Tuulilasin vaihto? Vandura
Tuulilasin vaihto? Vandura
Missäspäin Helsingin tienoolla tehtäisiin tuulilasin vaihtoja huokealla? Ostetaanko lasi aina liikkeestä, vai käykö heille, että vie käytetyn niille? En tiedä onko kyseessä liima vai tiivistelasi. Auto on GMC Vandura 2500 -86.
Moi
Just mietin ite lasinvaihto operaatiota.
Liimalasissa on sisäpuolella ja ulkopuolella erilliset listat.
Mutta kysymys kuuluu, että kumpi on "parempi", Liimalasi vai Tavallinen tiiviste ?
Ainakin omassa on tuo liimalasi haljennut.
Mitenkähän tuon liimalasin saa irti ?
Mistähän saisi tavallisen lasin tiivisteen ? Oitracon vähän hapuilee asian kanssa...
Mika
Just mietin ite lasinvaihto operaatiota.
Liimalasissa on sisäpuolella ja ulkopuolella erilliset listat.
Mutta kysymys kuuluu, että kumpi on "parempi", Liimalasi vai Tavallinen tiiviste ?
Ainakin omassa on tuo liimalasi haljennut.
Mitenkähän tuon liimalasin saa irti ?
Mistähän saisi tavallisen lasin tiivisteen ? Oitracon vähän hapuilee asian kanssa...
Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Independent Vaners
-
Eagle_no1
Mulle kans sano tuo paikallisen huolto liikkeen päällikkö ettei paljoa kannattas vanhempaan ajokkiin laitella liimalasia, perusteli sitä sillä että vanhemman kori elää huomattavasti enemmän ja lasi joutuu tosi koville.
Toinen asia sit onkin että miten sen kuuluu olla asetusten ja määräysten puitteissa kun joissakin ajokeissa se liimalasi katsotaan kuuluvan korin kantaviin osiin.
Kaikesta huolimatta vaihdan itselleni kesän kuluessa vanhemmasta vanista irroitetun ns. tavallisilla kiila tiivisteillä olevan lasin.
Toinen asia sit onkin että miten sen kuuluu olla asetusten ja määräysten puitteissa kun joissakin ajokeissa se liimalasi katsotaan kuuluvan korin kantaviin osiin.
Kaikesta huolimatta vaihdan itselleni kesän kuluessa vanhemmasta vanista irroitetun ns. tavallisilla kiila tiivisteillä olevan lasin.
MOI
Mitä itse olen asentanut laseja,niin liimalasi toimii yhtä hyvin kuin tiivistelasi.
Liimalasin LIIMOISSA on hirveitä eroja,mitkä ei välttämättä ole vanin lasissa parhaimpia.ESIM. liian kovaksi tulee kuivuttuaan ja joustavuus on heikkoa korin ja lasin välissä.....Pätee myös henkilö-autoissa
Ja millä irti niin voin ottaa huomenna kuvia halukkaille ja lähettää eri vaihtoehdoista osviittaa.
Löytyy veto/työntö "veitsi" ja sahaamiseen pari eri lankaa toinen on kolmio profiili lanka,mikä työnnetään liiman läpi ja laitetaan kahvat päihin.Sen toiminta tapahtuu vetämällä,kun toinen pitää kiinni(paikoillaan).
Ja "punottu" lanka työnnetään kanssa liiman läpi,kahvat kiinni ja tällä langalla sitten taas sahataan(molemmat vetää vuorotellen omista päistään)
Mitä itse olen asentanut laseja,niin liimalasi toimii yhtä hyvin kuin tiivistelasi.
Liimalasin LIIMOISSA on hirveitä eroja,mitkä ei välttämättä ole vanin lasissa parhaimpia.ESIM. liian kovaksi tulee kuivuttuaan ja joustavuus on heikkoa korin ja lasin välissä.....Pätee myös henkilö-autoissa
Ja millä irti niin voin ottaa huomenna kuvia halukkaille ja lähettää eri vaihtoehdoista osviittaa.
Löytyy veto/työntö "veitsi" ja sahaamiseen pari eri lankaa toinen on kolmio profiili lanka,mikä työnnetään liiman läpi ja laitetaan kahvat päihin.Sen toiminta tapahtuu vetämällä,kun toinen pitää kiinni(paikoillaan).
Ja "punottu" lanka työnnetään kanssa liiman läpi,kahvat kiinni ja tällä langalla sitten taas sahataan(molemmat vetää vuorotellen omista päistään)
TIIKERI
VTCF 1286
Ei se mitä nostaa penkistä, vaan pankista
http://cid-06bc636b5cdbd160.spaces.live.com/photos/
VUODEN TIHRU 2008 ja PARAS UUSI IDEA 2008
VTCF 1286
Mulla taitaa olla tiivistelasi, mutta tiivivste on todella kova. Mites tuo lasi irroitetaan? Lasi on tosin aivan dead, joten sillä ei sikäli ole väliä ja tiivistekkin kannattaa varmaan samalla vaihtaa (vai?).Onko tiedossa pääkaupunkiseudulla jotain hyvää/halpaa paikkaa, jossa lasin voisi vaihdatuttaa, ellei omat käpälät työstä suoriudu. Ja tietty jos samasta paikasta saa lasin, niin olisi plussaa.
Jos tiivistekin on rikki, niin vedä ulkopuolelta mattoveitsellä siivu pois, ja sitten sisäpuolelta työntämään (vaikka jaloilla kuten Harri opasti).Agathon kirjoitti:Mulla taitaa olla tiivistelasi, mutta tiivivste on todella kova. Mites tuo lasi irroitetaan? Lasi on tosin aivan dead, joten sillä ei sikäli ole väliä ja tiivistekkin kannattaa varmaan samalla vaihtaa (vai?).Onko tiedossa pääkaupunkiseudulla jotain hyvää/halpaa paikkaa, jossa lasin voisi vaihdatuttaa, ellei omat käpälät työstä suoriudu. Ja tietty jos samasta paikasta saa lasin, niin olisi plussaa.
Ford F-150 Custom '88
EX: Chevrolet Astro Starcraft '91
EX: Dodge Ram Van B250 '90
EX: Chevrolet Astro Starcraft '91
EX: Dodge Ram Van B250 '90
Re: Tuulilasin vaihto? Vandura
Tuleekos noissa uusissa liimalaseissa mukana se musta kumi viritys siihen tuulilasin ympäryspeltiin johon se lasi sitte liimataan? Kun itellä vuotaa pellin ja tämän kumin välistä sisälle ja se kumi on nyt lasin irti oton jälkeen täysin risa.
ture_ kirjoitti:Tuleekos noissa uusissa liimalaseissa mukana se musta kumi viritys siihen tuulilasin ympäryspeltiin johon se lasi sitte liimataan? Kun itellä vuotaa pellin ja tämän kumin välistä sisälle ja se kumi on nyt lasin irti oton jälkeen täysin risa.
Ei tule mukana
Uudet tiivisteet maksaa n.100€
TIIKERI
VTCF 1286
VTCF 1286
Voi veljet
Ja eikös tohon sitten pysty laittaa tiivistelasin, ku heittää mäkee ton liimalasin tiivisteen?
Me oltiin niin uunoja ettei älytty sitä tiivisteen kiilapalaa irrottaa ja potkastiin koko lasi paskaksi. No tulipahan oppirahat maksettua.
Nostetaas vanhaa aihetta.
Meni tuulilasi vähän säpäleiks apparin puolelta. Onko ketään lähiaikoina vaihdattanut lasia, et tietäis vähän hintaa asennuksineen, taikka jos on tiivistelasi niin vaihtais itse.(hintaa pelkälle lasille). Mistä erottaa onko tiiviste vai liima lasi?
Meni tuulilasi vähän säpäleiks apparin puolelta. Onko ketään lähiaikoina vaihdattanut lasia, et tietäis vähän hintaa asennuksineen, taikka jos on tiivistelasi niin vaihtais itse.(hintaa pelkälle lasille). Mistä erottaa onko tiiviste vai liima lasi?
- Liitteet
-
- kuva2.jpg (81.5 KiB) Katsottu 4581 kertaa
-
- kuva1.jpg (80.71 KiB) Katsottu 4581 kertaa
Chevy van G30 6,5D
kuva oli vähän huono , mutta näyttäis liimalasilta , ei hätää vanha pois liima jämät + ruosteet ? ja tiivistelasi paikoilleen . lasi maksaa noin 180-220 + tiiviste 70- 100 paikasta riippuen , jos laitat tiivistelasin poista vanha liima vedenpoistoreikien kohdalta , niin ei vuoda