Vanhat vanit

autoharrastukseen liittyvää
minivani

Vanhat vanit

Viesti Kirjoittaja minivani »

Kuinkas moni ajelee vanhemmilla vaneilla, meinaan noita kaheksankymmentä luvulta olevia ja vanhempia?
Kyllä minusta ysikymppinen on jo uusi :)
Itellä tuli jo 25vuotta täyteen,siis vanilla :D
Monesti oon aatellu, että pitäskö tuota ruveta jo vaihtaan nuorempi yksilö, eipä silti tässä vanhassakaan mitään vikaa ole.
Päästövero IHANAN KALLIS
Kyntömies ei vakoa valitse
PONTIACILLA piireihin
Taija

Re: Vanhat vanit

Viesti Kirjoittaja Taija »

Meillä ajellaan vm -77 Chevy Vanilla ja hyvin on kulkenut jo reilu 20 vuotta :D Eikä muuten vaihdu mihinkään 8)
Viimeksi muokannut Taija, 26 Maalis 2008, 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Pätkä mikä pätkä"
Jäsen nro 99
VA-100
Lötköttelijä

Viesti Kirjoittaja Lötköttelijä »

Lullalla on ikää päälle 20vuotta,eikä ole tulossa uudempaa.Jotenkin vaan iskee silmään paremmin vanhan muodot :D
EX:Chevrolet van 6,2d -87
keikka

Viesti Kirjoittaja keikka »

onhan tuolla vanilla jo ikää vm.1986 mut hyvin kulkee nyt kyllä hallilla kun täytyis vähän fiksata uuteen uskoon ja bensalla kun kulkee ei ole kädet aina rasvassa :D :lol: :lol:
big t

Viesti Kirjoittaja big t »

-83 vuodelta on tuo minun versio =)
Tuukka

Viesti Kirjoittaja Tuukka »

Lötköttelijä kirjoitti:Lullalla on ikää päälle 20vuotta,eikä ole tulossa uudempaa.Jotenkin vaan iskee silmään paremmin vanhan muodot :D
Meillä ´85. Se siitä seuraava malli on vielä ihan hyvän näköinen, mutta sitten ne uudemmat missä ne takavalot on siinä ylhäällä ja muovipuskurit, niistä mää en niin kauheesti tykkää
Miksu

Viesti Kirjoittaja Miksu »

Tuukka kirjoitti: Meillä ´85. Se siitä seuraava malli on vielä ihan hyvän näköinen, mutta sitten ne uudemmat missä ne takavalot on siinä ylhäällä ja muovipuskurit, niistä mää en niin kauheesti tykkää
Joo mä olen samoil linjoil. Nää uudet on mun mielest jo vähä hiacen ameriikan kopioita.
Ja jos ei puskurit rautaa ni mitä ne kestää... :mrgreen: :mrgreen: :oops:
VTCF 1251
G20 5.7l bensa Starkki.(natsku)
Lötköttelijä

Viesti Kirjoittaja Lötköttelijä »

Miksu kirjoitti:
Tuukka kirjoitti: Meillä ´85. Se siitä seuraava malli on vielä ihan hyvän näköinen, mutta sitten ne uudemmat missä ne takavalot on siinä ylhäällä ja muovipuskurit, niistä mää en niin kauheesti tykkää
Joo mä olen samoil linjoil. Nää uudet on mun mielest jo vähä hiacen ameriikan kopioita.
Juu paljon on kyllä hiacen näköä.Ja kyllähän puskurit nyt rautaa tarvii olla autossa,mitä enemmän rautaa sen parempi :D
EX:Chevrolet van 6,2d -87
Ninni

Viesti Kirjoittaja Ninni »

1982, ihan hyvä vuosikerta :lol: :lol:
-ManseVans-
-AMCCF-
-Mopar-
iikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja iikka »

vm.-83 On se vaan hyvä vuosikerta! :wink: :wink: 8) 8) 8)
VTCF 1325
eemu

Viesti Kirjoittaja eemu »

dodge vm 81 moottori 318 vm67
Stoge

Viesti Kirjoittaja Stoge »

keikka kirjoitti:onhan tuolla vanilla jo ikää vm.1986 mut hyvin kulkee nyt kyllä hallilla kun täytyis vähän fiksata uuteen uskoon ja bensalla kun kulkee ei ole kädet aina rasvassa :D :lol: :lol:
Ai ei vai... Minä kun muistelin että mullakin on ollu kädet rasvassa tuon kyseisen vanin takia :lol: Ja köyden jatkona milloin mistäkin syystä... siis se auto! Mutta mutta, eipä siinä mitään, kaikkee sattuu jne.

Ja tuosta alhaalta näkyy että vanha se on minunkin auto.
Fuck the fuel economy! Savolaenen Tohelo, VTCF 1281
Chevy van 1983, 5.0 B "pätkä", Chevy Scottsdale 5,7 B 1981
keikka

Viesti Kirjoittaja keikka »

so so stoge kätesi ovat saattaneet likaantua mut ei rasvassa :lol: ja mitä nyt muutaman kerran on hinattu.. :roll: :lol: :lol:
cheyenne

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

Lötköttelijä kirjoitti:
Miksu kirjoitti:
Juu paljon on kyllä hiacen näköä.Ja kyllähän puskurit nyt rautaa tarvii olla autossa,mitä enemmän rautaa sen parempi :D
Toi kuvassa oleva -78...
Nyt enemmän ajelen tuolla -94 Vanilla... Mutta ei siinäkään mitään muovisia puskureita ole :)
Ja ainoastaan noi etupään osat (maski, lampunkehykset jotka kylläkin on pois) erilaiset kuin tuossa vanhemmassa...
Takavalot samassa kohdassa, vaikkakin erilaisella lasilla (vanhemmassa ne missä "romia reunoissa ja keskellä"...)...
Uudemmassa täys-muoviset koko punaiset.
JakeTheSnake

Viesti Kirjoittaja JakeTheSnake »

83 itelläkin alla, ja itse kyllä pidän siitä tietystä vintage-henkisyydestä mitä meidän perheen vani huokuu, vaikkakin ollaan sitä rakenneltu oman maun mukaisesti. uudet (uudemmat -> "lue:80-luvun lopun ja siitä eteenpäin") vanit on vähän "kliinejä" jostain syystä mun mieleen... :lol: :?: Me käytiin emännän kanssa aikanaan osto-aikeissa hakea 91 mallia oleva muovikattokorotusvani, mutta sitten mukaan tarttuikin paskanruskea vuosimallia 83 oleva vani joka oli vieläpä tonnin kalliimpi kuin tuo "uusi". Mutta asenne oli siinä vehkeessä kohdallaan, nyt on tosin paskanruskea saanut mustan värin päällensä ja taas ensi kesänä olisi tarkoitus vetää uus väri pintaan(musta edelleen mutta yritetään saada vähän parempi pinta... :D)
Chevy Van G20 1983 Nato Hummer 6.5D
vang20
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vang20 »

Avattaren härvelillä mennään. Oishan uusi tai uudempi vm 00-> ihan kiva varsinkin jos on usein joutunut auton alla makoilemaan. Pelottaa vaan se et jos se ei sitten avaimesta lähde niin euroja palaa kottikärryllinen. Bensapuolelle palaamista harkitsen nykyään entistä useammin. Mutta sitten vintage-henkisyys voittaa ja totean että nykyinen on ihan hyvä. Mitä sitä vaihtamaan. Eikä mulla uuteen vaniin rahaa oliskaan, heh.
Victim nro 1123 rides a Chevy Astro 4wd -93
"If It Wasn't For Bad Luck, I Wouldn't Have No Luck At All", A. King
viikinki75

Viesti Kirjoittaja viikinki75 »

Mulla -75 ja -77 vanit.
BUMBA

Viesti Kirjoittaja BUMBA »

Täällä vm-86........ :wink:
Chevy antaa kaiken elämänsisällön armottomasta v*tutuksesta orgasmeihin.
Wille
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Wille »

mikä on vanha?
tuossa pihassa makaa kaunis -76 mopar kori joka terästetty luotettevalla GM tekniikalla. en pidä sitä vanhana koska olen itsekkin sitä iäkkäämpi mutta silti nuori.
Elämää ruosteisten pakettiautojen parissa vasta vuodesta 1994.
vtcf 448
addu

Viesti Kirjoittaja addu »

-73:lla tulee ajeltua. Nyt on vaan motivaatio hiukan hukassa kun pitäisi leimalle hiukan korjailla..
______
-73 van
Ahis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ahis »

Meillä -83 Beauville.

Tuolla muutamia kuviakin:
http://s110.photobucket.com/albums/n83/ ... kuiluauto/
Kuva
cheyenne

Viesti Kirjoittaja cheyenne »

Wille kirjoitti:mikä on vanha?
tuossa pihassa makaa kaunis -76 mopar kori joka terästetty luotettevalla GM tekniikalla. en pidä sitä vanhana koska olen itsekkin sitä iäkkäämpi mutta silti nuori.
Minuakin huvitti eräässä paikallis-lehdessä ollut juttu kaverista joka "harrastaa vanhoja amerikanrautoja"...
Jutussa mainittiin mm. -68, -70 ja -71...

Itse nuo luokittelen järkevän ikäisiksi ja vielä hyvän näköisiksikin(tosin liian kallita ostaa kun varat riittää vain noihin 80-luvun tonnin-kahden vehkeisiin jotka täysin paskaa tekniikaltaan).
Tuon ikäiset kun on riittävän yksinkertaisia toimiakseen, ja tarvittavia osia vielä löytyy.
50-lukuiset alkaa olla siinä vanhan rajoilla, mutta ei silti vielä vanhoja...
No tuo sama määritelmäni taitaa ihmisiinkin toimia... :)
Tuukka

Viesti Kirjoittaja Tuukka »

cheyenne kirjoitti:
Wille kirjoitti:mikä on vanha?
Minuakin huvitti eräässä paikallis-lehdessä ollut juttu kaverista joka "harrastaa vanhoja amerikanrautoja"...
Jutussa mainittiin mm. -68, -70 ja -71...

Itse nuo luokittelen järkevän ikäisiksi ja vielä hyvän näköisiksikin(tosin liian kallita ostaa kun varat riittää vain noihin 80-luvun tonnin-kahden vehkeisiin jotka täysin paskaa tekniikaltaan).
Tuon ikäiset kun on riittävän yksinkertaisia toimiakseen, ja tarvittavia osia vielä löytyy.
50-lukuiset alkaa olla siinä vanhan rajoilla, mutta ei silti vielä vanhoja...
No tuo sama määritelmäni taitaa ihmisiinkin toimia... :)
Paljonkos se eläkeikä nykyään on? Meillä Cadillac täyttää 50 tänä vuonna eikä sitä vielä päästetä eläkkeelle.......
Vastaa Viestiin