5.7 bensan öljyvuoto?

Ruiskukoneiden keskustelut
SpecOps

5.7 bensan öljyvuoto?

Viesti Kirjoittaja SpecOps »

elikkäs aika ilkeesti ruikkii alleen öljyä, oheisesta kuvasta näkyy paikka mistä se vuotaa... tuosta suodattimen jalan(vai mikä liene hienolta nimeltään:D) ja lohkon välistä vuotaa, en ole sen kummemmin kerennyt vielä perehtymään, että mitenkä se tuo suodattimen jalka on tuossa lohkossa kiinni ja onko siellä jokin tiiviste välissä, voisiko joku vähän valottaa jos on aikasemmin tullut jollakulla samanmoinen vaiva vastaan, kiitos??
Liitteet
fixxx.JPG
fixxx.JPG (48.33 KiB) Katsottu 1803 kertaa
yksikin kolhu niin olen pilalla..
Micke

Re: 5.7 bensan öljyvuoto?

Viesti Kirjoittaja Micke »

Tuo "suodatinjalka" tai mite se nyt mahtaa olla, ei oo mun mielästä vakio pensakoneissa. Näyttää siltä että siinä on joskus ollut öljyläuhdutin kytketty. Epäilen että siinä on samanlainen tiiviste kuin öljysuodattimessa, ja samalla tavalla kiinni. Suosittelen että otat koko tuo ylimääräinen osa pois ja ruuvat suodatin kiinni suoraan lohkoon, niin kuin se kuulus olla.
SpecOps

aijjoo no siis minulla kyllä lähtee tuosta letkut jäähdyttimelle, mutta sitä lähinnä hainkin että sekö on kierteillä tuo välijalka lohkossa kiinni?
Liitteet
Valokuva0020fix.JPG
Valokuva0020fix.JPG (54.47 KiB) Katsottu 1789 kertaa
kaasari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaasari »

juu kierteellä se siinä lohkossa on kiinni. ruuvaat öljynsuodattimen ensin irti ni löydät kyllä kannan siel alta millä se välijalka lähtee irti
VTCF 1551
Ennemmin Bensakasi kun Diiselikuutonen
EXÄT:
Astro vm86
G30 vm76
Astro vm88
G10 vm84
+ n.40 muuta autoa
Nykyisin:
Astro vm90
Caprice vm88
Volvo 940 vm93
SpecOps

mitenkäs muuten kun tuossa on öljynjäähdytin vissiinkin syyläriin integroitu tai syylärille ne nuo öljynsuodattimelta lähtevät letkut menee, niin tekeekö tuolla öljynjäähdytyksellä mitään suomen oloissa, että joutaisko ne lähdöt vaikka tulpata??
Micke

Viesti Kirjoittaja Micke »

Pensa vaneissa ei kuuluu oleva öljylaudutin että ja olen pärjänyt hyvin ilman tähän asit. Ehkä hieman eri asia jos on kyse viritetystä konesta, tai jos vedät paljon vaunua kesä helteessä.
SpecOps

juu ei ole viritetty, eikä tule kyllä kummosesti vaunua vedeltyy että vois kaiten tulpata ne lähdöt, ihan sillä silmällä arvelin kun ne letkut on vähän kosteet että ne menis muuten vaihtoon niin samahan tuo on ottaa pois käytöstä...
Panze

Viesti Kirjoittaja Panze »

Eikös sen jäähdytin adapterin voi poistaa siitä lohkon ja suodattimen välistä ja ruuvata se filsu suoraan siihen lohkoon kiinni?
GM Tech 2
Snap-On MT-2500
AE+GMTD Scan tech
OBD2 Lastutukset kaikkiin merkkeihin.
https://www.facebook.com/Dtech.fi
SpecOps

noniin elikkäs käytin auki sen välijalan ja se ei ollut kierteellä lohkossa niinkuin suodatin vaan 2 pitkällä kuuskolopultilla läpi ja lohkossa ei ollut suodattimelle kierteitä eli en saanut tuota palikkaa pois välistä vaan laitoimpa siihen lohkon ja palikan väliin uuden tiivisteen, siellä oli nimittäin iso o-rengas, heitin sen mäelle ja laitoin vanhan öljynsuodattimen tiivisteen tilalle niin eipäs ruiki enää alleen :D
Liitteet
korjays.JPG
korjays.JPG (94.28 KiB) Katsottu 1672 kertaa
korjaus.JPG
korjaus.JPG (73.98 KiB) Katsottu 1672 kertaa
kaasari
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kaasari »

eiku v**u joo. niinhän se olikin et chevyn koneessa on sellain palikka lohkossa mikä on 2pultil kiinni mihin se suodatin tuleepi.
olishan mun toi pitäny muistaa ku ei ton oman koneen kasaamisesta oo kulunu ku reilu 3kuukautta
VTCF 1551
Ennemmin Bensakasi kun Diiselikuutonen
EXÄT:
Astro vm86
G30 vm76
Astro vm88
G10 vm84
+ n.40 muuta autoa
Nykyisin:
Astro vm90
Caprice vm88
Volvo 940 vm93