Katsastus reissu vantturalla...
Katsastus reissu vantturalla...
Jumalaut... Perkel... Saatanan... Helvett...Itku... Ja... Hammasten... Kiristys... Kylläpä oli hermojen koittelemus kun käytin vantturaa tänään katsastusmiehen käsittelyssä. Kaikki muuten meni hyvin mut ku piti alkaa vähän päästöjä mittailee niin sit taivas tummui ja ilmapiiri sakeni !!!!!! Katsastusukko huudatti ja huudatti vantturaa niin et tippa tuli linssiin, ja totesi sit et ei ala edes mittaamaan ku ei menis läpi !! Kertokaapa te viisaammat et miten se tuollai meni. Ajan vantturalla päivittäin 120km pelkkiä työmatkoja, eikä ole savuttanut tähän asti. Vani toimii hyvin ei syö oljyä kohtuuttomasti öljyn vaihtojen välissä. Ihan kohtuullisesti kulkeekin siis pystyy jopa ohittaa rekkoja ilman et pitää olla kymmentä kilometriä suoraa, vapaata kaistaa. JA ENNEN KAIKKEA MITÄ ON TEHTÄVISSÄ ET SAA PÄÄSTÖISTÄ LÄPI ilman et pitää alkaa tekee koneremppaa...
Re: Katsastus reissu vantturalla...
Menemällä yksityiselle hakemaan lapun(korjaamo tai vastaava ei konttorille),ei se savu välttämättä tarkoita sitä että ei mene läpi...ihme perustelu konttorin sedältä
mutta ilman suodatin vaihtoon,ja naftasuodatin kanssa....ihan noi perus jutut ensin.....sitten voi mietiä pahempia ja kalliinpia vaihtoehtoja
jo nuo ei tehoa.
Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.
Sanasta sanaan katastusukko kirjoitti lappuun näin. HYLÄTTY: YMPÄRISTÖHAITAT, DIESELMOOTTORIN PAKOKAASUMITTAUS, SAVUMITTAUS, MOOTTORIN KUNTO PUUTTEELLINEN. SAVUMITTAUSTA EI SUORITETTU. Alkukesästä tehty huolto öljyt, suodattimet vaihdettu. Lähtee helvetin hyvin käyntii ja ei mitään ylimääräisiä ääniä kuulu koneesta.
/// Pois tieltä risut ja männynkävyt täältä tullaan ///
haet sitten vaan lapun jostain missä oon päästöjen mittaus ja ymmärtävät että 6.2 dieseliä ei tarvii polkea /ryntäyttää kun tulpatonta mopoa....kaikki ne saa savuttamaan kun oikeen polkee,tommonen katsatus mies joka silmillään toteaa moisen omaa joko vitun kovan ammattitaidon tai oon täys urpo...jos sitä ei kerran mitattu miten voidaan antaa hylky,ei mahdu mun kaaliin 
Ja VAADI ainakin se päästömittausmaksu takaisin koska jos ei mitattu, niin ei siitä silloin voi maksuakaan pyytää/vaatia...
Ja vie toiselle konttorille seuraavalla kerralla...
Ja vie toiselle konttorille seuraavalla kerralla...
BUMBA kirjoitti:Menemällä yksityiselle hakemaan lapun(korjaamo tai vastaava ei konttorille),ei se savu välttämättä tarkoita sitä että ei mene läpi...ihme perustelu konttorin sedältämutta ilman suodatin vaihtoon,ja naftasuodatin kanssa....ihan noi perus jutut ensin.....sitten voi mietiä pahempia ja kalliinpia vaihtoehtoja
jo nuo ei tehoa.
suuttimetkin kannattaa kattoo (jos disukka ) itellä nimittäin oli nuo suuttimet vaihdon tarpeessa mutta kyllä se ukon rääpäle polki sitä kaasua tulpatonta mopoa
persaukiset ei tämmöisillä ajele =)
jone( vtcf member 1438)
KUUvansmember
jone( vtcf member 1438)
KUUvansmember
No niin nyt on vantturassa tuore leima
Kävin korjaamolla hakee päästölapun ja sit painelin konttorille. Katastusukko otti kuitenni päästöt konttorilla oli tosin eri ukkeli ku eka kerralla halus kuulemma tarkistaa eli ei luottanu korjaamon päästökuittiin... sai jopa viel pienemmät lukemat ku korjaamolla. KAIKKI OLI VANTTURASSA KUNNOSSA kehui jopa ku oli ruosteeton pohjasta ja nivelet kunnossa.
Sain paprut käteen ja olin jo ajamassa hallista ulos niin sit alkoi viittoilla ja vikistä et puuttuu kasikympin lätkä perästä, minähän en enää jääny kuuntelee vaan survasin tallan tiskiin ja häivyin paikalta....
Nyt saa onneksi vuodeksi huokaista helpotuksesta..
Joten sellanen tarina tällä kertaa !!!!
Onnea tuoreesta leimasta 
Moi !!!
Onnea vain leimasta.
Olisit varmaan päässyt ensimmäisellä kerralla läpi kun olisit muutaman kerran ennen konttorille menoa ajanut pakko-kakkosella ja vasten rajoittajaa. Tällöin kaikki jäänteet poistuu putkistoista ja ei ole haittana katsastusmiehen tekemälle mittaukselle. Tietysti tässä on oltava kunnossa rajoittaja eli ei kierrä enempää kun n. 4000 kierrosta, muuten koneesta tulee joko kiertokanki tai kampiakseli kurkkaamaan kuka kurittaa.
Ja voinpa arvata, että katsastusmies merkkasi Trafin rekkariin, että ajoneuvostasi puuttuu 80 lätkä ja kun poliisit tekee tienpäällä ensimmäisen automaattisen ajoneuvokyselyn niin tulee pyssäys siinä kohtaa ja samalla pieni muistutusmaksu. Näin se valitettavasti menee nykyään kun kaikki rekisterit on toistensa kanssa synkassa. Kehottaisin nyt hankkimaan sen 80 lätkän ja asentamaan näkyvästi sinne peräpäähän niin säästyt sakoilta vaikka varmasti tulevat sinut pysäyttämään sen tarkistuksen takia tai sitten näkevät sen olevan paikalla niin eivät edes jaksa pysäyttää.
Terkuin ja Pitkiä kilometrejä !!!
Onnea vain leimasta.
Olisit varmaan päässyt ensimmäisellä kerralla läpi kun olisit muutaman kerran ennen konttorille menoa ajanut pakko-kakkosella ja vasten rajoittajaa. Tällöin kaikki jäänteet poistuu putkistoista ja ei ole haittana katsastusmiehen tekemälle mittaukselle. Tietysti tässä on oltava kunnossa rajoittaja eli ei kierrä enempää kun n. 4000 kierrosta, muuten koneesta tulee joko kiertokanki tai kampiakseli kurkkaamaan kuka kurittaa.
Ja voinpa arvata, että katsastusmies merkkasi Trafin rekkariin, että ajoneuvostasi puuttuu 80 lätkä ja kun poliisit tekee tienpäällä ensimmäisen automaattisen ajoneuvokyselyn niin tulee pyssäys siinä kohtaa ja samalla pieni muistutusmaksu. Näin se valitettavasti menee nykyään kun kaikki rekisterit on toistensa kanssa synkassa. Kehottaisin nyt hankkimaan sen 80 lätkän ja asentamaan näkyvästi sinne peräpäähän niin säästyt sakoilta vaikka varmasti tulevat sinut pysäyttämään sen tarkistuksen takia tai sitten näkevät sen olevan paikalla niin eivät edes jaksa pysäyttää.
Terkuin ja Pitkiä kilometrejä !!!
Kaunis kiitos onnitteluista
Ehkä mä nyt tiedänki syyn et miks ei menny ekalla läpi. Tarina menee näin. Tää on mulle toinen vanttura silmäterä ja tosi arka kohta mulle ja uskokaa tai älkää mulla ei noit heikkoja kohtii paljon oo
Pidän ja ajan mun vantturaa kuin kukkaa kämmenellä en revitä enkä muutenkaa kohtele kaltoin.
Mut meni kyl hermo vähän heikkoon kuntoon siel ekalla katsastus käynnillä joten ajoin vantturan noin 450 kilometrin konttorille
Ja en kyytiä säästelly niin varmaan karisi ne karstat sekä vantturasta et mustakin.
Ja kaiken lisäksi hommasin työpaikan ja kämpän täältä 450 km päästä. Olen luultavasti talven täällä töissä.
Ja taidan sen kasikympin lätkänki laittaa tonne perään roikkumaan ettei vaan kelläkään tule sanomista mun vantturasta.
Teille kaikille myöskin mukavia kilometreja vantturoiden parissa.