Vani purkaa akkuja?

Täällä keskustellaan sähköistä, valoista jne.
Micke

Re: Vani purkaa akkuja?

Viesti Kirjoittaja Micke »

Kerro mulle myös jos vika löytyy, mulla on vähän samanlainen ongelma
baby

Viesti Kirjoittaja baby »

onko sulla siinä hälytintä..se tyhjää akkuja jos et ajele
Micke

baby kirjoitti:onko sulla siinä hälytintä..se tyhjää akkuja jos et ajele
No kele siinä se vika voi olla, onhan mulla hälytin vaikka sitä ei juuri ikinä tulee käytetty.
Juge

Viesti Kirjoittaja Juge »

vani-91 kirjoitti:Mulla eio ja tua vika on ilmennyt vasta viimme talvena mut outoa on se että sitä ei tapahdu aina.

Olikos sulla niitä konkkia siellä, mulla olis sinises yksi purku syy viallinen konkka ja voihan ne päätteetkin imee akkua kuiviin
Chevy Van 350TBI -91 HA
Notta tuata taitaa krannis olla parempaa ropsua
vanimies

Viesti Kirjoittaja vanimies »

Helppohan nuo purkamisen syyt on selvittää. Ei muuta kuin amppeeri mittari akkun ja kaapelin väliin niin sillähän se selviää.
Itse olen monta ongelmaa tuolla konstin ratkonut. Itse teen homman niin että kun amppeeri mittari on kiinni niin irroittelen sulakkeita yksi kerrallaan ja katson mittarista millon amppeerit putoaa normi tasolle. Loppuhan onkin sitten jo helppoa !
ksjh

Viesti Kirjoittaja ksjh »

Moro 91 .Jos ei muu auta niin päävirta katkaisin heti akun jälkeen.Ei katoo virta ,mut järjestä en tiiä . 8) :roll:
karaVANNARI

Viesti Kirjoittaja karaVANNARI »

Sama vika tääläki :evil:

Mulla purkaa reteoitten kautta (korjataan sitte joskus) :!:
Luulen että syy on ration orkkis sähöantennisa :?:

Kasin kolina korvannu mussiikin ny hetken :wink:
Teikköite?
Micke

Viekö hälytin virta vaikka se ei ole päälle ? Tänään kun yriin käynnistää oli akku aivan tyhjä, auto oli nyt seissyt varmaan kuukausi autotallissa.
baby

Viesti Kirjoittaja baby »

mulla aineki tyhjensi akut viikossa ku vani seiso pihassa ja ei hälytin päällä mut kyl se valo vilkkuu sisällä..
vanimies

Viesti Kirjoittaja vanimies »

Ei hälytin yleensä vie virtaa jos ei ole päällä. Tietenkin jos se ledi nakuttaa koko ajan mutta sehän on jo sitten väärin kytketty.
Voithan Micke katsoo sen hälärinkin amppeerimittarilla jo epäilyttää. Itse olen kytkenyt monet hälyttimet ja niissä ei ainakaan ole
mitään virtaa kuluttavaa jos ei ole kytketty. Toisaalta jos akut on kunnossa niin ei hälytin kyllä pura akkua vaikka ois aktiivitilassakin.
Omassa Vanissa on häläri jossa on sisätutkat, puherobotit, kallistustunnistimet, kirkasvaloledi jne. Kuitenkaan ei syö akkuja tyhjäksi vaikka
seisoo useitakin päivä ajamatta (siis hälyt on kytketty päälle).
iitakori

Viesti Kirjoittaja iitakori »

Terkut Espanjasta! Sama vaiva G30 vanissa, Kaksiakku systeemi. Havaitut viat, akkuliittimet lättämallia ja kupariset. Toinen akku konehuoneessa ja toinen kuskinpenkin alla, eli pitkät johdot. Kupariliitimet lyijynavassa ja rautapultilla läpi. Sivunapaiset akut. Mitattaessa edusti diodia, eli esti sisäakun lataus vajaa. (Oksidikerros ) . Startin solenoidin liitokset likaiset, kaiketi kosteus vaukutti ajoittaiseen purkautumiseen. KUmpikin akku vaihdettu perinteiseen napamalliin jua sijoitetettu kuskinpenkin alle. Johto lyhintä reittiä startille. Vuotovirta 0,03 A eli kello ja radio. Näillä eväiilä kohti kevättä. Toivoo Iikori!
Kylmä-Mika

Viesti Kirjoittaja Kylmä-Mika »

vani-91 kirjoitti:Nyt taas viikon levon jälkeen sähköä ei ollu kadonnu, tällä kertaa (näin siis tämän viikon sähköhäviö arvonassa) :D
En voi kyllä käsittää mikä tuon hävikin aina välillä aiheuttaa ja välillä taas ei?

Joku rele siellä jää varmaan "kantamaan" eli päällensä. Luulisin, oletko uusinut releitä ja mitannut virtamittarilla
Midvanners
Express Van

Viesti Kirjoittaja Express Van »

Nii ja kai siellä voi olla joku johto "maissakin"? Eli eristykset mennyt jostain kohtaa huonoks ( tai siis hiertänyt johku reunaan)? Voi joskus toimii oikein mut sit joskus taas ei. Mulla oli 205 Gti pösös aikanaan semmonen vika, että kun pysäköi keula edellä alamäkeen, niin ei lähtenyt normaalisti käyntiin. starttas kyl, mut ei käynnistynyt. Mäkistartil lähti! Aikansa temppuiltuaan teki tenät sitten vihdoin viimein tossa kotipihal. Aikani ihmettelin, kun ei bensapumppu pyörinyt( olin jo uusinu releenkin), vedin sitte kokeilumielessä suoran piuhan releeltä pumpulle ni heti kävi! Että vikadiagnoosi: keulan ollessa perää alempana joku liitos löyhenty, mut ku pikkusen tärähti ni taas toimi :shock: .Mystisiä nuo sähköviat, varsinkin autoissa ja muissa koneissa.
AB-811

Viesti Kirjoittaja AB-811 »

Itelä tekee vani sitä että sähköt pelaa jonku aikaa normaalisti ja toisinaan hukkaa kaikki virrat kymmenesä minutissa, ja yleensä vielä aina kauppareissulla, kyseessä 6,2 diesel.
Kylmä-Mika

Viesti Kirjoittaja Kylmä-Mika »

Joo saa nähdä auttoiko kun purin vanin kuskin jalkatilan matot ja löysin parikytä metriä ylimääräisiä johtoja ja virityksiä, jotka purin mäelle... Voi olla että vähän auttaa ainaki
Midvanners
timo.saksi

Viesti Kirjoittaja timo.saksi »

omassa -91 tiisseli vanissa ne valojen releet niin kurjassa paikassa että kun sato vettä,vesi valu kuskinpuolelta tuulilasin alanurkasta suoraan valoreleitten päälle..monesti oli autossa joko parkit tai lyhkäset päällä aamulla ku meni ulos :shock: dementian piikkiin meni pitkän aikaa :roll: vähän siirsin releitä ja suojasin paremmin,on menny jo 3vuotta ongelmitta 8)
Vastaa Viestiin