Tuulilasin vaihto? Vandura

Tänne voitte jättää keskusteluja koriasioista
Agathon

Tuulilasin vaihto? Vandura

Viesti Kirjoittaja Agathon »

Missäspäin Helsingin tienoolla tehtäisiin tuulilasin vaihtoja huokealla? Ostetaanko lasi aina liikkeestä, vai käykö heille, että vie käytetyn niille? En tiedä onko kyseessä liima vai tiivistelasi. Auto on GMC Vandura 2500 -86.
magenta

Viesti Kirjoittaja magenta »

Moi
Just mietin ite lasinvaihto operaatiota.
Liimalasissa on sisäpuolella ja ulkopuolella erilliset listat.

Mutta kysymys kuuluu, että kumpi on "parempi", Liimalasi vai Tavallinen tiiviste ?
Ainakin omassa on tuo liimalasi haljennut.

Mitenkähän tuon liimalasin saa irti ?
Mistähän saisi tavallisen lasin tiivisteen ? Oitracon vähän hapuilee asian kanssa...
Mika
Van 4x4
Independent Vaners
keikka

Viesti Kirjoittaja keikka »

oma henk. kohtanen mielipide et liimalasia ei kannata laittaa mulla meni jokunen aika sitten lasi ja liikkeessä sanovatten et älä laita liima lasia ei kestä alkaa vuotaan. auto tosin chevy van.mut toi oli mun näkökanta.
Eagle_no1

Viesti Kirjoittaja Eagle_no1 »

Mulle kans sano tuo paikallisen huolto liikkeen päällikkö ettei paljoa kannattas vanhempaan ajokkiin laitella liimalasia, perusteli sitä sillä että vanhemman kori elää huomattavasti enemmän ja lasi joutuu tosi koville.
Toinen asia sit onkin että miten sen kuuluu olla asetusten ja määräysten puitteissa kun joissakin ajokeissa se liimalasi katsotaan kuuluvan korin kantaviin osiin.
Kaikesta huolimatta vaihdan itselleni kesän kuluessa vanhemmasta vanista irroitetun ns. tavallisilla kiila tiivisteillä olevan lasin.
iikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja iikka »

Jos tiivisteen saa jostain, niin ainakin south west tradella oli suht. halvalla uus vanin tuulilasi jossa menee yläreunassa tummennus.. 180€
Itse vaihdoin ihan omin pikku kätösin (no okei.. veli vähän autto..) :)

Ja siis selvennykseks: minulla on tiiviste lasi.. :wink:
VTCF 1325
magenta

Moi
Tiivistelasia ja tiivistettäkin saa:
Kuttilan Autolasi Oy
Saaritie 157 Kuusjoki, 25340 KANUNKI
Puhelin: 02 7347673
Fax: 02 7347683

Hinta oli 200 yhteensä

Mika
Van 4x4
Independent Vaners
aapo 982
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aapo 982 »

Mitenkähän tuon liimalasin saa irti ?

Migin lanka väliin ja sahata,menee joku metri lankaa näin jos ei paineilmaa saatavilla.
Paineilmakäyttöinen leikkuri oiva apuväline pitäis löytyä joka lasiliikkeeltä ku mullaki on.
kaikki on opittava kantapään kautta
TIIKERI

Viesti Kirjoittaja TIIKERI »

MOI
Mitä itse olen asentanut laseja,niin liimalasi toimii yhtä hyvin kuin tiivistelasi.
Liimalasin LIIMOISSA on hirveitä eroja,mitkä ei välttämättä ole vanin lasissa parhaimpia.ESIM. liian kovaksi tulee kuivuttuaan ja joustavuus on heikkoa korin ja lasin välissä.....Pätee myös henkilö-autoissa
Ja millä irti niin voin ottaa huomenna kuvia halukkaille ja lähettää eri vaihtoehdoista osviittaa.
Löytyy veto/työntö "veitsi" ja sahaamiseen pari eri lankaa toinen on kolmio profiili lanka,mikä työnnetään liiman läpi ja laitetaan kahvat päihin.Sen toiminta tapahtuu vetämällä,kun toinen pitää kiinni(paikoillaan).
Ja "punottu" lanka työnnetään kanssa liiman läpi,kahvat kiinni ja tällä langalla sitten taas sahataan(molemmat vetää vuorotellen omista päistään)
TIIKERI
VTCF 1286
Ei se mitä nostaa penkistä, vaan pankista
http://cid-06bc636b5cdbd160.spaces.live.com/photos/
VUODEN TIHRU 2008 ja PARAS UUSI IDEA 2008
Miksu

Viesti Kirjoittaja Miksu »

Eikös sen tiivistelasin pitäs olla ihan yhtä hyvä vaihdettunakin (tiiviste+lasi) kun tehtaalta lähtieskii. En vaihtas liimalsii ikuna kun se irrottaminekii on nii hankalaa... mut mut se on jokaisen oma asia mit tekee, kai no joo mä lähen nukkuu
VTCF 1251
G20 5.7l bensa Starkki.(natsku)
Juge

Viesti Kirjoittaja Juge »

mulla oli liimalasi joka vuoti ja oli hajalla joten vaihdoin tiivisteellisen lasin ja vuotaa edelleen :evil:
Chevy Van 350TBI -91 HA
Notta tuata taitaa krannis olla parempaa ropsua
magenta

Moi
Tiivistelasiinkin täytyy laittaa tiivistysmassaa väliin.
Varsinkin taitaa alareunasta tulla sisään.
Mika
Van 4x4
Independent Vaners
Agathon

Viesti Kirjoittaja Agathon »

Mulla taitaa olla tiivistelasi, mutta tiivivste on todella kova. Mites tuo lasi irroitetaan? Lasi on tosin aivan dead, joten sillä ei sikäli ole väliä ja tiivistekkin kannattaa varmaan samalla vaihtaa (vai?).Onko tiedossa pääkaupunkiseudulla jotain hyvää/halpaa paikkaa, jossa lasin voisi vaihdatuttaa, ellei omat käpälät työstä suoriudu. Ja tietty jos samasta paikasta saa lasin, niin olisi plussaa.
Harri

Viesti Kirjoittaja Harri »

Lasin saat parhaiten pois kun istahdat siihen jakkaralle ( ei väliä kummalle) ja kaviot lasia vasten ja tasaista työntöä...vielä kun aloitat läheltä reunaa niin pullahtaa nopeemmin ulos sieltä tiivisteestä :wink:
vtcf 1202
Damned

Viesti Kirjoittaja Damned »

Agathon kirjoitti:Mulla taitaa olla tiivistelasi, mutta tiivivste on todella kova. Mites tuo lasi irroitetaan? Lasi on tosin aivan dead, joten sillä ei sikäli ole väliä ja tiivistekkin kannattaa varmaan samalla vaihtaa (vai?).Onko tiedossa pääkaupunkiseudulla jotain hyvää/halpaa paikkaa, jossa lasin voisi vaihdatuttaa, ellei omat käpälät työstä suoriudu. Ja tietty jos samasta paikasta saa lasin, niin olisi plussaa.
Jos tiivistekin on rikki, niin vedä ulkopuolelta mattoveitsellä siivu pois, ja sitten sisäpuolelta työntämään (vaikka jaloilla kuten Harri opasti).
Ford F-150 Custom '88
EX: Chevrolet Astro Starcraft '91
EX: Dodge Ram Van B250 '90
ture_

Re: Tuulilasin vaihto? Vandura

Viesti Kirjoittaja ture_ »

Tuleekos noissa uusissa liimalaseissa mukana se musta kumi viritys siihen tuulilasin ympäryspeltiin johon se lasi sitte liimataan? Kun itellä vuotaa pellin ja tämän kumin välistä sisälle ja se kumi on nyt lasin irti oton jälkeen täysin risa.
TIIKERI

Viesti Kirjoittaja TIIKERI »

ture_ kirjoitti:Tuleekos noissa uusissa liimalaseissa mukana se musta kumi viritys siihen tuulilasin ympäryspeltiin johon se lasi sitte liimataan? Kun itellä vuotaa pellin ja tämän kumin välistä sisälle ja se kumi on nyt lasin irti oton jälkeen täysin risa.

Ei tule mukana
Uudet tiivisteet maksaa n.100€
TIIKERI
VTCF 1286
Ei se mitä nostaa penkistä, vaan pankista
http://cid-06bc636b5cdbd160.spaces.live.com/photos/
VUODEN TIHRU 2008 ja PARAS UUSI IDEA 2008
ture_

Viesti Kirjoittaja ture_ »

Voi veljet :shock: Ja eikös tohon sitten pysty laittaa tiivistelasin, ku heittää mäkee ton liimalasin tiivisteen?
osse78

Viesti Kirjoittaja osse78 »

Me oltiin niin uunoja ettei älytty sitä tiivisteen kiilapalaa irrottaa ja potkastiin koko lasi paskaksi. No tulipahan oppirahat maksettua.
Hellsten

Viesti Kirjoittaja Hellsten »

Nostetaas vanhaa aihetta.

Meni tuulilasi vähän säpäleiks apparin puolelta. Onko ketään lähiaikoina vaihdattanut lasia, et tietäis vähän hintaa asennuksineen, taikka jos on tiivistelasi niin vaihtais itse.(hintaa pelkälle lasille). Mistä erottaa onko tiiviste vai liima lasi?
Liitteet
kuva2.jpg
kuva2.jpg (81.5 KiB) Katsottu 4589 kertaa
kuva1.jpg
kuva1.jpg (80.71 KiB) Katsottu 4589 kertaa
Chevy van G30 6,5D
eemu

Viesti Kirjoittaja eemu »

kuva oli vähän huono , mutta näyttäis liimalasilta , ei hätää vanha pois liima jämät + ruosteet ? ja tiivistelasi paikoilleen . lasi maksaa noin 180-220 + tiiviste 70- 100 paikasta riippuen , jos laitat tiivistelasin poista vanha liima vedenpoistoreikien kohdalta , niin ei vuoda
Vastaa Viestiin