMTD Scan tech
OBD2 Lastutukset kaikkiin merkkeihin.
https://www.facebook.com/Dtech.fi
Tuosta kaasulla sammumisesta olen kuullut semmoista,että nopeasti löysätessä vivustosta joku tökkää sammutinsolenoidia,voiko olla mahdollista?? Tai sitte vetelee vaan ilmoja jostain
"Pytyt on pystösä vaa vessasa"
tuossa just vaihtelin omaan 6.5 löpöfiltterin ja ajattelin kysästä nyt jälkeen päin ilmausohjetta eli miten se kuuluisi tehdä oikeaoppisesti? jouduin ottamaan jalan irti ja vaihtaan tiivisteen lämmittimen kannen alle ku vuoti. löysin sen ilmausruuvin kyllä mutta en uskaltanu käynnistää ku aattelin että sehän imasee ilmat pumppuun vaan lorautin jalkaan suoraan pöötä kanisterista(tiedän ettei sais suodattamatonta laittaa
) ja sit starttasin ja pidin sitä ilmausruuvia auki jonkin aikaa eikä pumppuun mennyt yhtään ilmaa kun ei kakonut ollenkaan. näin siis onnistuin mutta ohjekirja varmaan neuvoisi tekemään toisin mutta miten?