akkujen väliset kaapelit
akkujen väliset kaapelit
Onkos vinkkejä kun pitäs laittaa iso metsäkoneen akku takatilaan ja irrottaa "ala-akku" kokonaan pois ja jatkaa ala-akun kaapelit (plussa ainoastaan) takatilaan, niin milläs saan uuden kaapelin ja sen vanhan yhdistettyä fiksusti, vai pitääkö heittää tuo kolme metrinen uus kaapeli huitsin vit..pois ja ostaa pidempi että saa suoraan konehuoneesta taakse ilman katkoja??
VTCF 1325
Re: akkujen väliset kaapelit
Semmosella puristettavalla liittimellä ja siihen kutistesukkaa päälle
Re: akkujen väliset kaapelit
Ja puristamisen jälkeen ennen kutisukkaa ois hyvä
tyntää se liitin täyteen tinaa jollain isotehosella kolvilla
tai kuumailmapuhkujalla niin ei hapetu ja rupee vi**ttaa heti
ekojen syyssataiden tultua.
tyntää se liitin täyteen tinaa jollain isotehosella kolvilla
tai kuumailmapuhkujalla niin ei hapetu ja rupee vi**ttaa heti
ekojen syyssataiden tultua.
"Kun Herra ei huoli ja Piru ei pidä kiirettä,
niin mikäs tässä on ollessa."
cHEAVY VAN
niin mikäs tässä on ollessa."
cHEAVY VAN
Re: akkujen väliset kaapelit
Täysin samaa mieltä koska muuten kerää kaikki epäpuhtaudet eikä muutenkaan toimi kunnolla jollei ole "juotettu"T-roy kirjoitti:Ja puristamisen jälkeen ennen kutisukkaa ois hyvä
tyntää se liitin täyteen tinaa jollain isotehosella kolvilla
tai kuumailmapuhkujalla niin ei hapetu ja rupee vi**ttaa heti
ekojen syyssataiden tultua.
Nimim. "Virallisen Juotospätevyyden Omaava" (työnpuolesta)
Omat toilailut ... http://kurunrinne.suntuubi.com
Nykyiset kulkineet: V70-01, Civic -88 ,Knaus Azur590-94,ChevyVan 6.2D -89 "veturi/projekti"
Nykyiset kulkineet: V70-01, Civic -88 ,Knaus Azur590-94,ChevyVan 6.2D -89 "veturi/projekti"
Re: akkujen väliset kaapelit
Sama täällä, hienojuottajan tutkinto on tullut joskus historiassa suoritettua.rasse kirjoitti:Nimim. "Virallisen Juotospätevyyden Omaava" (työnpuolesta)
Joten voimma vaatia hautakiveemme muistokirjoituksen: "Paljon Tinasit, Paljon Pilasit, kunnes kolvisi kylmeni"
Enhän minä nyt lipsahtanu offtopikin puolelle?
Re: akkujen väliset kaapelit
Minkäs näkönen liitin se pitäs sitten olla? Olisko jossain päin nettiä kuvaa?
VTCF 1325
Re: akkujen väliset kaapelit
Siihen käy vaikka kupariputken pätkä.
"Kun Herra ei huoli ja Piru ei pidä kiirettä,
niin mikäs tässä on ollessa."
cHEAVY VAN
niin mikäs tässä on ollessa."
cHEAVY VAN
Re: akkujen väliset kaapelit
Itselläni on sekä + & - johdot sinne akulle... (ja niin toimii paremmin)
Jatkos samoilla liitoksilla joilla alkuperäisenäkin on tullut taka-akulle(sinne pohjan alle).
Pohjaan vaan reikä josta johdot ylös...
Ai niin... Sinulla tietysti enemmän penkkejä, jolloin se akku olisi saatava kauemmas kuin kuskin penkin taakse...?
No se kupariputki ja kutistesukkaa (tai eristysnauhaa) päälle.
Tai jos vaikka laittaisi jatkoksen kohdalle päävirta-kytkimen...
??
Jatkos samoilla liitoksilla joilla alkuperäisenäkin on tullut taka-akulle(sinne pohjan alle).
Pohjaan vaan reikä josta johdot ylös...
Ai niin... Sinulla tietysti enemmän penkkejä, jolloin se akku olisi saatava kauemmas kuin kuskin penkin taakse...?
No se kupariputki ja kutistesukkaa (tai eristysnauhaa) päälle.
Tai jos vaikka laittaisi jatkoksen kohdalle päävirta-kytkimen...
Re: akkujen väliset kaapelit
Toi olikin loistava idea! Kiitoksia!cheyenne kirjoitti: Tai jos vaikka laittaisi jatkoksen kohdalle päävirta-kytkimen...??
VTCF 1325
Re: akkujen väliset kaapelit
Sähkötukuista saa tinatusta kuparista valmistettuja holkkeja jotka voi "oikeilla" puristuspihdeillä puristaa johtimen päälle jonka jälkeen kutisukka, ei tarvi tinaa...saatavana 2,5mm2-150mm2...
ja liitos pitää

ja liitos pitää
Aina perse edellä puuhun
-
RoadRacing
- Viestit: 32
- Liittynyt: 20 Tammi 2009, 19:16
Re: akkujen väliset kaapelit
Kuinka suurella kaapelilla pitää vetää konehuoneesta väliseinän taakse johto? Onko arviota mitä siihen menee johtoa?
Re: akkujen väliset kaapelit
Tietämättä tarkemmin missä se väliseinä sijaitsee veikkaisin (2 x) 4 metriä riittävän...
-
RoadRacing
- Viestit: 32
- Liittynyt: 20 Tammi 2009, 19:16
Re: akkujen väliset kaapelit
Entäs kaapelin paksuus?
Re: akkujen väliset kaapelit
http://www.adita.fi/?kaapelilaskuri.3;2;9500;9500.htmlRoadRacing kirjoitti:Entäs kaapelin paksuus?
Re: akkujen väliset kaapelit
Mielellään mahdollisimman paksua...RoadRacing kirjoitti:Entäs kaapelin paksuus?
kun en ymmärrä noitten hienojen laskelmien päälle mitään, niin niin paksua kuin vaan kaupasta löytyy (eli vähintään miehen sormen paksuista)
Re: akkujen väliset kaapelit
Jatketaan vaikka tähän akkuketjuun. Tuossa kun suunnittelin akun siirtoa takapaksiin niin tuli mieleen että entä jos tekisi kotelon kuskinpenkin taakse lattianalle, eli sinne missä nykyinenkin pikkuakku on mutta isomman kotelon jotta mahtuu se kuorkki akku, ja akun asentaminen tapahtuisi auton sisältä, eli pultattava luukku päälle, jostain 3-4mm mustata levystä vois tehdä (duunista löytyy levyleikkurit, tigit yms.) siihen joku ilmavaihtoreikä/reikä pohjaan jos roiskuu yli tai kosteutta pääsee sisään. Maaliksi joku kunnon Tema coat GPL tms. primeriä unohtamatta. Samalla suunnittelin että puran koko sisustan ja hiekkapuhallan lattiat ja vedän saman teman lattiaan 
Chevy Pick-up 5,7DX-81 (ei liikennekäytössä); VTCF 1546