Vielä kerran vilkuista....

Täällä keskustellaan sähköistä, valoista jne.
fermiitti

Vielä kerran vilkuista....

Viesti Kirjoittaja fermiitti »

Moro.

Vilkut katos joku aika sitten, ja lueskeltuani täällä päättelin että rele hajosi. Ostin uuden muttei se mitään auta. Kaikki on pimeenä. Joten alan avaamaan valoja ettien huonoja kosketuksia, mutta kaikki näyttää hyvältä.
Sitten hoksasin kokeilla hätävilkkuja, ja nyt meni sit yli ymmäryksen :/
Molemmat etuvilkut ja oikea etusivuvilkku vilkkuu iloisesti, mutta kaikki muut pimeenä. Polttimot ehjiä ja nyt ollaan siinä vaiheessa että ehdotuksia otetaan avosylin vastaan :)

Auto on -88 G20 , 6.2l diisseli.

On tullut jo parit vilkuttelut kun ei risteyksissä vilkuta kun porukka odottaa että menis rotisko ohi vaikka on kääntymässä ;)

Onhan se kiva kun vilkutetaan, mutta olis ne vilkutkin ihan jees.
Micke

Re: Vielä kerran vilkuista....

Viesti Kirjoittaja Micke »

Sulake rikki, se on muuten sama kun peruutusvaloille, en muistaa mitä siinä lukee. Minä etsin sitä vika kerran melkein koko kesän, ja vika oli oikusulku peruutusvalossa :(
fermiitti

Jaa.

Mulla kyllä toimii peruutusvalo, ja sulakkeet ainakin kaksi kertaa katottu. Onkohan mulla sitten joku oma kytkentä :/
Mulla otettu suoraan abikolla useampi virtajohto (on sulake johdossa) suoraan sulakerasiasta, ja siinä roikkuu yksi johto irrallaan. On vissiin minun aikana irronnut, mutta en vaan ymmärrä mihin se kuuluu. Jos laittaa semmoseen kohtaan mistä rasiasta tulee 12v niin ei tapahdu mitään. Kaikki (paitsi vilkut) toimii. Niikuin toimii myös se johto irrallaan :/ Oletan kyllä että se on joku plussa johto kun siinä on sulakekin kyljessä.
Johto menee jonnekkin mittariston taakse ja vasemmalla seinään päin. Menisköhän kyljestä ulos lokariin ja eteenpäin. Mahdoton sanoa ellei ota koko kojelautaa pois.

Mutta kiitti kuitenkin. Kunhan näistä yövuoroista selvitään, ja oon valoisaan aikaan hereillä niin katotaan taas ....

Kimi
cheyenne

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

Ok. Takaa maadoitus ei toimi.
Noi vilkut kun on semmoinen hieno systeemi joka lopettaa toiminnan kokonaan siltä puolelta josta yksi vilkku ei toimi...
piuha

Viesti Kirjoittaja piuha »

itellä oli ex vanissa sama homma.palo sulake ja rele vähän väliä.rattiputken alapäästä olevasta johtosarjasta uus johto
kokonaan kuskin puolen takavalolle.olihan sieltä kyl mittaristonkin takaa sulanu noita johtoja :lol: mukavia noi sähköviat.
fermiitti

Herkkuja tosiaan nää sähköhommat :/ Ja eka Vani ja just ostettu niin jonkun verran hukassa ollaan. Paljon on ollut kytkijöitä, mutta vissiin vähän ollut kaapelii kun kaikki on mustia. Ja joka päivä löytyy joku katkaistu piuha lisää :/

Mutta ei se mitään.

Hieman päivityksiä, ei mulla näköjään oo jarruvalojakaan :( Polttimot ehjät, ja kai siellä on maajohtokin kunnossa kun parkit toimii. Ei kai jarru/vilkulla ole omaa maajohtoa?

Mittasin testerillä sen jarrupoljinkytkimen, ja se johtaa koko ajan läpi. Mutta jos se olis rikki ja johtais niin eikös noi jarruvalot pitäis palaa koko ajan? Pelottaa kyllä että mitähän täältä vielä löytyy ....

Dö sööörts kous ooon ....
BUMBA

Viesti Kirjoittaja BUMBA »

cheyenne kirjoitti:Ok. Takaa maadoitus ei toimi.
Noi vilkut kun on semmoinen hieno systeemi joka lopettaa toiminnan kokonaan siltä puolelta josta yksi vilkku ei toimi...
Runkomaadoitus?kiertää kaikki sivut+vilkut yhden ja olisko ollu vasen takakulma missä vaan maa...eli ameeriiikan sähköä.....jos maa huono saattaa kyllä palaa mutta himmeenä....ja joka kulmassa pitäs ne polttimot olla SAMAA kokoa.....en nyt muuta tähän hätään taas..... :!:
Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.
fermiitti

Meikä kiittää vastauksista.

Noita takasivu "marker" valoja en oo kattonut, ja pitää tarkistaa kunhan kelit olis hieman armollisemmat. Eihän niitten kuulu vilkkua?
On kyllä joo erikoiset systeemit jenkkiihmeessä ;) Noh, elä ja opi :)

Eiköhän se siitä.

Kuuluuko toi jarruvalokytkin tosiaan toimia niin että se katkaisee virran polkiessa? Siitä menee 12v läpi normaalitilassa, ja kun polkee jarrupoljinta se katkaisee virran :/
Micke

Epäilen että mittaat väärä kytkin, tuo missä menee virta läpi on varmaan turbiini lukolle ja cruiselle. Koetapas kattoo jos löydät toinen, taka markkerit ei kuuluu vilkkua.
cheyenne

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

No joissakin noi takamarkkeritkin vilkkuu... (ainakin mulla on noissa muistini mukaan kaikissa takanakin vilkkunut)...
fermiitti

Tuplavuoroja pukkaa, joten ei kerkee tutkia. Mutta mieltä askartaa semmonen juttu että eikö normaalitakavaloilla ole sama maajohto kun vilkuilla/jarruvaloilla? Ne kuitenkin toimii kaikki.

Pakko myöntää että en oo tämmöstä systeemiä ennen nähnyt :/
fermiitti

Täällä taas tämä apinoiden kuningas :/

Oon taas koko päivän irrotellu ja tutkinu maajohtoja ja polttimoita. Jarruvaloongelma oli yx kärähtäny sulake minkä olin onnistunu rikkomaan.
Kaikki näyttää olevan kunnossa ja harmaita hiuksia tiedossa.

Lueskelen täällä vanhoja juttuja, ja silmään iskee että vilkkurele olis sulakeboksissa. Oonhan mä sen nähny muttei oo rekisteröinyt ihan loppuun asti.
Mä oon vaihtanut jonkun toisen relen mikä löytyy kojelaudan reunan alta. Olisko hätävilkut?

No nyt toimii. Että osaa ottaa kupoliin. Pari viikkoa varmaan ettiny vikaa, ja muuta ei oo voinu miettiäkään.

Kiitti vastauksista ja mielenkiinnosta :)

Apina kuittaa ;)
Micke

Joo, hätävilkku rele löytyy koetaulun alla, ja varsinainen rele sulakerasiassa. Hyvä että vika löytyi kuitenkin.
Vastaa Viestiin